Re: weer een klacht...

51
Marius schreef:Nee? Je hebt de hele dag nodig om te bezorgen? :mrgreen:
Hangt ervan af hoeveel wijken je hebt en hoe groot die wijken zijn.


Vandaag heb ik gedurfd te zeggen tegen mijn bezorgmanager dat we toch wel minimaal minimum loon moeten veridenen met z'n allen. Natuurlijk kwam hij meteen met smoesjes zoals 'je hoeft dit werk niet te doen' en 'je moet bereikbaar zijn wanneer ik je bel' en 'we hebben afspraken gemaakt over de postbezorging'. Ik heb hem voorzichtig maar wel duidelijk gezegd dat afspraken van 2 kanten gelden. Toen gooide hij het over de boeg van: 'Nu wordt het een maatschappelijke discussie en daar ga ik niet over..' Dus zal het allemaal wel niet zoveel zin hebben gehad wat ik heb gezegd, maar ik heb het toch gedaan.
Het moge duidelijk zijn dat er over een jaar of 50 niet een film a la Schindler's List over mijn bezorgmanager gemaakt zal worden waarin zijn moed en heldendaden worden geportretteerd.

Re: weer een klacht...

52
Soms kun je er als bezorger niets aan doen dat iemand een bepaald poststuk niet kreeg. Het zat in een verkeerd krat. Foutsortering dus. Je gaat toch ook niet alle poststukken van te voren bekijken en tellen. Je hebt wel wat anders te doen. En na een week weet je heus niet meer of je op nummer X wel iets hebt bezorgd. Zeker niet als je 600 poststukken hebt en zeker niet als je regelmatig op dat adres moet zijn. Dan gaat alles interfereren heet dat. Dan weet je niet of je in week 12 of 13 daar bent geweest. Hallo. Dat weten ze bij de TNT ook niet hoor.
Maar nu wat anders. Pakjes kun je beter niet buiten neerleggen. Dat mag bij Selektvracht ook beslist NIET. Breng het naar de buren en stop een kaartje in de bus bij welk adres je dat ding hebt afgegeven. Wel zo netjes. Kunnen ze ook later niet zeggen dat ze van niets weten.

Re: weer een klacht...

53
moeten we wel kaartjes hebben ;-)

Nee.. we hoeven dit niet te doen. Maar dat geld ook voor die manager? En die heeft WEL minstens minimumloon.. denk ik.

En we moeten bereikbaar zijn als ze bellen? Volgens wie of wat?
We zijn niet in dienst.. we worden niet voor standby betaald... we zijn onafhankelijke bezorgers, en hebben een wederzijdelijks overeenkomst.
Als WIJ altijd bereikbaar moeten zijn, dan ZIJ ook!

Re: weer een klacht...

54
Marius schreef:moeten we wel kaartjes hebben ;-)

En we moeten bereikbaar zijn als ze bellen? Volgens wie of wat?
Volgens mijn bezorgmanager. Hij 'willde wel met mij verder gaan' maar alleen als ik direct de telefoon opneem als hij belt met een bezorgklacht
Marius schreef:We zijn niet in dienst.. we worden niet voor standby betaald... we zijn onafhankelijke bezorgers, en hebben een wederzijdelijks overeenkomst.
Als WIJ altijd bereikbaar moeten zijn, dan ZIJ ook!
Ik heb hem afgelopen woensdag wel een half uur aan de telefoon gehad. Hij werd er voor betaald om met mij te bellen. Ik word er niet voor betaald om met hem te bellen.....een half uur he!

Rottige bezorgemanager dus. Jammer want ik heb 5 jaar lang dankzij wel een leuke manager met plezier voor Sannd gewerkt.

Re: weer een klacht...

56
postbode21 schreef:@Anne


gewoon gaan lopen op vrijdag wanneer het jou uitkomt.
kratten buiten zetten, je chauffeur knijpt heus wel een oogje dicht..
je komt op vrijdag vast wel herladen en dan zet je ze binnen...

en heb je nog niet alle kratten leeg, nou dan heeft sandd er wat minder terug.
de rest komt de volgende keer.

je kan op een bezorgdag nou eenmaal niet thuis zijn . ;)
Nou, ik vind het ook zo'n domme zet van Sandd, om op de bezorgdag de chauffeurs nieuwe vracht te laten brengen, dat ik nog even nadenk wat ik zal doen a.s. vrijdag...
a.s. donderdag komt al veel vracht, bij elkaar zo'n 900 poststukken dus.....

Re: weer een klacht...

57
Ik verbaas me daar ook over. DHL brengt op zaterdag de post. Dat is heel wat slimmer.
Ik werk nog niet bij Sandd maar ik ga wel meemaken dat de post op vrijdag wordt gebracht ivm eerste pinksterdag.

Ik heb al besloten dat ik dan thuis blijf totdat de post is gebracht. Als ik daardoor te laat mocht zijn met bezorgen dan is dat jammer maar helaas, hadden ze het maar anders moeten oplossen. Ik mail de vestiging daar dan wel tijdig over mocht ik 18.00 uur niet halen.

Re: weer een klacht...

58
@slagman

dat hebben ze graag slagman
dat wij voor hen gaan uitdenken hoe we ze kunnen helpen. :D

als je blijft wachten tot ze geweest zijn, lever je zomaar je vrije tijd in die je ws.
wel anders zou gebruiken dan postlopen.

nou daar doe ik niet aan mee.
ik loop gewoon mijn rondje en dan moet de chauffeur maar wachten :mrgreen:
als hij mij niet thuis treft.

ik had begrepen dat dhl gewoon niet loopt dinsdags na pasen,
dat alles naar de donderdag wordt geschoven?

we lopen de post tussen 8-18 uur wanneer we dat willen.!!
dat is ovo zijn he. je doet de opdracht maar kan niet bevelen krijgen hoe en wanneer je het moet doen..

vergeet niet, ik heb op de zaterdag voor pasen wel wat anders te doen dan sorteren.
of krijgen we een dubbele sorteervergoeding? :lol:

en 2e paas en 2e pinksterdag dat zijn dagen dat een ieder vrij is..
wordt toch niet gedacht dat we dan de post gaan sorteren?

Tís trouwens wel verschrikkelijk mooi weer om post te lopen.
al die bomen en bloemen in bloei
;)

Re: weer een klacht...

60
@postbode21;

Ik kan me helemaal vinden in wat jij aangeeft. Ze kunnen je niet opleggen, dat je thuis moet zijn om de post te ontvangen, wanneer je er juist op uit bent, om de post op tijd te bezorgen bij de mensen.
ik ben het er ook nog steeds niet mee eens, en ik denk dat ik vrijdag misschien ook gewoon weg ben om te bezorgen..
of ik ga ook maar eens op andere dagen bezorgen, als zij op andere dagen opeens gaan aanleveren. :lol:
Laatst gewijzigd door anne op 19 apr 2011, 20:30, 2 keer totaal gewijzigd.
cron