Re: Vakkentas en postbuidel

111
willemien schreef:Volgens mij was de oude schoudertas oorspronkelijk bedoeld om aangetekende stukken in te vervoeren.
dat klopt, alleen de "postbezorger" is niet bevoegd/beëdigd voor aangetekende stukken.
Tas overbodig ?
welnee, volproppen met HAH anders verlies van investering voor die tas.

112
jan272 schreef:
Bart van Donselaar schreef:Bij Red de Postbode heb ik tevens geleerd trollen te negeren, dit is dan ook mijn eerste en laatste reactie op onze anonieme held "Tobo2011".
Then count me out as well.

Je voert een kruistocht tegen alles wat je vorige werkgever was. Begrijpelijk en jammer. Maar om dan Tobo voor een trol uit te maken. Je tactieken komen grotendeels overeen met hoe de SP reageert als ze ergens willen infiltreren.
Was me al duidelijk. Ik heb uitgebreid de moeite genomen om je te antwoorden, maar je negeert mijn argumenten, plakt etiketjes en speelt op de man. Dan weet ik genoeg: zonde van mijn tijd.

113
@tobo

daar geloof ik nou niets van tobo.. ;)
het artikel waar je naar verwijst.. grappig die cartoon... en voor postnl bezorgers moet er
toch heel veel herkenbaars in staan.

tenminste ... ik als buitenstaander dacht na het gelezen te hebben... nou daar staat veel in
wat postnl bezorgers op het forum hier ook aandragen..

en jij hebt geprobeerd de inhoud te begrijpen en dat lukt je totaal niet tobo?
ik daag alle postbezorgers uit... lees het ook eens en zie eens of je het kan volgen. :P
www.warande.net/~bvdonsel/dossiers.html

gewoon ter informatie... we hoeven niet direct op de barricaden hoor :lol:

114
@Tobo/Bart
mag ik jullie gekibbel onderbreken ?
Tobo houdt er nu eenmaal van om er een ludieke toon aan te geven, Bart doet dat meer op een diplomatieke manier.
Als je tussen de regels door leest hebben jullie het over hetzelfde.

on-topic.
Bart heeft mijn uitnodiging aangenomen om mij (ons) bij te staan op 2 april als (ex)postbode om de zin en de onzin voor de toekomstige postbezorgers over te brengen in Amsterdam (Y)
Laatst gewijzigd door 88CE op 09 feb 2012, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.

115
@88CE

en jij denkt dat ze daar met open armen staan te wachten op een ex postbezorger.. :?:
als je dat echt wil, had je het beter off topic kunnen doen.
je vermeld de plaats, de datum... ik denk dat postnl zich zo wel zal wapenen.
die zullen iemand die tegen hen ten strijde trekt, er liever niet bij willen hebben. ;)

116
postbode21 schreef:@88CE
en jij denkt dat ze daar met open armen staan te wachten op een ex postbezorger.. :?:
als je dat echt wil, had je het beter off topic kunnen doen. ;)
deze vat ik niet.

1] IK kom daar en mag mijn zegje doen en een "show"
2] Ik mag iemand mee nemen, wie maakt niet uit
3] Geloof me dat ze liever een ex postbezorger er bij willen dan mijn schoonmoeder
4] Natuurlijk zitten ze niet te wachten op hoe e.e.a. niet klopt of zou kloppen.
5] Ze zitten ook niet te wachten op mijn persoontje, gaan ze nu eerst mij door lichten ?

kom op hé dan lopen ze bij voorbaat al helemaal vast met hoe iets zou moeten/kunnen.
Sorry hoor, met open armen word niemand die ook maar enig kritiek heeft ontvangen.
En dan ? met je staart tussen de benen ?
Mehoela

Krijg wel een naar gevoel bij jou ideeën,
1 voor allen, allen voor 1 en als het fout loopt dan jammer.

*edit*
zie nu dat je je post hebt aangepast.
Mijn Tc staat vierkant achter me wat dit betreft.
Laatst gewijzigd door 88CE op 09 feb 2012, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.

117
@88CE
ik vind het hardstikke goed wat je doet nico.
en mischien zie ik nu te snel beren op de weg.
voorzichtigheid kan geen kwaad.

postnl is geen filantropische instelling, de zakenwereld is hard.
er zijn gigantische belangen meegemoeid.. om de winst zo groot mogelijk te maken.

Dus, toi toi en Succes!

aangepast, ik ben gewoon nog bezig.. je tc staat achter je.. Mooi :!:

119
Anna^ schreef:Werken met de vakkentas en stuurtas valt erg tegen en heeft absoluut niets met innovatie te maken,
Heel ons VBG heeft twee dingen gekregen:

Een Steco framevaste voordrager voor 'aftermarket montage'
Een NoName tas die op die voordrager geklikt kan worden.

Leuk systeem alleen de tas (zonder enig logo, we lijken wel een concurrent) is hard A4 dus als een bundel wat breder is past ie er maar net in. ER zit wel een waterdichte klep op, maar geen gaatje in de bodem.

Framevaste voordrager:
Afbeelding
De drager zet je vast aan de balhoofdbuis van je fiets. Draait dus niet mee met je voorwiel. De drager is mooi. De tas is bout. Op de drager kun je ca 1/2 zak post meenemen schat ik.

Daarom: monteer de drager en zet er met vier tie wraps een zogenaamde 'melkkrat' op vast. Afbeelding:
Afbeelding
Deze krat heeft een open bodem (soort honingraat motief) zodat water er direct onderuit loopt maar stieken en pennen en zo blijven er mooi in liggen.
De tie wraps sla je minimaal twee, liefst drie of vier keer, rond buis en onderkant krat. In de krat passen meerdere bundels post, reclame, regenpak, handdoek, kettingslot, elastieken, kortom alles wat een mailprof bij zich moet hebben.

Hebben jullie dit rek en die tas niet gehad?

120
postbode21 schreef:@88CE
voorzichtigheid kan geen kwaad.
postnl is geen filantropische instelling, de zakenwereld is hard.
er zijn gigantische belangen meegemoeid.. om de winst zo groot mogelijk te maken.
natuurlijk kan voorzichtigheid geen kwaad,
we zouden ook ondergronds kunnen gaan dat niemand iets van de opzet weet.
Velen zijn "bang" om de mond open te doen, ik heb niets te verliezen so be it.
Is niet om te stoken of wat, ik geniet elke dag met bezorgen en wat de zakenwereld daar van vind ?
Voor mij 10 anderen is de leus.
En daar ga ik tegen in, of althans die stropdassen eens goed uitleggen dat dit hun geld gaat kosten.
Ze zullen er schijt aan hebben natuurlijk, belangrijker in mijn ogen is dat iedereen op het forum of internet weet van dit soort praktijken dat als je al onderbetaald bent en in de WAO beland of wat dan ook dat dit een kostenpost word voor de hele gemeenschap en niet voor de aandeelhouders.

op zijn Fries

It Giet OAN zeg maar