slagvaardige schreef:Aan Deezers ergerde ik mij ook wel een beetje hier. Ze schreef over een ervaring met haar Sanddbezorger, maar schoor daarbij de overige Sandd bezorgers een beetje over een kam. In haar ogen was Sandd gewoon een slecht bedrijf en alle bezorgers slecht. Al was haar ervaring met die ene bezorger natuurlijk wel legitiem.
Bovendien klopten de feiten die zij beschreef over Sandd niet helemaal, of eigenlijk helemaal niet. Je kunt de berichten wel terugvinden hier.
In dit geval ging het om een post van Deezertje op een ander forum (Fok!), maar Carla41 heeft daar zeer selectief uit geciteerd en de rest met haar fantasie aangevuld. En dat riep bij mij ergernis op, zeker omdat sommige mensen Carla's woorden blind napraten, en haar op d'r blauwe ogen vertrouwen, zonder aan fact checking te doen. Daarom post ik hier even het volledige bericht waar het om ging:
Klopt inderdaad dat steeds meer via Sandd gaat. ING, Rabobank afschriften nu voor een deel ook. Veel tijdschriften zijn al over. En dan de goede doelen en direct mailings... Is gewoon puur op prijs gebaseerd, want kwaliteit leveren ze hier helaas niet. Maar wat wil je ook met stukloon (10% heeft daar maar een CAO).
Als ontvanger heb je helaas bijna geen invloed op welke verzender een bedrijf kiest... Sandd brengt maar twee keer per week post rond, wat hier al vaak heeft opgeleverd dat of de bezorger alles opspaart en maar één keer per week langskomt (wat dus niet mag) of dat je simpelweg een halve week moet wachten omdat je bij Sandd soms al een week van te voren je post moet aanleveren willen ze het op de afgesproken dag leveren.
En natuurlijk zijn er altijd, net als bij ons, ook goede bezorgers! Maar helaas leert mijn ervaring dat ze bij Sandd ook door het geen zin hebben in zelf sorteren, soms de boel gewoon uitstellen.
En dat zou misschien minder uitmaken als ze alleen reclamespul bezorgen, maar tegenwoordig gaat dus onderhand de hele Belastingdienst, CBR, bankafschriften en andere papieren mee met Sandd, waar de afzender vaak jou aansprakelijk stelt als je iets niet hebt ontvangen...
In dit bericht geeft hij duidelijk aan dat het hier gaat om de ervaringen met 1 specifieke Sandd-bezorger, en dat niet alle Sandd-bezorgers zo zijn of dat de hele organisatie niet zou deugen.