kaatje schreef:Als ik nu op het depot kom om mijn post te halen, ben ik altijd een minuut of 5 aan het graven in de postzakken, ik haal hier een bundel naar boven, gooi er daar eentje naar achter... en ook onder het lopen ben ik regelmatig met stukjes straat aan het schuiven omdat dat simpelweg sneller en makkelijker loopt.
Kijk, nog iemand net als ik. Je herstelt dingen 'on the fly'. Ofschoon mij destijds verteld is "Je kunt dingen in je loop gewoon melden en dan wordt dat meteen aangepast" is er nooit iets met de meldingen gedaan. Dus los ik het onder het lopen op.
In grote lijnen de vastgestelde route volgen, en waar het handiger kan passen we hem gewoon aan.
Kan dat met die georoute niet? Of is het echt zo door elkaar gegooid dat er geen beginnen meer aan is?
Dat hangt af van de manier waarop de database gevuld is en de zaken zijn voorbereid. En ik denk dat er ook routing algorithms inzitten. Ik zelf loop meestal in een box-model, een rechthoek of een rondje dus. Geo maakt verdacht veel zandloper modellen. Dat kan geen toeval zijn. Maar ja, als je ziet wie de voorbereiding deden hier, dan werd je daar al niet vrolijk van.
Hou het in de gaten, probeer wat aan te passen. En daarna ga je toepassen.
Je denkt: iets waar zoveel tijd en geld aan gespendeerd is zal toch wel goed zijn? Een Dell Latitude is duurder en veelzijdiger dan een kladblok van de Hema. Maar dat is hier minder evident. Fouten uit de vorige generatie veelal handmatig ontworpen lopen zijn vervangen door andere fouten, waar je gewoon weer opnieuw aan moet wennen. Ik had anders verwacht.
En voor het post bestellen maakt het eigenlijk niet eens zoveel uit. Op die brief staat toch al waar ie naartoe moet. Voor HaH is het veel moeilijker. Op gegeven moment weet je niet meer of je ergens al HaH besteld hebt omdat je vaak twee of dre keer op 1 punt komt. Je moet dus ook qua HaH aan de nieuwe loop wennen.
Eigenlijk moet je erop STAAN dat je een andere wijk krijgt dan je nu hebt. Want als je het terrein kent ga je vooruit denken. Maar, ofschoon het discrete terrein identiek is gebleven is het abstracte terrein compleet anders. Bij Geo bestel je in een abstract terrein. Dan mag je niet concreet (engels 'concrete'...) denken.
De fout zit in ons. Wij kennen het terrein dus we denken 'ik weet de weg'. Maar we lopen niet meer over de stoep maar over een weg uit Star Wars. We bestellen in speeder bikes, hover bikes, die zich niets aantrekken van die ouderwetse betontegels. De betontegel is het niveau van onze voeten; we bezorgen op een veel hoger niveau. De echte snellen onder ons zijn net als Anakin Skywalker. Die bestellen op 'The Force' door jezelf te laten leiden door een universele kracht. En als je veel dinges in je bloed hebt, stap je over op de Dark Side. Net als SlagVaardige....
Don't worry, be happy.
Trust your mechanic to mend your car.
Too drunk to fu.... Oh nee, dat was weer een andere. Dan moet ik aan scully of postgirl denken...

(JA dit was een smiley. JA dit is uitzonderlijk. JA lijst hem maar in!)