Re: Foutsorteringen, Part II

11
wow! wat volgen jullie precies de lettertjes.
"geen probleem op mijn bordje".(vind je het postlopen wel leuk wyfosi?)
waar mensen werken worden fouten gemaakt.
ik zie dat toch wat soepeler .
ik denk meer vanuit mezelf: als iemand zo vriendelijk is
de post bij mij te bezorgen (zonder dat het onnodig een week later komt)dan
ben ik daar blij mee.
maar ik heb het niet over grote aantallen of hele straten voor omfietsen.
;)

12
Poehpoeh... beetje op de teentjes getrapt?
Iedereen moet toch gewoon zijn werk doen, dus ook degenen die voooor ons sorteren?
Voordat een poststuk van klant bij de geadresseerde terechtkomt, daar zitten gewoon
een aantal schakels in die lijn, en hoe minder fouten er worden gemaakt, des te soepeler
alles werkt. Daar profiteert uiteindelijk iedereen van.

En nee, ik draai niet graag op voor fouten van anderen; daar wordt ik immers niet voor betaald.
(Zo, kun je daar weer meteen op reageren).

Postlopen is voor mij geen noodzaak, ik doe het omdat ik het leuk vindt, maar ik hou me gewoon aan de regels.
Zo weet ik tenminste zeker dat mij niks verweten kan worden.

"maar ik heb het niet over grote aantallen of hele straten voor omfietsen"

Deze snap ik niet helemaal, wat wil je nou duidelijk maken?

13
Wyfosi schreef:En nee, ik draai niet graag op voor fouten van anderen; daar wordt ik immers niet voor betaald.
(Zo, kun je daar weer meteen op reageren).
Daar ben ik het mee eens. En zeker nu ik elke keer bijna foutsorteringen erbij heb van dezelfde voorgaande wijkcode, heb ik echt zoiets, van: doen jullie het werk op het sorteerdepot maar eens goed, dan hoeft het ook niet langer te duren voordat de post bij de geadresseerde is. Vandaar, dat ik het van die wijk zo langzamerhand meteen terug doe, zonder het voor die wijk te gaan bezorgen.

Wyfosi schreef:Postlopen is voor mij geen noodzaak, ik doe het omdat ik het leuk vindt, maar ik hou me gewoon aan de regels.
Zo is het toevallig ook met mij; ik vind het ook heel leuk om te doen, maar elke schakel in de bezorging moet wel zijn/ haar werk goed doen.
Enkele foutjes daargelaten, maar ik ga niet structureel de fouten van de vorige schakel oplossen, omdat het sorteerdepot nu bijna elke keer voor foutsorteringen zorgt :cry:
Regels zijn regels :!:

15
Wat mij betreft heeft het niet zozeer veel met de regels te maken, maar ik doe gewoon waar ik voor betaald krijg. Met een beetje geluk verdien ik tussen de 5 en 7 euro per uur, inclusief sorteren. Dan kunnen ze niet verwachten dat ik ook nog is post voor andere wijken ga bezorgen. Als ik meer zou verdienen dan heb je er meer voor over en ben je dus ook eerder geneigd om wat extra te doen voor het bedrijf. Maar dat is mijn mening

17
Dan ligt het misschien aan de sorteerders hier op het depot, maar hier wel meerderen per week.
Soms ook even niet, en dan weer 4 of 5, of een stuk of 20 voor een hele andere plaats...

Het is inderdaad wat Anne zegt, als je het niet terugstuurt, blijft het verkeerd gaan. En daar heb ik geen zin in,
als ze mij trakteren op poststukken die 30 tot 60 km. verderop thuishoren, snappie? Dan heb je het ook niet
meer over "effe omfietsen"...

19
Ik heb ook regelmatig foutsorteringen in mijn krat. Geluukig woont de bezorger van mijn meeste foutsorteringen vlakbij en breng ik ze (als het veel is) naar hem toe. Als het er maar een paar zijn,breng ik ze zelf weg.
En afgelopen dinsdag kreeg ik zelfs een hele krat van een andere wijk. Fout van de chauffeur en ik zag het pas toen ik ging sorteren.
Dit keer dus maar de hele krat bij die andere bezorger gebracht. Die stond wel ff raar te kijken.