Re: Foutsorteringen, Part II

61
Nou eh...ik weet niet of jullie dit ook hebben, maar ik heb de laatste tijd nogal eens post voor een heel ander deel van Nederland in mijn kratten zitten. Dit vind ik echt heel stom, en dat vertraagt nogal. Ik had het er afgelopen toevallig met mijn bezorgmanager over, en die zei, dat dit inderdaad de laatste tijd meer voor komt.
Of ze nou al in Apeldoorn zitten te slapen, en dan vervolgens op het regiodepot ook nog eens niet opletten... :roll:

Mijn bezorgmanager zei wel dat in zo'n geval een expressdienst deze post nog op moet komen halen op het depot, en het moet afleveren op het juiste sorteerdepot...

Maar dan nog...in Brabant bezorgen, en post krijgen voor een wijk in Amsterdam, of zelfs ergens in Friesland..... ;) :lol:

Re: Foutsorteringen, Part II

63
willywal schreef:Tja foutsorteringen komen ook hier vaker voor, maar als er een expresdienst wordt ingeschakeld voor brieven waar wij ruim 5 cent voor krijgen vraag ik me toch af hoe het kostenplaatje van Sandd in elkaar zit.

Ja, dat begin ik mij ook zo langzamerhand af te vragen.. :roll: :?

Re: Foutsorteringen, Part II

65
Het kan zijn dat ze die kratjes zó vol doen dat er bij het uithalen van het krat (uit het rek) er post in de kratjes eronder valt. Dus wijk 091 valt in wijk 092 of 093. Het gebeurt ook wel eens dat BOZ of WLK bij BRE terecht komt. Fout van de voorsortering. Op de verkeerde tafel gelegd. En als ze daar dan niet naar de letters kijken maar alleen naar het wijknummer. Tja, dan kan het fout gaan. Ik kom meestal post voor Teteringen of Breda tegen maar ook wel eens wat verder. Aruba ligt wel héél ver weg. En ze mag er best heen maar dan in haar vakantie en vast niet op kosten van de TNT. Nee, die moet bezuinigen. Zou ook wel een heel duur poststuk worden.

Re: 36 stuks post gehad verkeerde wijk

66
laurrette schreef:36 stuks post gehad van een verkeerde wijk.
Ik heb hier over gebeld maar ze nemen niet op.
Dan doe ik ze maar allemaal retour niet mijn fout.
Bij Sandd interesseert het ze helemaal niks of de post te laat bezorgd wordt.. Zo had ik 2 maanden geleden een stuk of 10 retouren en foutsorteringen aan het einde van mijn invalbeurt.. dus heb ik toen 3 weken niet bezorgd voor Sandd. Dit heb ik natuurlijk gemeld en ik kreeg als antwoord: "Ach, die retouren halen we over 3 weken wel op".. of iets dergelijks

Ik zeg het je, bij Sandd gaat het ze alleen maar om winst maken. De post zelf interesseert hun niks.

Re: 36 stuks post gehad verkeerde wijk

67
bucky666 schreef:
laurrette schreef:36 stuks post gehad van een verkeerde wijk.
Ik heb hier over gebeld maar ze nemen niet op.
Dan doe ik ze maar allemaal retour niet mijn fout.
Bij Sandd interesseert het ze helemaal niks of de post te laat bezorgd wordt.. Zo had ik 2 maanden geleden een stuk of 10 retouren en foutsorteringen aan het einde van mijn invalbeurt.. dus heb ik toen 3 weken niet bezorgd voor Sandd. Dit heb ik natuurlijk gemeld en ik kreeg als antwoord: "Ach, die retouren halen we over 3 weken wel op".. of iets dergelijks

Ik zeg het je, bij Sandd gaat het ze alleen maar om winst maken. De post zelf interesseert hun niks.
Geen posthart, dus.
Schaam je, sandd! :evil:

Re: Foutsorteringen, Part II

68
Hoi,

De retouren worden pas weken/maanden later verwerkt.
Hoe ik dat weet ??

Ik werd gebeld door iemand van vestiging Leiden met de vraag of ik nog weet
waarom post voor dat-en-dat-adres niet bezorgd kon worden ...
Ik kon me het adres niet voor de geest halen, ik had daar niks voor geretourneerd de laatste weken.
(ik specificeer alles in m'n afmeldmail)
Ik ben gaan zoeken in m'n mailtjes en het bleek dat ik die post 2 maanden daarvoor had geretourneerd.
2 maanden !! Nou moe, ik vind dat eerlijk gezegd van de zotte .....
Groetjes, Annelies

Re: Foutsorteringen, Part II

69
Foutsorteringen gebeuren enkel door laksheid in controles op vestiging

Vaak geen tijd voor zeggen ze of dat komt nog wel

Disinteresse bij personeel dat uitgooit is ook een factoor of tijdsdruk door inzet te weinig of juist teveel personeel voor deze taak.

Postman 070
cron