FOUT-sorteringen

1
Dat er een keer post van een andere wijk in de krat zit kan gebeuren, maar dat ik nu bijna elke keer post voor dezelfde andere wijk erbij heb zitten.. :roll:
Dan denk ik wel eens; let daar dan ook eens op :!:
Dan maar weer terug met de eerstvolgende keer dat de chauffeur komt.
Hebben jullie daar ook mee te maken, dat bij regelmaat post van net de volgende of vorige wijkcode in de krat zit :?:
Het komt bij mij nu wel heel frequent voor.. :?

Re: FOUT-sorteringen

2
Ik heb het bij dhl ook met enige regelmaat.. Als het post is die door de nipo gemeten wordt moet je dit eigenlijk melden en vaak wordt je dan gevraagd om het zelf even te bezorgen. Wel vaak tegen een vergoeding, als je er naar vraagt.

Re: FOUT-sorteringen

3
Haha, heel herkenbaar. Inderdaad, een keertje, dat kan gebeuren...
Maar vandaag was het bij het sorteren weer raak, hoor...
Of ik eventjes naar Mariahout en Beek en Donk wil fietsen, terwijl dat toch
echt niet hier in de buurt is, maar ???tig km. verderop...
E wijknummers op die poststukken komen wel overeen met de mijne,
maar daar staat er HM voor, bij mij moet dat UDG zijn...
Mogen ze inderdaad wel eens wat beter op letten, ja.

Re: Foutsorteringen, Part II

6
foutsorteringen. ja het hoort er gewoon bij.
in het begin stuurde ik ze terug. als het veel aantallen betrof belde ik erover.
maar het gaat heel goed bij sandd. hoogstens 1 jper ronde.
als het in een aangrenzende wijk ligt, breng ik het wel weg.
ik rapporteer het wel. maar bedenk: je zal maar zitten wachten op de klingel o.i.d.
als ik het terugstuur is er direct een week vertraging.
dat doe je de klant toch niet aan. ;)

Re: Foutsorteringen, Part II

7
Nee, dat zou ook wat zijn, de Klingel een week te laat :lol:
Ik merk dat er toch wel wat spreiding in de poststukken zit; dat ik bv. de dinsdag behoorlijk wat
Klingels, Otto's of net wat heb, en dan denk je: "ik heb het gehad". Maar dan volgen er de week daarop
weer een stel. Dat zal dus wel loslopen... Ik stuur Foutsorteringen wel altijd terug; heb nl. ook nog
niet meegemaakt dat het bij mij in de buurt is. Mocht dat wel zo zijn, stuur ik het evengoed terug.
Die instructies heb ik immers gekregen, en het is niet mijn sorteer-fout tenslotte.

Re: Foutsorteringen, Part II

8
@wyfosi,
als adres en wijk klopt (foutsort. dus) en ik hoef er niet ver voor om
vind ik het terugzenden niet nodig."klingel of consumentengids , belastingen :lol:
is ook geen must bijsandd. als je het zelf kan oplossen.

retouren wel, (verkeerde wijkcode, e.d.) want anders blijft dat terugkomen.
maar sorteren blijft mensenwerk.
uiteindelijk ben je toch naar de klant dienstverlenend.
dat is toch een "part of the job ;)

Re: Foutsorteringen, Part II

9
postbode21 schreef: uiteindelijk ben je toch naar de klant dienstverlenend.
dat is toch een "part of the job ;)
Zeker, dat ben ik met je eens, maar dat geldt natuurlijk ook
voor de mensen in het sorteer-domein. Als daar de "dienstverlening"
al goed op orde is, komt het probleem ook niet op mijn bordje.

Re: Foutsorteringen, Part II

10
Ik stuur ook vrijwel altijd foutsorteringen terug. Of het moet urgent zijn, wat niet een week kan wachten. Neem bv. een tijdschrift, waar iemand echt op kan reclameren wanneer dat niet op tijd aankomt. Dan overleg ik even met de bezorgmanager of het kan wachten of juist niet...
Het is ook zoals Wyfosi al zegt, niet onze fout dat er verkeerd gesorteerde post bij mijn wijk zit; dan moeten ze bij het sorteerdepot maar beter opletten.
En er is door mijn bezorgmanager ook heel duidelijk gezegd, dat je foutsorteringen niet hoeft te bezorgen, maar die kunnen de eerstvolgende keer, weer meegegeven worden met de chauffeur.. Nou, dan houd ik mij daaraan.
cron