Re: Geo-Route.

771
postbode21 schreef:@Newman en @jan272

is het nou echt nodig elkaars teksten steeds weer te herplaatsen, alsof we ons er al niet doorheen geworsteld hebben. ;)

@Newman

ben het trouwens geheel eens met je betoog. :P
Het is geen sentiment naar vroeger, maar Kennis wordt vervangen door Onkunde.

maar van die Kennis heeft jan weinig vruchten kunnen plukken, aangezien hij
nog slechts enkele jaren bij de post werkt.
neem dan de inwerkperiode die nodig was en jan is ook al op leeftijd,
dan gaat het niet allemaal zo vlot meer.

verspilde moeite wat je doet Newman :cry:
Dat citeren doe ik zodat het duidelijk is op welk stukje ik reageer. Maar je hebt wel gelijk, het worden nu wel hele lange lappen tekst. Ik vrees dat Jan uit het zelfde hout is gesneden als mijn postbode+. Er zijn in zijn visie maar 2 mogelijkheden:
1) Je bent het met hem eens.
2) Je begrijpt het niet. Zou je het nml wel begrijpen dan zou je nml wel snappen dat zijn visie de enige juiste is. :roll:

Verder een prima vent, mijn pb+, maar een discussie met hem aangaan is vergeefse moeite.

Re: Geo-Route.

772
Newman schreef:[Gedroeg PostNL zich maar als de Borg. Die assimileren tenminste alleen maar datgene wat echt een waardevolle toevoeging is voor het Collective. Bovendien zou de kennis van ons (de drones dus) automatisch deel uitmaken van de collectieve kennis.
Script voor een nieuw seizoen? 8-)

Re: Geo-Route.

773
Tobo2011 schreef:
Newman schreef:[Gedroeg PostNL zich maar als de Borg. Die assimileren tenminste alleen maar datgene wat echt een waardevolle toevoeging is voor het Collective. Bovendien zou de kennis van ons (de drones dus) automatisch deel uitmaken van de collectieve kennis.
Script voor een nieuw seizoen? 8-)
:lol:

Re: Geo-Route.

774
hoeveel ambachtslieden zijn er nog in de maatschappij? nul.
vandaar dat ook onze routing niet ambachtelijk kan zijn. ambachtelijk kost namelijk klauwen vol geld.

volgende stap (als ik geo ingevoerd zou hebben) is demand controlled routing. de sorteermachine stippelt een route uit op basis van de hoeveelheid post. kijk, dat is dan nog eens een uitdaging om rond te kunnen brengen. alleen weggelegd voor de betere bezorgers. niet lullen maar gleuven vullen!

Re: Geo-Route.

776
@jan272

Daarentegen was Georoute spotgoedkoop, vooral die KPMG-consultans waren te geef! De wijkindeling zoals we die hadden bestaat al sinds jaar en dag en voldeed prima. Als er wat nieuwbouw bij kwam werd dat bij een aanliggende wijk gevoegd, en als een wijk dan te groot werd, werd deze gesplitst. Nu willen ze toe naar wijken die allemaal evenveel afgiftepunten tellen, dit om sorteertechnische redenen. Dat had makkelijk gekund zonder Georoute, we hebben immers al gegevens over het aantal afgiftepunten per wijk. Hoef je dus alleen maar wat straten erbij te doen of eraf te halen. Makkelijker en goedkoper kan het niet. Want vergeet niet dat Georoute geen eenmalige gebeurtenis is, maar een voortdurend proces. Ze zullen blijven sleutelen aan wijken, en er is zelfs een nieuwe functie in het leven geroepen, de routeplanner.

Jouw idee van iedere keer een nieuwe loop obv de hoeveelheid post is onuitvoerbaar. Dan zou de sorteermachine van elk individueel poststuk het adres moeten registeren, dan zouden alle te bezoeken punten in Georoute moeten worden ingevoerd, dan zou iemand moeten controleren of de output klopt, de HSM moet opnieuw worden ingesteld, en de sorteerkasten overgeplakt. En dat iedere dag. Technologisch zal het ongetwijfeld mogelijk zijn, maar dat gaat enorm veel geld kosten. Maar goed dat jij geen manager bij PostNL bent, dan zouden we helemaal snel failliet zijn!

Op dat moment ben je nml bezig met maatwerk ipv standaardiseren, en dan wordt het duurder. Niet voor niets was de T-Ford te koop in elke kleur, zolang het maar zwart was!
Laatst gewijzigd door Newman op 12 feb 2012, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
cron