Vandaag een verslag ontvangen met de resultaten van de klankbordsessies
In dezelfde brief staat overigens ook, dat alle informatie en binnengekomen reacties gebruikt worden om verbetermogelijkheden te onderzoeken en waar mogelijk zo snel mogelijk door te voeren. Een
speciaal analyse-team gaat hiermee aan de slag. Wat gaat dat kosten? D.m.v. een maandelijkse nieuwsbrief worden we op de hoogte gehouden.
Op 20-2 hebben we een werkoverleg gehad. Bij dit overleg was Rob van der Ham ook aanwezig, tevens iemand van PZ en 2 OC leden. Verder onze TL, die van Ede, hun leidinggevende en postbezorgers van 2 depots. De andere 2 depots hebben werkoverleg op woensdag gehad.
Ook nu weer zijn de vakkentas en postbuidel door ons duidelijk afgekeurd.
We kregen ter plekke wat verdere instructies m.n. over het 'aanbinden' , of zo je wil 'aansnoeren' van de buidel. Je moet het ding hoog dragen wordt beweerd.
De TL uit Ede heeft een demonstratie gegeven van de vakkentas: hij deed hem om, liep 2 x heen en weer en zei: 'dit is de demonstratie van de vakkentas' en ging over op de buidel. Hij was duidelijk in zijn verhaal: hij keurt de tas af! Ook zijn leidinggevende is niet voor de tas te porren. Dit kan natuurlijk opgevat worden als propaganda voor de buidel......
Ik ben overigens één van de mensen die op de hoek van de straat staat te sorteren. Vorige week heb ik iemand moeten inwerken en die doet het nu ook zo; handig is anders. Ik doe het zo, omdat je daarna achter elkaar door kunt lopen en niet slentert; daar word ik doodmoe van. Kijk naar het instructiefilmje, dat is inderdaad het tempo als je lopend alles bij elkaar voegt.
Wel heb ik nu de HAH in de buidel, dat scheelt gewicht op je arm. Buidel i.c.m. post werkt voor mij gewoon niet, omdat ik wiebelende post niet kan lezen. HAH hoef ik niet te lezen, alleen maar te pakken. En zo probeer je iedere keer wat anders uit. Ieder probeert voor zich een manier te vinden waar hij/zij zich het prettigst bij voelt, ik sorteer op de hoek; een ander neemt de post mee naar huis en doet het daar en weer een ander loopt met drie bundels in de hand en gebruikt helemaal geen hulpmiddel. Maar hoe je het wendt of keert, het blijft behelpen.
Intussen modderen we hier gewoon verder. Er haken mensen af: helemaal of specifiek voor de dinsdag. Er komen mondjesmaat mensen bij; hoe lang zullen ze blijven?