Re: Vakkentas en postbuidel

162
@ fairmade

Is het opgezet als een proef, waarbij het nog denkbaar zou zijn dat het postvest en de vakkentas uiteindelijk niet doorgaan (dan wel worden aangepast)? Of is er iets gezegd in de geest van: “Zo gaan we werken, en je mag kiezen tussen de "postbuidel" en de vakkentas. Succes ermee!”?

Re: Vakkentas en postbuidel

163
fairmade schreef:
postbode21 schreef:
@fairmade

de buidel bevalt je beter, maar je kan er niet overheen kijken en struikelt dus.
vertel is de buidel ook gevuld terwijl je fietst :?:
of vul je hem pas , elke keer als je gaat lopen.
Dat hangt van je route af. Met Georoute gaan ze ervan uit, dat je fietst als de bebouwing meer dan 25 m uit elkaar ligt. In mijn vorige wijk had ik nogal wat ver uit elkaar liggende huizen/boerderijtjes en ja, dan zit er dus post in je buidel als je fietst. Heel voorzichtig opstappen en dan met je ellebogen proberen de zaak dicht te houden anders verlies je al fietsend de hele handel , want het ding heeft geen dichte zijkanten.
En toch geef ik de voorkeur aan dit ding, met de vakkentas loop je n.l. bijna constant met je bovenlichaam gedraaid ten op zichte van je onderlichaam, omdat hij min of meer aan de zijkant hangt. Met die lange looptijden die we nu hebben ben je dat gauw zat.

ik moet helemaal niks om m n nek etc ben geen mongooltje :)

Re: Vakkentas en postbuidel

164
Bart van Donselaar schreef:@ fairmade

Is het opgezet als een proef, waarbij het nog denkbaar zou zijn dat het postvest en de vakkentas uiteindelijk niet doorgaan (dan wel worden aangepast)? Of is er iets gezegd in de geest van: “Zo gaan we werken, en je mag kiezen tussen de "postbuidel" en de vakkentas. Succes ermee!”?
Het postvest schijnt al een aantal keer aangepast te zijn. Op de laatste bijeenkomst in de VBG voor sluiting zijn tas en vest gedemonstreerd d.w.z. er is voorgedaan hoe je ze vastmaakt en draagt. Je mocht daarna kiezen tussen tas of buidel zonder dat je er enige ervaring mee had opgedaan. Ik heb toen gekozen voor de tas. Op mijn depot liggen ook vesten voor 'liefhebbers' om uit te proberen. Ik heb - en houd- nu beiden (dat is dus niet de bedoeling). De tas gebruik ik voor de dal- en het vest voor de piekdagen.
Het is naar mijn idee geen proef, misschien dat er nog aanpassingen gedaan worden als er veel klachten komen :?:

Re: Vakkentas en postbuidel

167
Bart van Donselaar schreef:
fairmade schreef:Het is naar mijn idee geen proef, misschien dat er nog aanpassingen gedaan worden als er veel klachten komen :?:
Zie hier:

http://forum.fok.nl/topic/1764064/8/25

En dan het berichtje van HetBrabandertje. Maar ja - ik weet niet of dat klopt. Is er hier niemand die het huidige standpunt van de OR kan achterhalen?
Het is toch zo dat de OR alleen maar advies mag uitbrengen, maar de directie dat gewoon in de wind mag slaan?

Re: Vakkentas en postbuidel

168
Newman schreef:(..)Het is toch zo dat de OR alleen maar advies mag uitbrengen, maar de directie dat gewoon in de wind mag slaan?
Jazekers! Dat is juist het mooie van het directie-wezen. (Y)

Die laten zich écht niet gek maken door een paar brallers hoor. 8-)

Re: Vakkentas en postbuidel

169
Newman schreef:
Bart van Donselaar schreef:
fairmade schreef:Het is naar mijn idee geen proef, misschien dat er nog aanpassingen gedaan worden als er veel klachten komen :?:
Zie hier:

http://forum.fok.nl/topic/1764064/8/25

En dan het berichtje van HetBrabandertje. Maar ja - ik weet niet of dat klopt. Is er hier niemand die het huidige standpunt van de OR kan achterhalen?
Het is toch zo dat de OR alleen maar advies mag uitbrengen, maar de directie dat gewoon in de wind mag slaan?
Ik maak mij geen al te grote illusies over de macht van de OR. Maar dat een bedrijf een negatief advies van de OR gewoon kan negeren is niet waar. Dat hangt er dan wel weer van af hoe hard de OR zich durft op te stellen. Lees dit eens:

http://www.rendement.nl/or/nieuws/id571 ... dvies.html
cron