Sandd niet echt een leuke werkgever

1
Sinds 2008 loop (of moet ik zeggen liep)ik voor Sandd de post. Door dat een familie lid van mij erg slecht ligt qwa gezondheid, heb ik de post wel eens af moeten zeggen.
Nu moest ik afgelopen week Sandd bellen en daan neemt zo'n knulletje op.(die overigens pas bij de club is en denkt dat ie aardig mee kan lullen) en vertelt mij dat we zo niet door kunnen gaan en dat ik de post niet goed verspreid en dat ik er meer niet dan wel ben. Sorry hoor maar bij Sandd gaat het meer om de post dan om de mens die hem loopt. Er zijn nog wel meer klachten hoor zoals voorheen had ik een leuke wijk. maar die hebben ze verkleint (nu had ik gemiddeld een á 2 kratjes) zo dat je blij mag zijn en je handen dicht knijpen dat je een wijk loopt met een bedrag (want daar doe je het uiteindelijk voor) tussen de 4 euro en 6 euro belachelijk gewoon.

Als ik eerlijk mag zijn, denk goed na of je voor Sandd wilt werken.

Re: Sandd niet echt een leuke werkgever

2
Hallo,
Knap onattent dat ze dit nog even naar je hoofd gooien als je je afmeldt omdat het slecht gaat met iemand in je familie. Ik denk dat het aan het depot ligt waar je voor werkt. Ik werk nu 2 maanden voor Sandd en ik vind het wel goed dat er wekelijks contact is met afmelden, hierdoor kun je alles kwijt. Ik heb soms het gevoel bij DHL en VSP dat ik alleen mail als er iets verkeerd is en dan voel ik me zo'n zeikerd.
Maar het is me wel opgevallen dat de vergoeding erg laag is. Omdat ik ook voor DHL en VSP loop, al meer dan een jaar, ga ik toch weer stoppen met Sandd. Niet alleen om de vergoeding, maar ook omdat ik nu de vrijdag extra moet lopen.
Ik zou zeggen kom naar VSP of naar DHL, de vergoeding is daar i.i.g. beter, over de manier van omgang met je, ja daar valt weinig over te zeggen. Dat ligt aan je depot.

Re: Sandd niet echt een leuke werkgever

3
Ja ik moet wel zeggen dat ik het wel leuk werk vond. ik liep in mijn eigen buurt. dus ik had veel kontakt met mijn buren.
Maar er zijn grenzen. Ik vind dat als je vanaf 2008 al loopt voor deze firma, en het ging niet goed, dan had ik allang iets kunnen zeggen of mezelf verweren. Maar Ik vind dit een achterbakse streek. en dat geeft aan wat Sandd voor een bedrijf is.
Maar goed bedankt voor je reaktie, ik kan daar wel wat mee.

beadsforyou

Re: Sandd niet echt een leuke werkgever

5
Het ligt zeker aan het depot, en hoe ze met de bezorgers omgaan. Ik heb tot nu toe geen enkele problemen met de bezorgmanagers daar. Ze zijn zelfs heel behulpzaam, wanneer je onverhoopt in de moeilijke situatie komt te zitten. En verder hebben ze alles prima voor ons als bezorgers geregeld. (Y)
Dat blijkt dus wel per depot te verschillen, zo uit diverse berichtjes bij de onderwerpen te lezen..

Re: Sandd niet echt een leuke werkgever

6
Wat zal ik nog zeggen? TNTpost vraagt medewerkers, dus dit is ook een kans! :)
Als TNT-postbezorger heb je wel meer regeltjes; de post moet diezelfde dag nog bezorgd worden volgens een looproute (de post is al voorgesorteerd) Daar staat een minimum-uurloon tegenover, je hebt dan meer vastigheid, maar ook meer verplichtingen, en op zich valt het me niet tegen, ook al is het weleens rotweer! 8-)

Re: Sandd niet echt een leuke werkgever

7
Sandd is heel erg klantgericht. En met klant bedoel ik zowel de opdrachtgever als de mensen die de post krijgen.
Dat is natuurlijk geen slechte eigenschap, maar ik vind het wel jammer dat de bezorger op de laatste plaats kom.
Als er bv een klacht is, krijgt de klant altijd gelijk en krijgt de bezorger alles op de boterham, ongeacht wat de situatie was! Idd, de post is belangrijker als de mens.
Maar zal inderdaad per depot verschillen.

Re: Sandd niet echt een leuke werkgever

8
Nu dat verschilt per depot! Als ik een klacht krijg wordt ik gebeld en er wordt ook naar mij geluisterd over hoe en wat. Zo komen we altijd tot een oplossing. Het is niet meteen De Klant heeft gelijk, je wordt serieus genomen als bezorger. Als de klacht terecht is dan is dat ook terecht.
Zo werd mij verweten dat ik een bloembak had vernield door een klant, die had gebeld dus. Ik had dat niet gedaan en heb mij verweerd. Als ik idd de bak had omgegeooid had ik meteen aangebeld bij die mensen want dat is ook wel eens gebeurd natuurlijk en zo kwamen wij er samen wel uit.
Maar je hebt ook zeurpieten die meteen klagen en dat zijn de vaste klaagklanten,ook bekend bij het depot.

Re: Sandd niet echt een leuke werkgever

9
Wat ik wel eens heb meegemaakt, ik had een superzware fiets, en die kan je moeilijk ergens neerzetten. Standaard heeft natuurlijk geen enkele zin (ik heb een normale standaard), en tegen een paaltje is ook altijd vrij lastig dan, omdat de fiets niet in balans is. Dus dan zoek ik een stuk stuk muur op.. maar die was er niet in de buurt. Dus ik denk, ik zet hem even tegen die garagedeur aan, het zag er donker uit daarbinnen, dus ik dacht, die zijn er toch niet. HEEEL voorzichtig mijn fiets er tegen aan gezet, en ik liep weg.
Foutje. Ze waren er wel. En doordat ze de deur openden, gleed de fiets weg, en kwamen er krassen op de deur. In ieder geval, dat is de bewering van die man, zelf zag ik het niet zo snel, en ik kan ook niet zeggen dat ze door mij kwamen, maar het zou best kunnen.
Hij was behoorlijk kwaad.
Liep met een sisser af doordat ik beloofde het nooit meer te doen.
Het ergste is, je bent hier totaal niet voor verzekerd! Je zou zelf een WA verzekering voor moeten afsluiten. Maar zelf hou ik er niets van over, dus zou ik daar voor moeten toeleggen.
Dus ik zou me wel kunnen voorstellen, dat wanneer ik schade zou maken aan een auto ofzo, ik heel snel zou wegfietsen! Ik bedoel.. 10 euro verdienen en honderden euroos gaan dokken?
Maar het is geen goede zaak nee. Vind eigenlijk wel dat Sandd standaard een collectieve verzekering moet afsluiten.

Re: Sandd niet echt een leuke werkgever

10
Marius ik wil je echt waarschuwen nu want ik heb een akelig akkefietje gehad, de man beweerde dat ik de schade had gemaakt toen ik met mijn tas langs zijn zijkant van de auto kwam, een heel gedoe werd het. Er was geen bewijs of getuigen en die krassen had ik ws niet gemaakt maar ja net als jou garagedeurkwestie...ik heb wel een WA verzekering en die schoof het af naar Sandd en Sandd weer naar mij. Ik denk dat het is opgelost inmiddels want ik heb die man niet meer aan de deur gehad(ja hij kwam hier aanbellen hoe het zat en of ik al iets had ondernomen),dat is niet prettig geloof me!
Wij hadden toen de schade voorviel keurig onze namen en tel nummers uitgewisseld omdat we allerbij een goede oplossing wilden. Verzekeringskwestie dus!
cron