koewartje schreef:Ik heb altijd met veel plezier post bezorgd de laatste jaren, eerst voor smn en nu voor sandd, de vergoeding is inderdaad te laag maar oke dat weet je als je er aan begind, maar het ergste vind ik dat sandd de postwet niet respecteert, ze schermen er mee dat die niet voor hun geld maar als je goed leest op de site van de rijksoverheid dan lees je dat de geadresseerden moeten zorgen als ze post willen ontvangen dat hun brievenbus aan deze eisen moet voldoen, dus dat het niet aan een bedrijf gerelateerd is. sandd blijft volhouden en geeft de klant (ontvanger) gelijk en laat zijn bezorgers stikken.
Voor mij is er maar 1 goede oplossing ; nog 1x sandd op haar verantwoording wijzen en als ze nog niet overstag gaan het werk stil leggen oftewel staken, maar dan eens met z'n allen.
Je citeert het goed, maar je interpretatie is verkeerd. De GEADRESSEERDEN moeten zorgen voor een goede brievenbus. Dus zij zijn degenen die de postwet overtreden, niet Sandd.
Of Sandd kan afdwingen dat mensen een juiste bus plaatsen betwijfel ik. Volgens mij is Sandd daar niet toe bevoegd, en mag alleen PostNL dat eisen. Overigens gebeurt dat zelden.
Volgens mij hoeft Sandd zich inderdaad niet aan de postwet te houden. Want de postwet zegt bijv. ook dat je een x-aantal straatbrievenbussen moet plaatsen, en een x-aantal postkantoren, dat je op ELK adres in Nederland moet bezorgen (dus ook in de Biesbosch), en dat 6 dagen per week. En dat zie ik Sandd ook niet doen.........