Re: Reacties van Sandd.

11
Ik zou anders juridisch advies inwinnen bij een juridisch loket ofzo om te kijken of Sandd je wel mag dwingen om dat aan te schaffen. Tegenwoordig zijn ze in de tweede kamer al bezig om het gebruik van prive smartphones voor je werk juist NIET verplicht te stellen om werknemers te beschermen, in Frankrijk is dit zelfs al wettelijk geregeld. Het is wachten op het eerste proefproces bij een rechtbank om het hele gebruik van prive telefoons voor je werk te bepalen wat de juridische grensen zijn.

Als ze je willen ontslaan kan je een (gratis) advocaat nemen om het aan te vechten. Eventueel kan je anders met een aantal gelijk gestemden naar een advocaat gaan en gezamelijk een procedure starten. Ze mogen je wel verplichten om een telefoon met gps te gebruiken, maar dan moet de werkgever er een voor je regelen als je het niet prive wil doen.

Bij mijn vestiging hadden geloof ik nog 150 bezorgers nodig. Dus het is nu ook niet echt dat ze ruim in de bezetting zitten bij Sandd en nu wordt alles met een auto bezorgt, het zou dan wel raar zijn om iemand te gaan ontslaan vanwege een app die niet eens goed werkt en vol met bugs zit want met afmelden crashed de app regelmatig, soms registreert hij een deel van de route niet goed, aantal km kloppen vaak niet, calorien kloppen niet en of hij de groene puntjes bij brievenbussen goed registreerd daar heb ik ook mijn twijfels over, want de brievenbus locatie is soms iets heel anders dan de (voor)deur locatie alleen heeft de bezorger daar geen inzicht in, enkel de bezorg coordinator. Ik heb wel eens bezorgt en kwam ik thuis bleek dat de gps er na 500 meter mee gestopt was en daar kwam ik pas achter toen ik thuis was. Ik meld het elke keer wel als de app wer kuren heeft maar ik heb niet het idee dat er wat mee gedaan wordt.


Ik wens je in elk geval success en ik ben benieuwd hoe het afloopt.
cron