Re: Geo-Route.

354
Wat nieuws over de Georoute in Heemstede: we krijgen een 'presentatie' op onze locatie op 5 januari en zullen dan starten met de geo op 16 januari.

Hebben jullie nog tips over de vragen die ik niet mag vergeten te stellen?

Ik begrijp dat gemiddeld alle wijken groter worden, en volgens het geo-systeem efficienter. Maar de geluiden uit de praktijk zijn nogal eh, wisselend hier. Is het gewoon een kwestie van gewenning? En wat is jullie ervaring wat betreft het wijzigen / verbeteren van de route? Kun je die zelf doorvoerend? Moet je deze doorgeven en hoe lang duurt het dan voor ze zijn aangepast?
___
PostNL-bezorger sinds 1 november '11

355
@frankvanw
Georoute is inderdaad ook wel een kwestie van wennen, maar er zijn bepaalde zaken die volgens Geo efficiënter zijn maar in de praktijk helemaal niet efficiënter blijken te zijn. Bv een rijtje huizen dat we normaal van nr 2 naar 30 liepen en die we nu van 8 naar nr 30 lopen en waar nr 20 tussen uit is gehaald en dan lopen van nr 20 en 6 tot 2. In deze volgorde is volgens mij niet zo efficiënt. nr20 is ook geen hoekhuis. Ander voorbeeld een straat die eerst in 1 rondje werd gelopen, wordt nu zigzaggend, straat een aantal keren heen en weer oversteken, gelopen.
Wij mochten de eerste twee weken een logboek bij houden met dit soort gekke dingen, ze gaan er nog wel wat meedoen. De gekste dingen worden als nog in de computer veranderd. Helaas voor ons gebeurt dit pas in Januari omdat er nu de KNJ periode aankomt.
Ik zou zeggen stel de vraag of je je uitloop mag schrijven en of ze die ook daadwerkelijk uitbetalen. Wij mogen nog steeds onze werkelijke gewerkte uren schrijven. We weten nl nog steeds niet hoeveel tijd er voor onze nieuwe wijken staat.
En hoe ze de dinsdag gaan oplossen met veel post en veel en zware hah, en dit geldt vanaf januari waarschijnlijk ook voor de donderdag, of het nog wel haalbaar is om op die twee dagen twee wijken weg te brengen. En ja de wijken worden groter, maar de ene grote wijk is de andere grote wijk niet. Er wordt naar het aantal afgiftepunten gekeken. Het gemiddelde aantal afgiftepunten ligt tussen de 350 en 400. Maar het is nogal een verschil of het een wijk met flats is, of met rijtjeshuizen of vrijstaande huizen.

356
postbode21 schreef:Maria ... heet je geen Karin dan? zoekt voor Karin gegevens van Postnl?
en je bent postbezorger te Etten Leur..

heb je geen depot waar mensen je vragen kunnen beantwoorden..
heb je geen collega,s /postbode+/ teamcoach...?
beetje vreemd... ;)
Hallo beste lezers,

wie kan vertelen op welke site ik info kan vinden over uren bijhouden en over de geo-route.
Ik ben al een poosje op zoek deze info namelijk.
ik heb het aan mijn collega's gevraagd maar die wisten niets.
ik heb ook aan de leidinggevende gevraag maar die is ziek.
ik ben pbz en zoe info over uren bijhouden en info over geo-routen .

M.v.g.Karin

357
karinvanwillegen schreef:
postbode21 schreef:Maria ... heet je geen Karin dan? zoekt voor Karin gegevens van Postnl?
en je bent postbezorger te Etten Leur..

heb je geen depot waar mensen je vragen kunnen beantwoorden..
heb je geen collega,s /postbode+/ teamcoach...?
beetje vreemd... ;)
Hallo beste lezers,

wie kan vertelen op welke site ik info kan vinden over uren bijhouden en over de geo-route.
Ik ben al een poosje op zoek deze info namelijk.
ik heb het aan mijn collega's gevraagd maar die wisten niets.
ik heb ook aan de leidinggevende gevraag maar die is ziek.
ik ben pbz en zoe info over uren bijhouden en info over geo-routen

M.v.g.Karin
Ik hoop dat je deze week hééééééél veel uren KNJ en hah gaat bezorgen! :evil:

359
@karin
Er is geen site over het bijhouden van je uren, dat zul jezelf moeten doen in bv een agenda. Ik denk dat je het programma Harmony bedoelt, maar dat is voor tc of andere leidinggevenden die onze uren moeten kunnen verantwoorden. Dit is een intern computerprogamma. En over Georoute bij PostNL is ook geen site, wel over georoute in het algemeen als je op google zoekt krijg je verschillende links te zien. Voornamelijk over België en 2003. Georoute is echt nog niet overal ingevoerd bij PostNL.

360
Wij kregen elke week een uitdraai van Harmony met onze uren. Dat werd door de Postbode+ aangereikt. Op het depot konden we dan onze uren inzien. Voor de rest is inderdaad niets online in te zien. En Geo-route is inderdaad nog niet overal ingevoerd. Hier in Arnhem in ieder geval nog niet.