Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

41
Carla41. Natuurlijk niet alle post bij de buren. Alleen de dikkere poststukken die niet in de brievenbus kunnen. Brieven van banken en belasting kunnen gelukkig wel in de brievenbussen. Die zou ik ook niet bij de buren willen. Hier in het dorp gaat dat over het algemeen goed. Als ze geen goede verstandhouding met de buren hebben geven ze dat aan en willen ze het poststuk meestal niet aannemen. Dat gebeurt hier echter zelden. In dat geval ga ik gewoon bij de buren aan de andere kant of ik ga een deur verder aanbellen. Dat gaat tot nog toe altijd prima.

Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

42
@postbode7

super dat je zoveel moeite doet om een pakketje alsnog te bezorgen ,met je zelfgemaakte kaartjes. (Y)
Maar woon en werk je in een stad dan is daar geen beginnen aan. Buren kennen elkaar niet altijd , zeker niet in flatgebouwen.
ik vind het , ook voor mezelf, niet binnen een normale service vallen.

ik zou al tevreden zijn met een officiéle kennisgeving van Sandd dat je
door iemand zijn brievenbus kan doen , dat een pakje nog 1 x door de postbezorger in die week ( volgende slag namelijk)
wordt aangeboden en daarna retour gaat naar Sandd.

handig zou zijn de reden aanvinken waarom je het niet bezorgt. m.a.w. bewoner neem een normale brievenbus, of
plaats er eentje naast apart voor "brievenbus pakketjes". :D

je geeft je telefoonnummer af? en ze kunnen je bellen? als ze weer thuis zijn en dan ga jij er weer op uit?
dat zou ik echt niet doen.

Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

45
Nee bij buren afgeven doe ik niet meer heb ik een negatieve ervaring mee, wisten nadien niet meer van de zending af kon ik er alsnog achteraan.

Past het niet bel ik aan en ook op de terugweg nog een keer en dan als het niet gelukt is sticker erop "past niet door de brievenbus"

Gaat prima je moet je er alleen even overheen zetten @service is nou eenmaal ons vak maar er zijn grensen

Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

46
Inderdaad, in de stad is er soms geen beginnen aan omdat de buren elkaar vaak niet kennen. Maar meestal gaat het toch goed. Ik heb jarenlang samen met mijn man pakketten bezorgd voor (toen nog) Selektvracht (is nu DHL parcel) en heb er nooit klachten over gehad als ik iets bij de buren afgaf. En wij bezorgden ook in wijken in de binnenstad van Oosterhout (NB). Maar ik deed altijd een kaartje in de bus bij de geadresseerde op welk nummer ik dat pakket had afgegeven. Daarbij hield ik secuur de administratie bij op zowel de PDA als op de werklijst. Zo had ik altijd bewijs van wat ik gedaan had voor het geval de PDA het liet afweten (gebeurde wel eens).
En ook zijn niet alle buren daar even betrouwbaar. Tja,het is lastig als een van de buren aan beginnende dementie blijkt te lijden en niet meer weet dat hij een pakket aangenomen heeft. Tja, zoiets kun je ook niet weten. Dat is overmacht. Ik woon in een dorp en daar gaat het wat gemoedelijker toe. Veel mensen kennen elkaar en zijn bereid een pakje van de buren aan te nemen. Al is het alleen maar om een aardige postbode (hm hm) te helpen.
Maar ik ben uit principe voor het verlenen van wat extra service en inderdaad ken ik ook grenzen. Vandaar dat ze me kunnen bellen zodat ik niet 3 keer op een dag langs hoef te rijden maar slechts 2x.

Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

49
Ik denk dat excuuskaartjes wel handig zijn indien er wat fout is bezorgt. Ook een viusite kaartjes met telefoonnummers waar mensen heen kunnen bellen voor vragen of klachten zou wel handig zijn.

kaartjes voor te kleine brievenbussen is zeker ook wel een handige. Soms is de brievenbus op het eerste gezicht wel groot genoeg maar dan heeft iemand aan de binnenkant een houten latje erin getimmerd om wat voor reden dat ook en dan past het ineens niet meer, of het zijn van die buitenbrievenbussen met de briefklep aan de voorkant ipv aan de bovenkant dus dan gaat er geen brievenbuspakket in natuurlijk. Die idioot die dat soort brievenbussen ontwerpt heeft zelf nog nooit postgelopen want daar is dus totaal niet over nagedacht want er kan ook geen gouden gids of wat dan ook doorheen.

Je hoeft er niets ingewikkelds van te maken. Gewoon een kaartjhe met vandaag konden we de post niet bezorgen. Belt u naar dit telefoonnummer voor meer informatie, onze excuses voor het ongenak. Zoiets dergelijks.
cron