Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

11
@ike
wat bedoel je ike met .. "willen". ik neem aan dat het een ike- gerelateerd grapje is. :?:

een bezorgbericht kunnen achterlaten is er tot nu toe nog niet voor sanddbezorgers.
Sandd wil niet dat je de post bij buren bezorgt, aangezien je niet weet hoe de verstandhouding tussen deze buren is. En daar ben ik blij mee. niet mijn post bij alle buren!
liever ontvang ik deze post dan een paar dagen/ week later.

Een bericht van Sandd aan de geadresseerde dat het poststuk niet te bezorgen was ( ivm te smalle brievenbus o.i.d.)
en dus retour is naar sandddepot lijkt me wel handig om bij je te hebben.
maar sandd doet ook niet aan een bewaarservice.. alle retourpost wordt retour afzender gestuurd na overleg.

Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

12
postbode7 schreef:Het is wel zo netjes om de bewoners te laten weten waarom je iets niet kon bezorgen. Bijv. als ze niet thuis waren en de buren ook niet en het poststuk niet door/in de brievenbus kon. Op mijn kaartjes zet ik dan mijn adres erbij en verwijs naar het telefoonnummer linksonder. Ze kunnen dan bellen als ze wel thuis zijn. Dan maken we een afspraak om het poststuk te brengen. Dat doet me er nu aan denken dat ik wat kaartjes moet printen omdat er weer wat dikkere poststukken bij zitten voor morgen.
Lijkt me vrij griezelig om je adres op zo'n kaartje te zetten.
Er lopen genoeg simpele geesten rond die, als ze bepaalde post niet ontvangen hebben, zeker weten dat jij die als bezorger dan wel achterover gedrukt zal hebben. Wat als zo'n type bij jou verhaal komt halen (samen met z'n broer en twee honkbalknuppels?)
Laatst gewijzigd door ike op 23 feb 2015, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

13
Carla41 schreef:@ike
wat bedoel je ike met .. "willen". ik neem aan dat het een ike- gerelateerd grapje is. :?:
Sommige bezorgers zijn blijkbaar creatief in het bedenken van redenen om post retour te sturen, ook al had die post gemakkelijk bezorgd kunnen worden. Denk aan onbenullige foutjes in de adressering, aan bedrijven die geen brievenbus hebben maar die wel gewoon open zijn, aan adressen die geen huisnummer maar wel de naam op de gevel hebben, aan brievenbussen die net een stap te ver van de openbare weg af staan, aan adressen met meer dan 1 brievenbus met namen daarop, enzovoort. Je zult de discussies daarover zelf toch ook wel hebben gelezen?

Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

14
Carla41 schreef:Sandd wil niet dat je de post bij buren bezorgt, aangezien je niet weet hoe de verstandhouding tussen deze buren is. En daar ben ik blij mee. niet mijn post bij alle buren!
liever ontvang ik deze post dan een paar dagen/ week later.
Als je de wijk kent weet je meestal wel of je post bij de buren kunt afgeven, en ook bij welke buren (bij twijfel doe ik het ook liever niet). Mijn ervaring is dat veel mensen liever de post bij de buren afhalen dan dat ze er een paar dagen langer op moeten wachten.

Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

15
"Sommige bezorgers zijn blijkbaar creatief in het bedenken van redenen om post retour te sturen, ook al had die post gemakkelijk bezorgd kunnen worden."
je hebt gelijk ike. :!: dit had ik over het hoofd gezien, deze bezorger tel ik niet mee als gemiddelde sandd bezorger.

niet mijn post bij de buren: ik sprak vanuit mijn thuissituatie.
ik heb nl een buurvrouw die pakjes gerust openmaakte. sindsdien....

Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

16
Carla41 schreef:"Sommige bezorgers zijn blijkbaar creatief in het bedenken van redenen om post retour te sturen, ook al had die post gemakkelijk bezorgd kunnen worden."
je hebt gelijk ike. :!: dit had ik over het hoofd gezien, deze bezorger tel ik niet mee als gemiddelde sandd bezorger.
De bezorger waar jij op doelt is niet de enige.

Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

19
ike schreef:
Carla41 schreef:@ike
wat bedoel je ike met .. "willen". ik neem aan dat het een ike- gerelateerd grapje is. :?:
Sommige bezorgers zijn blijkbaar creatief in het bedenken van redenen om post retour te sturen, ook al had die post gemakkelijk bezorgd kunnen worden. Denk aan onbenullige foutjes in de adressering, aan bedrijven die geen brievenbus hebben maar die wel gewoon open zijn, aan adressen die geen huisnummer maar wel de naam op de gevel hebben, aan brievenbussen die net een stap te ver van de openbare weg af staan, aan adressen met meer dan 1 brievenbus met namen daarop, enzovoort.
:-)
en er dan drie kwartier over nadenken: wordt de tijd wel vergoed om die kennisgeving uit de tas te halen...?

Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

20
ike schreef:3) de excuuskaart:
Datum ___
Geachte mevrouw/meneer,
Per abuis heb ik bij u post besteld die niet voor u is bestemd.
Helaas kon ik deze fout niet meer herstellen.
Voor het ontstane ongerief bied ik u mijn verontschuldigingen aan.
Wilt u zo vriendelijk zijn de bedoelde post op het juiste adres te bezorgen of in een PostNL-brievenbus te werpen [...]
deze wordt bij iemand in de bus gedaan wanneer er per ongeluk post naar binnen is gegooid die niet voor de bewoner in kwestie bedoeld was, en deze bewoner niet thuis is (als de bewoner wel thuis is kun je gewoon aanbellen en je mondeling verontschuldigen).
Is er ook nog een excuses-kaart die je in de bus doet bij de juiste ontvanger? Bijv dat je de poststuk bestemd voor u heb ik per ongeluk bij de buren op nummer ___ in de bus gedaan..

Als dit bij mij gebeurde, schreef ik zelf een briefje en gooide die bij de juiste ontvanger in de bus als het mij niet lukte om de poststuk bij de verkeerde ontvanger terug te krijgen.
ike schreef:Ik weet niet of het bezorgbericht voor Sandd van toepassing is.
Mag een Sandd bezorger post bij de buren afgeven?

Wat doe je nu als Sandd bezorger waneer je post niet hebt kunnen/willen bezorgen?
Laat je de geadresseerde iets weten of blijft die in het ongewisse?
Nee dit instructie heb ik nooit gehad. Wel eerstvolgende bezorgdag weer proberen. Lukt het dit keer weer niet, retour sturen.
ex Sandd Postbezorgster
cron