Ja ik heb ook begrepen dat dit per wijk verschillend is in Leiden.
Ik zelfs heb het 18 postcode gebied.
Re: Geo-Route.
152@Jette
Jette ik hoop dat afgezien van hier, jullie per depot een Krachtig geluid laten horen dat
die Geo route weinig goeds oplevert!
Als een ieder nou een forse overschrijding heeft van de werktijden... en dan bedoel ik meer dan
45 minuten! per wijk....
worden ze dan nog niet wakker bij Postnl dat dit niet de goede weg is!
P.S.
Jette, Newman... Willemien... niet opgeven maar strijden.!.
Willemien 7 uur gelopen en geen pauze gehad?
Ik zou gewoon de boel neerleggen en je Pauze nemen.
dan de Post maar retour depot...
ieder mens heeft recht op een pauze... gewoon na 4 uur... zitten en voeten omhoog.
Jette ik hoop dat afgezien van hier, jullie per depot een Krachtig geluid laten horen dat
die Geo route weinig goeds oplevert!
Als een ieder nou een forse overschrijding heeft van de werktijden... en dan bedoel ik meer dan
45 minuten! per wijk....
worden ze dan nog niet wakker bij Postnl dat dit niet de goede weg is!
P.S.
Jette, Newman... Willemien... niet opgeven maar strijden.!.
Willemien 7 uur gelopen en geen pauze gehad?
Ik zou gewoon de boel neerleggen en je Pauze nemen.
dan de Post maar retour depot...
ieder mens heeft recht op een pauze... gewoon na 4 uur... zitten en voeten omhoog.
153@postbode21
De werktijden lopen idd erg uit de hand...maar de routine moet nog komen.
Na 2 weken verwacht ik wat verbetering qua tijd....maar de normtijd wordt wel krap.
Ik ga vandaag de Geo lopen, zoals hij gezet is en knelpunten ter plekke noteren.
Gisteren ben ik bundels gaan herzetten...
Stilletjes hoop ik, dat die verrekte Geo één groot fiasco wordt!
De werktijden lopen idd erg uit de hand...maar de routine moet nog komen.
Na 2 weken verwacht ik wat verbetering qua tijd....maar de normtijd wordt wel krap.
Ik ga vandaag de Geo lopen, zoals hij gezet is en knelpunten ter plekke noteren.
Gisteren ben ik bundels gaan herzetten...
Stilletjes hoop ik, dat die verrekte Geo één groot fiasco wordt!

154Ik zal voor je duimen en hoop dat het vandaag al sneller gaat.
p.s. Eigenlijk vind ik ook dat ze voor iedereen die Geo-route volgend voorjaar hadden moeten invoeren, i.p.v. zo vlak voor de winter en Kerst en Oud en Nieuw. Dat is al een superdrukke tijd voor Postnl. Zit je straks ook nog met die gladheid en kun je van hot naar her lopen terwijl een wijk al goed stond. Niet leuk!
Hoop ook dat jullie alle extra uren die je maakt helemaal uitbetaald krijgt. Dat zal de wrange smaak een beetje zoeter maken.
p.s. Eigenlijk vind ik ook dat ze voor iedereen die Geo-route volgend voorjaar hadden moeten invoeren, i.p.v. zo vlak voor de winter en Kerst en Oud en Nieuw. Dat is al een superdrukke tijd voor Postnl. Zit je straks ook nog met die gladheid en kun je van hot naar her lopen terwijl een wijk al goed stond. Niet leuk!
Hoop ook dat jullie alle extra uren die je maakt helemaal uitbetaald krijgt. Dat zal de wrange smaak een beetje zoeter maken.
155@slagvaardige
Heeft geholpen dat je voor me geduimd hebt!! Thanx!
Vandaag heb ik mijn wijk gelopen, zoals ie gezet is en eerlijk...op een paar knelpunten na, loopt ie best wel goed.
Knelpunten genoteerd en ga ik doorgeven aan de TC.
Heeft geholpen dat je voor me geduimd hebt!! Thanx!
Vandaag heb ik mijn wijk gelopen, zoals ie gezet is en eerlijk...op een paar knelpunten na, loopt ie best wel goed.
Knelpunten genoteerd en ga ik doorgeven aan de TC.
156Ja, zo ging het hier bij ons in Waalwijk ook, ik had een wijk, waar ik vóór de overgang naar Geo 2/2,5 uur over deed,slagvaardige schreef:Drie uur of nog langer over 1 wijk. Waar je anders misschien 2 uur over doet. En dan zul je er maar 2 hebben. Dat is geen (bij)baan meer voor moeders met schoolgaande kinderen, zoals ze dat in die reclames promoten.
en na het "grote omgooien" liep ik elke dag 3 uur of meer en dat trok ik lichamelijk niet...... hoor nu ook van de mensen
die die wijk hebben overgenomen dat het een hele zware is....
Heb nu een wijk, dichtbij huis, veel portieken, waardoor het veel prettiger werken is en ik nu kan zeggen: dit kan ik blijven doen. En als het dan ook nog prettig gesorteerd is, is het helemaal bonus.
157Ja ja, dat dachten wij hier in Waalwijk ook - wij liepen en reden ook keurige rondjes, zo efficiënt als je maar kon bedenken, maar de Geo heeft bepaald dat het allemaal nog efficiënter kon dus kom je nu vaak 2 keer door dezelfde straat, vb. een straat die ik een week eerder in een keer liep, hele rij oneven en dan eraan vast hele rij even huizen, werd bij begin van Geo (3 dagen later...) 3 huizen oneven, hele rij even, 2 huizen oneven overslaan, rest rij oneven, stukje volgend straatje (ook 4 woningen) en dan..... bijna aan het eind van je rit, terug naar die straten voor de overgeslagen huizen.frankvanW schreef:Dag Allen,
Sinds kort ben ik ook Postbezorger voor PostNL (in tnt-outfit natuurlijk) en dit bevalt redelijk goed met een wijk waar iets meer dan 2,40 uur voor staat, in Heemstede.
Ik hoorde vandaag van mijn TC dat wij in januari starten met de Geo-route's in Heemstede, en dat bijna iedere wijk iets groter wordt (en dus wat minder wijken totaal vermoed ik) Onder de postbodes wordt er nog niet reikhalzend uitgekeken naar de nieuwe indeling geloof ik. Wat mij betreft verandert er ook liever niets aan mijn wijk, kan echt niet efficiënter en loop bijna alle straten in rondjes en fiets weer naar de volgende. Laat het svp niet te veel veranderen, kan gewoon niet efficiënter zoals het nu is.
Frank
Snap je het nog? Nou wij ook niet en ik kreeg naderhand te horen (want kon gelukkig een andere wijk krijgen) "wat een zware wijk zeg, wat hebben ze daarmee gedaan?" Weet trouwens niet, of ze die route inmiddels hebben aangepast... want dat mocht je de eerste weken op een log aangeven.
158Valt wel mee hoor...we bezorgen altijd nog meer post dan de concurrent.Annelies1958 schreef:John, dat zal dan wel per wijk verschillen, want ik had echt geen 7 hah in mijn brievenbus vandaag.
Maar los van dat lijken jullie meer op folderbezorgers dan postbezorgers op deze manier.
Dit schiet toch niet op .....

159@Jette
Vooropgesteld... Je lijkt me GEEN TYPE die snel zit te klagen... hoe verklaar je dan...
als je gisteren nog goed de balen ervan had en hoopt dat die georoute het nooit gaat worden..
hoe kan je dan 1 dag later het al weer bijna aanvaardbaar vinden op een paar knelpuntjes na..???
kom op jette, wordt je soms onder druk gezet?
als het alleen maar wennen is , nou dan wen je snel
maar volgens mij kan het nu niet bijna oke zijn...
vergeet niet... geen dinsdag he vandaag, geen h.a.h. die veels te laat komt.....
dus je uitloop was ws ook een stuk minder,
Maar het ging toch ook om het ONZINNIGE EN ONLOGISCHEvan de georoute....???
.
als je het volgende week dinsdag weer zegt dan geloof ik je pas
Vooropgesteld... Je lijkt me GEEN TYPE die snel zit te klagen... hoe verklaar je dan...
als je gisteren nog goed de balen ervan had en hoopt dat die georoute het nooit gaat worden..
hoe kan je dan 1 dag later het al weer bijna aanvaardbaar vinden op een paar knelpuntjes na..???
kom op jette, wordt je soms onder druk gezet?
als het alleen maar wennen is , nou dan wen je snel

maar volgens mij kan het nu niet bijna oke zijn...
vergeet niet... geen dinsdag he vandaag, geen h.a.h. die veels te laat komt.....
dus je uitloop was ws ook een stuk minder,
Maar het ging toch ook om het ONZINNIGE EN ONLOGISCHEvan de georoute....???
.
als je het volgende week dinsdag weer zegt dan geloof ik je pas

160Georoute ging vandaag beter maar ja woensdag en geen hah.Heb nu over de ochtendwijk waar ik gisteren 4 en half uur over deed twee uur gedaan. Moet er wel bij zeggen dat ik ook een nieuwe medewerker in moest werken, gisteren trouwens ook. Heel leuk zelf nog niet je wijk kennen maar wel aan iemand anders zonder postervaring leren. Had vanmiddag een andere middagwijk als gisteren over deze wijk heb ik ook twee uur gedaan. Is het trouwens bij jullie ook zo dat de tas soms anders ingepakt is als dat de loopwijzer aangeeft? Tas zit beter ingepakt dan dat je de loopwijzer volgt. Onze postbodeplus gaf aan dat het soms ook anders uit de computer/machine komt dan loopwijzer aangeeft. Heb drie dezelfde ochtendwijken en een ochtend een andere en 's middags vier verschillende wijken, iedere dag iets anders voor de variatie.