Re: Vraag over ontslag?

22
Stan- Boét schreef:Ik ken veel mensen van 71 die fitter zijn dan iemand van 40. De fitheid van één persoon kan je niet afmeten aan leeftijd.
Klopt, maar een wetgever doet aan kansberekening, en kijkt dus naar statistieken. De kans dat iemand van 71 iets gaat mankeren is nu eenmaal groter dan bij iemand van 40. Dan kan diegene nog zo fit zijn, maar een lichaam is nu eenmaal aan slijtage onderhevig. Als ik van mijn fiets val heb ik hooguit een blauwe plek. Als iemand van 71 van z'n fiets valt is de kans groot dat íe z'n heup breekt.

Re: Vraag over ontslag?

23
Newman dat is geen kansrekenen. Dat zijn bekende feiten.
Iemand van 20 zal beter een sprintje kunnen trekken dan iemand van 90.
Wat is je pleidooi! Dat iemand die zijn werk goed doet, geen contract hoort te krijgen, omdat hij/zij volgens het "kansrekenen" in de verkeerde groep zit.
Je schrijft trouwens ""de wetgever"". Ik neem aan dat je daar ook iets anders bedoelt dan je schrijft. Dat lijkt een vergissing.

Re: Vraag over ontslag?

24
Heb zojuist na 10 jaar zonder klachten ook mijn ontslag gekregen , mondeling over de telefoon , reden van ontslag was in eerste instantie omdat ik geen telefoon wilde aanschaffen waar ik de app op kon zetten , daarna moest ik op kantoor komen , maar naast sandd heb ik nog ander werk dus ben ik niet in de mogelijkheid om op kantoor langs te gaan , heb zelfs met de rayonmanager aan de telefoon gezeten hierover die mij vertelde dat dit een reden kon zijn om het contract op te zeggen
Heb de laatste tijd gelukkig alle gesprekken opgenomen
Ook komen er na 10 jaar naar volle tevredenheid bezorgen ineens (incidenten binnen) waarop ik gezegd heb dat dit komt omdat als ik een poststuk niet bezorg dit komt omdat ik dit poststuk ook niet gekregen heb een fout op het sorteercentrum dus , wat vaak voorkomt krijg soms zelf van een andere wijk post ,al meerdere malen over de 30 stuks , dus je krijgt een incident aan je broek waar je zelf niets aan kan doen
En dit weten ze bij sandd natuurlijk ook waarop ze deze week ineens met een ander soort incident kwamen , een poststuk van 17a lag in de bus bij 1b , nou sorry onmogelijk kijk altijd voordat ik iets in de bus gooi
heb wel om een opzegging op schrift gevraagd , dit icm met de opgenomen telefoongesprekken zal nog een leuke ontslagvergoeding opleveren
10 jaar naar tevredenheid bezorgt en nu functioneer je ineens niet meer

Re: Vraag over ontslag?

25
grappenmakers schreef:Heb zojuist na 10 jaar zonder klachten ook mijn ontslag gekregen , mondeling over de telefoon , reden van ontslag was in eerste instantie omdat ik geen telefoon wilde aanschaffen waar ik de app op kon zetten , daarna moest ik op kantoor komen , maar naast sandd heb ik nog ander werk dus ben ik niet in de mogelijkheid om op kantoor langs te gaan , heb zelfs met de rayonmanager aan de telefoon gezeten hierover die mij vertelde dat dit een reden kon zijn om het contract op te zeggen
Heb de laatste tijd gelukkig alle gesprekken opgenomen
Ook komen er na 10 jaar naar volle tevredenheid bezorgen ineens (incidenten binnen) waarop ik gezegd heb dat dit komt omdat als ik een poststuk niet bezorg dit komt omdat ik dit poststuk ook niet gekregen heb een fout op het sorteercentrum dus , wat vaak voorkomt krijg soms zelf van een andere wijk post ,al meerdere malen over de 30 stuks , dus je krijgt een incident aan je broek waar je zelf niets aan kan doen
En dit weten ze bij sandd natuurlijk ook waarop ze deze week ineens met een ander soort incident kwamen , een poststuk van 17a lag in de bus bij 1b , nou sorry onmogelijk kijk altijd voordat ik iets in de bus gooi
heb wel om een opzegging op schrift gevraagd , dit icm met de opgenomen telefoongesprekken zal nog een leuke ontslagvergoeding opleveren
10 jaar naar tevredenheid bezorgt en nu functioneer je ineens niet meer
Kansloos... wanneer je een OVO hebt kunnen beide partijen de overeenkomst zonder reden(en) beëindigen. Daarnaast ben je niet in dienst bij Sandd en van een ontslagvergoeding kan dus geen sprake zijn omdat je niet in dienst bent geweest.
cron