Re: Geo-Route.

491
frankvanW schreef:Het deed mij denken aan andere bedrijfspresentaties tijdens reorganisaties: Overdreven groot positief sausje, maar ook nette eerlijke antwoorden: "Natuurlijk gaat het in de eerste plaats om kostenbesparing." Worden geen doekjes om gebonden, verder veel beloften over ureninzicht, snelle aanpassingen, flexibiliteit enz, die natuurlijk wel in werkelijkheid waar gemaakt moeten worden. We zullen zien. Persoonlijk ben ik niet zo uit het lood geslagen, andere mensen die er al jaren werken hebben er, terecht, meer moeite mee.

Waar deed het jou aan denken dan?
Ik sluit me hier helemaal bij aan!!!

Allee overheerste bij mij wel het gevoel, kijk dit gaan we doen. Jullie zijn fantastisch en hebben alle inspraak. maar de achterliggende niet uitgesproken woorden gaven mij het gevoel van Jullie mogen protesteren, maar we doen het lekker toch.

492
Dank voor het aansluiten ;)
En verplaats je eens in de TC van een willekeurige vestiging, zij willen zelf ook hun baan behouden of een nieuwe functie vervullen, als je andere kant van de tafel staat, zou je het denk ik niet veel anders doen, of wel?
___
PostNL-bezorger sinds 1 november '11

493
ja.... maar neem bv de vraag van een groot aantal vrouwen bij ons. Kan die 11 uur niet eerder. Ik kom in problemen met de kinderen. Een keihard nee was het antwoord. Dit gaat ze echt heel veel bezorgers kosten. Want alles moet wel voor 5 uur in de bus liggen. Ik zie nu al dat dit werkdruk gaat opleveren voor de bezorgers die dan over blijven.

494
Daar kan ik inkomen. Hier is er straks ook geen post voor 10.00 uur en dit geldt lang niet voor alle lopen.
Maar ik vraag me af of de VBG hier iets aan kan veranderen, zij krijgen toch ook de post op een bepaalde tijd aangeleverd?
___

495
@frank

vind je het niet raar dat nog niet zo lang geleden... postbodes/postbezorgers gewoon om
10 uur konden uitrijden..met de post..?

de meeste postbezorgers willen sóchtends of smiddags werken en niet midden op de dag..!
nog even en postnl is gewoon gesloten tot 12 uur smorgens... :oops:

als ze niet heel veel post in 2/3 dagen willen proppen, dan zijn de wijken ws. veel eerder gereed
voor de bezorgers..
en heb je niet dat bezorgers op de daldagen... met 1 of een halve tas post overblijven.

het lijkt me geheel niets als je binnen 1 1/2 uur weer thuis bent. wat een flutbaan wordt het dan.
kan je nog beter een hond nemen ... en die 2 x per dag uitlaten. :roll:

496
postbode21 schreef:@frank

het lijkt me geheel niets als je binnen 1 1/2 uur weer thuis bent. wat een flutbaan wordt het dan.
kan je nog beter een hond nemen ... en die 2 x per dag uitlaten. :roll:
kan je vinden.... maar voor een aantal postbezorgers is het een bijbaan. Of een van de paar baantjes die ze hebben. De reclame die er gemaakt wordt is ook voor bv 20 uur en dat kan je echt vergeten. Nu moet je midden overdag bezorgen straks, dus kan je er niks meer naast doen.

Ik ben een van die personen die maar een contract van 5 uur heeft, waar jij zo negatief over doet. Persoonlijk vind ik dat je niet over een ander zijn levenssituatie mag oordelen. Ook iemand die maar 1,5 uur werkt doet naar zijn/haar mogelijkheden zijn of haar best.

497
Newman schreef:
john schreef:In Leiden is de GEO-route uitgesteld tot augst. 2012
willemien schreef:@Geertjan
En toch is Georoute er al in area zuidwest. Ik werk nl ook in area zuidwest.

Ik had gehoord dat het in Leiden was uitgesteld voor onbepaalde tijd, omdat de mensen die bij de implementatie betrokken zouden zijn het nu te druk hadden met het sluiten van de VBG's en overhevelen naar de CVL's. Hier had ik dan ook uit geconcludeerd dat er pas weer verder zou worden gegaan met GeoRoute als die hele overheveling rond zou zijn, en dat is pas ergens in de 2e helft van 2013! Dus waar heb jij augustus 2012 gehoord?
Wat worden wij toch weer helder geinformeerd door onze managers.

498
Geertjan schreef:Wat worden wij toch weer helder geinformeerd door onze managers.
13 Feb 2012 is G-day in Tilburg. Effectief weten wij nog niks. Een aantal collega's heeft er nachtmerries van. Ze willen 'hun' oude wijk houden. En dat gaat niet. Anderen willen meer gaan doen dan ze nu fysiek al aankunnen. Niemand weet iets. TC reageert niet op mails. Wel op overspannen bezorgers die op het VBG aan komen zetten. Die worden gerust gesteld 'met hun eigen wijk'.

Ikzelf val nogal eens in en heb dus veel eenmalige en unieke lopen. Ik zie GeoRoute gewoon als een nieuwe loop waar ik weer even aan zal moeten wennen. En vanaf de tweede week loop ik hem gewoon zoals ik dat wil.

Ze moake menne zeik nie lauw... :mrgreen:

499
Scully schreef:ja.... maar neem bv de vraag van een groot aantal vrouwen bij ons. Kan die 11 uur niet eerder. Ik kom in problemen met de kinderen. Een keihard nee was het antwoord. Dit gaat ze echt heel veel bezorgers kosten. Want alles moet wel voor 5 uur in de bus liggen. Ik zie nu al dat dit werkdruk gaat opleveren voor de bezorgers die dan over blijven.

Hier ben ik het ook mee eens , ik had het al eerder gemeld de doelgroep zijn ze(nu of straks kwijt) kwijt,
en ja wie gaat nu voor 6 euro werken.(houd in je achterhoofd bijstand levert meer op)
Met 2 wijken loop je als het di volloopt,gewoon in donker en dat voor 3 tientjes per dag.
Alleen ze als ze aanleveren om 8/9uur kun je er nog wat van maken,anders heeft het geen zin.
Dit gaat hem niet worden.

@Frank
waar het op leek een periode die 70 jaar geleden heerste.

500
Ook voor mij is het 'maar' een bijbaantje van tussen de 10-12 uur per week en loop tussen ongeveer 10 en 12uur 's ochtends, daarnaast heb ik een eigen bedrijfje aan huis. Kan dus vroeg opstaan, wat werken, de post rondbrengen en lunchen en daarna het grootste gedeelte van de middag verder aan de slag. Wanneer de post op tijd is en er geen bijzonderheden zijn, is dit ideaal.

Het zou inderdaad mooier zijn om nog vroeger 's ochtends te beginnen, maar dat zit er gewoon niet in, zeker niet als in de loop van het jaar de voorbereiding zo gecentraliseerd wordt. Voor anderen mensen is het natuurlijk niet zo gunstig en neemt de wijk inderdaad een groot en belangrijk deel van je dag in beslag op zo'n manier dat het niet te combineren is. Dat is inderdaad erg zonde.
___