Ik heb een aantal jaren met veel bezorgplezier voor TNT gewerkt. Ik had 7 straten voor de ene wijk en 7 of 8 straten voor de andere wijk.
De wijken van Sandd zijn veel groter. Sandd heeft 20 straten gemiddeld (soms meer) per wijk tegenover TNT (nu Postnl) met gemiddeld 7 straten per wijk (soms iets meer, soms iets minder). Maar bij Postnl heb je meer post, huis-aan-huis en je hebt een paar keer per week huis-aan-huis folders. Soms meer stuks tegelijk. Sandd heeft ook wel eens folders, maar dat komt sporadisch voor. Bovendien verschilt het per regio.
Ik had toevallig afgelopen dinsdag vrijwel huis aan huis post, i.v.m. Vitens. Toch was ik vrij snel klaar.
Bij Postnl zijn de wijken compacter. Ondanks de hoeveelheden post en huis-aan-huis folders ben je sneller klaar. Sandd heeft weer zwaardere post, al sjouwde ik mij vaak voor TNT ook een breuk.

Misschien komt het door mijn TNT-tijd, of ik heb peper in de r**t, maar ik doe er eerlijk gezegd ook veel minder lang over het bezorgen van de Sandd wijken. Het kan de ervaring zijn, het kan ook zijn dat ik minder hoef te fietsen. Ik ben in ieder geval wel veel sneller klaar.
Maar nogmaals, je wordt steeds sneller en naarmate je langer bezig bent, ook steeds handiger.