Re: Geo-Route.

301
Jette schreef:
Newman schreef:
frankvanW schreef:Ben vandaag precies een maand in dienst. Gaat prima, bevalt redelijk. Maar merk dat sinds vandaag de decembermaand officieus begonnen is. Opeens 8 postzakken inclusief hah. Kon wel drie keer op en neer naar het steunpunt.

Het zal er vast bij horen, groot respect voor de mensen die dit al zoveel winters doen. Mijn winter is deze week begonnen. Pittig hoor.
Dit was niet de kerstdrukte, hoor! Dit was de gewone dinsdagdrukte maar dan met de Kampioen erbij. Had voor mijn 4 wijkjes vandaag totaal 27 tassen, en dat waren er waarschijnlijk nog meer geweest als we niet die nieuwe oranje binnentassen zouden hebben waar extra veel in kan. Voor de beeldvorming: op een daldag zou ik voor deze wijken totaal 7 tassen gehad hebben. :o
Ben benieuwd, hoe je reageert als bij jullie de Geo-route ook ingegaan is en jullie de nabrengadressen ook kwijt zijn.
Dan reageer je wel anders op je 27 postzakken en gaat de lol er echt wel af, als je elke keer naar het depot moet om te herladen.
Zelfs de getrainde jonge mannelijke collega's bij ons klagen over die fysiek zware Geo.
Het management, moet zich maar eens flink achter de oren krabben of dit nou echt de toekomst is van PostNL....collega's die gillend wegrennen!
Dat had in dit geval niets uitgemaakt. Er is hier namelijk de idiote regel ingevoerd dat post wel naar een nabrengadres mag worden gestuurd, maar hah moet allemaal naar het depot. Dus op dagen met veel (hah) zoals gisteren moet je toch elke keer terug naar het depot om bij te laden. (Veel wijken hebben hier trouwens al geen nabrengadres of onderbus meer...)

302
Ik loop 2 wijken van ongeveer anderhalf uur (zonder HAH) en heb verschrikkelijk slechte ervaringen met Georoute. Al in de 1e week heb ik op papier aangegeven hoe de wijken het beste gelopen kunnen worden en vandaag (zo'n 6 weken later) heb ik te horen gekregen dat geen van mijn verbeteringen aangenomen zijn. Mijn Postbode Plus heeft met de Georouteman van dienst achter de computer gezeten en geconstateerd dat de Georoute erg logisch is... Nu wil het geval dat in mijn twee wijken, eigenlijk één aansluitende straat/wijk van 630 adressen (tuintje in tuintje uit), officieel tussen de huizen niet gefietst mag worden en is de Georoute gebaseerd op dat je je fiets elke keer op een parkeerplaats parkeert. Maar zelfs als je gedeeltes met de fiets aan de hand loopt is mijn route logischer en snellerv te lopen dan de Georoute. Bovendien zitten sommige huisnummers in totaal verkeerde bundels zodat ik op straat met 'n uitdraai van de Georoute in de ene hand met de andere sta te graaien tot diep in de oranje tassen om bij de juiste post te komen. De wijken zijn ook nog es zo gezet dat ze totaal niet op elkaar aansluiten wat wel zo handig zou zijn omdat één persoon ze loopt. Ik loop van dinsdag tot en met vrijdag. Eén zaterdagpostbezorger heeft al ontslag genomen en twee anderen hebben afgelopen zaterdag geweigerd om de wijken te lopen omdat het zo onlogisch is gezet dat je er horendol van wordt. Ik heb volgende week vrij genomen, kijken of ze er uit kunnen komen! Wat mij betreft is de georoute een Enorme Mislukking!!!

303
willemien schreef:@postbode21
Ik heb aan het begin van Geo een lampje gevraagd aan een tc maar werd uitgelachen, ik zag de bui al hangen dat ik in het donker moest lopen.
Sssst...ik had mijn lampje meegenomen op de eerste Geo dag voor het geval dat, want ook ik zag de bui al hangen.
Gelukkig niet nodig gehad, want ik was om 16.45 uur klaar.

304
We hebben binnenkort spoedoverleg over de Geo, want het dreigt bij ons helemaal mis te gaan.
Er zijn inmiddels 3 collega's ziek thuis en 2 hebben ontslag genomen.
En het is geen griepje!

307
Eef Erwt, waar werk je?

Vandaag viel het erg mee, 2 zakken post vanmorgen voor mijn ochtendwijk en 2 voor mijn middagwijk.
Vanmorgen is de tc langsgeweest, die vertelde dat we volgende maand ook de post van vsp erbij krijgen, nog voor de kerst.
Heerlijk ,vooral op de piekdagen, sommigen lopen nu al tot 6 uur s'avonds!
Volgende week 7 dec hebben wij werkoverleg, we zijn heel benieuwd of er nog wat gaat veranderen aan verschillende wijken
die onlogisch zijn.
Ze zijn bij ons druk bezig nieuwe mensen aan te trekken, want er is bijna niemand meer die op dinsdag nog 2 rondes
kan lopen, je bent gewoon niet terug voor donker.
Volgens mij gaat die georoute de postnl veel geld kosten !

308
A.s. vrijdag gaat mijn Postbode+ één van de wijken meelopen om te zien hoe debiel Georoute is. Daarna mogen ze het een weekje uitzoeken zonder mij! Ik denk niet dat ze dat fijn gaan vinden...

Ik heb overigens al meerdere malen gevraagd bij mijn Postbode+ alsook de Teamleiders boven hem of Georoute al geevalueerd is en of er contact is gezocht met andere hoofdkantoren in Nederland want het lijkt me evident dat Postnl een oor is aangenaaid door Georoute, die hoogstwaarschijnlijk 'n stel uitzendkrachten op het zakie gezet hebben om er snel vanaf te zijn. Het antwoord was: de hoge pieven geloven heilig in het nieuwe systeem en ondanks dat er van iédere postbezorger klachten zijn ze dat bij hoog en laag blijven volhouden.

Ik loop in Amsterdam ZuidOost een laagbouwwijk.

309
Ik heb overigens 2 ochtendwijken die officieel allebei om 10u klaar moeten staan in het depot. Meestal is er 1 klaar en moet ik halverwege terug om de andere wijk te halen. Ik heb dus geen last van laat lopen. Dat is ook het enige positieve van alle veranderingen: ik kan een uur eerder beginnen en ben al vroeg in de middag klaar!

310
Moet wel even vermelden dat op onze voorbereidingslocatie een voorbereider is begonnen met het aanpassen van de kasten naar onze logica wensen. Dit vertelde de tc tenminste vanmorgen. Deze voorbereider kent de wijken ook goed dus dat scheelt.