@Jette
leuk he die kaarten op postzegelformaat, bij ons is de KNJperiode ook losgebarsten, het lijkt ook wel of er meer kerstkaarten verstuurd worden in vergelijking met voorgaande jaren. (ben aan m'n 14e KNJperiode bezig)
Re: Geo-Route.
3822 uur en 45 minuten...zonder HAH, maar wel een keer terug naar het depot om te herladen.slagvaardige schreef:@Jette, hoelang heb je nu over je wijk gedaan?
(ja, die kleine kaartjes herinner ik mij nog wel. Ik denk dan altijd van als je geen Kerstkaart wilt sturen, dan stuur je er toch geen? Die kleintjes komen zo bot over. Het is dan net of de afzender de ontvanger geen behoorlijke kaart gunt. Afgezien van het feit dat die krengen haast niet te bezorgen zijn.. Ze glippen overal tussenuit.)
De tweede lading wilde ik in één keer meenemen...bundels liggend en staand in de fietstas/stuurtas en buspakjes in de schoudertas.
Zie je de mensen verbaasd naar je kijken....tja, wij zijn nu éénmaal "werkpaarden".

Laatst gewijzigd door Jette op 15 dec 2011, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
383Volgens mij worden er idd meer kaartjes verstuurt dan vorig jaar....meer vergelijking heb ik niet, want dit is "slechts" mijn 2e KNJ periode.willemien schreef:@Jette
leuk he die kaarten op postzegelformaat, bij ons is de KNJperiode ook losgebarsten, het lijkt ook wel of er meer kerstkaarten verstuurd worden in vergelijking met voorgaande jaren. (ben aan m'n 14e KNJperiode bezig)
Ik had de eerste kerstkaartjes eind november al bij de post.
384Ik heb ook zo mini kerstkaartje van 8,5 bij 9 cm ontvangen en heb hem zonder open te maken meteen in de kliko gegooid.
Ze zijn veel kleiner dan de reclame kaartjes van bedrijven.
Zo brillen keten verzendt duizenden van die kaartjes en dan kan ik het begrijpen dat ze niet al te groot zijn.
Maar dit kaartje komt van een familie lid die heel ruim bij kas zit.
Zo kaartje straalt echt minachting uit.
Zo brillen keten verzendt duizenden van die kaartjes en dan kan ik het begrijpen dat ze niet al te groot zijn.
385Wat heeft dat er nu mee te maken? Die kleine kaartjes zijn niet echt veel goedkoper dan grotere. Sommige mensen vinden dat juist schattig, die kleine kaartjes.Doro schreef:Ik heb ook zo mini kerstkaartje van 8,5 bij 9 cm ontvangen en heb hem zonder open te maken meteen in de kliko gegooid.
386@Newman,
Jij vindt die kaartjes schattig maar je kan niet voor een ander bepalen of een kaartje wel of niet kwetsend overkomt.
Ons werk is het bezorgen en wat er dan mee gebeurt is niet onze zorg.
Jij vindt die kaartjes schattig maar je kan niet voor een ander bepalen of een kaartje wel of niet kwetsend overkomt.
387Ja, maar het gaat me toch aan het hart als mensen kerstkaarten ongelezen weggooien. Met reclame boeit me dat niet zo want dat is een massaproduct, maar een (handgeschreven) kerstkaart is toch een attent gebaar van de afzender. En waarom jij een kleine kerstkaart kwetsend vindt gaat mij boven de pet. Sinds wanneer is de grootte van een kaart een afspiegeling van het respect wat iemand voor jou heeft? Ik zou het eerder kwetsend vinden als ik een kerstkaart met strafport zou krijgen, of bijv. met mijn naam verkeerd gespeld. En als we het toch over kwetsen hebben: het ongelezen weggooien van die kaarten vind ik juist kwetsend tegenover de afzender!Doro schreef:@Newman,
388En wat te denken van een donkerrode envelop beschreven in potlood........ Moest vandaag moeite doen om die goed te bezorgen, gewoon omdat het bijna onleesbaar was..... niet leuk voor de hardwerkende postbezorger!! Die hele kleine envelopjes vind ik persoonlijk niet erg, vind ze zelf inderdaad schattig, en om ze te beschrijven moet je wel heel keurig kunnen schrijven....
Iedereen succes met bezorgen van al die verschillende formaten kerstkaarten!!!
Iedereen succes met bezorgen van al die verschillende formaten kerstkaarten!!!
389@newman,
Nog een keer dan: wat ik met dat familie lid meemaak is te prive.
Het is niet alleen dat kaartje.
Kom nou zeg.
Ik vind het altijd leuk om een kaartje te ontvangen.
Vooral die handgemaakte waar mensen lang mee bezig zijn geweest waardeer ik erg.
Nog een keer dan: wat ik met dat familie lid meemaak is te prive.
Het is niet alleen dat kaartje.
Kom nou zeg.
Ik vind het altijd leuk om een kaartje te ontvangen.
Vooral die handgemaakte waar mensen lang mee bezig zijn geweest waardeer ik erg.
390Ten eerste vind ik die kleine envelopjes volkomen naadje tussen mijn post. Ze gaan overal tussen zitten, je verliest ze snel en je vind ze aan het eind van je route ineens terug in je binnentas.
Maar wat ik meemaakte was het volgende. ik bezorg in een wijk waar ik vroeger heb gewoond, maar je verwacht dan geen kerst kaart aan je zelf. In de verkeerde wijk, verkeerde straat alleen goede huisnummer!!! Het is dat ik alles controleer voor ik het in de bus mik. Maar anders had ik een kaart van mijn ouders nooit gehad!!!!
Maar wat ik meemaakte was het volgende. ik bezorg in een wijk waar ik vroeger heb gewoond, maar je verwacht dan geen kerst kaart aan je zelf. In de verkeerde wijk, verkeerde straat alleen goede huisnummer!!! Het is dat ik alles controleer voor ik het in de bus mik. Maar anders had ik een kaart van mijn ouders nooit gehad!!!!