Re: Vakkentas en postbuidel

51
Ach, Bart, wist je dat glazenwassers tegenwoordig met een hoogwerker moeten wassen? En dat alle slagers en bakkers met van die slome petjes op moeten werken? En handschoentjes aan als ze vleeswaren verpakken.
We zullen wel eens zien of en waar het schip strandt. Veel kans dat we er langer over gaan doen en dus meer pecunia verzamelen.

Re: Vakkentas en postbuidel

52
postbode21 schreef:@Bartvan Donselaar
mijn idee: gezamenlijk een blok vormen als zaken Echt niet goed geregeld zijn.
zoals dat Sorteren op straat met 24/48 en h.a.h. het is geen toekomst bart , er zijn al 3 bundels in omloop :?
lid worden van een vakbond maar welke? Bvvp laat postbezorgers in de kou staan.

abvakabo en cnv ondertekenen de nieuwe cao niet.. maar staan daardoor buitenspel
bij de onderhandelingen over de cao in deze periode..
mischien wordt het tijd voor een nieuwe vakbond
De toekomst is 'organising', dat is de aanpak van schoonmakers. Zo niet dan zullen beloning en arbeidsomstandigheden steeds slechter worden. De CAO en andere afspraken worden - althans bij PostNL - massaal genegeerd, dus daar moet je het in eerste instantie niet van hebben. De postbedrijven trekken elkaar naar beneden, en omdat de politiek nauwelijks ingrijpt en de vakbonden te zwak zijn is er geen bodem in de lonen of arbeidsomstandigheden. Wat de keuze van vakbond betreft: de BVPP is veel te toegeeflijk, dus blijven er maar twee andere bonden over. Het zelf opzetten van een nieuwe bond is ondoenlijk, tenzij je al een flinke club gedreven mensen hebt die daar de eerste jaren onbetaald hun ziel en zaligheid in willen steken. Daar ziet het niet naar uit. Het zal ook hier wel weer blijven bij veel geblèr, en weinig actie.

Re: Vakkentas en postbuidel

53
jan272 schreef:Ach, Bart, wist je dat glazenwassers tegenwoordig met een hoogwerker moeten wassen? En dat alle slagers en bakkers met van die slome petjes op moeten werken? En handschoentjes aan als ze vleeswaren verpakken.
Is dit een serieuze reactie?

Die hoogwerkers, petjes en handschoentjes dienen de veiligheid van personeel en klanten. Het postvest en de vakkentas schaden de veiligheid en gezondheid van de postbezorger, en dienen enkel de winst. Dat maakt nogal een verschil!
We zullen wel eens zien of en waar het schip strandt. Veel kans dat we er langer over gaan doen en dus meer pecunia verzamelen.
Waar het schip strandt is wel duidelijk. Ongelukken doordat men niet ziet waar men loopt, rug- en nekklachten, extra onbetaalde overuren. Nog meer verloop, en problemen om aan nieuw personeel te komen. En uiteindelijk een overschakeling op langdurig werklozen die met behoud van uitkering gedwongen (nagenoeg) gratis te werk worden gesteld, uitbesteding aan onderbetaalde subcontractors, enz.

Wat doe ik eigenlijk op dit forum?

Re: Vakkentas en postbuidel

55
Bart van Donselaar schreef:
jan272 schreef:Ach, Bart, wist je dat glazenwassers tegenwoordig met een hoogwerker moeten wassen? En dat alle slagers en bakkers met van die slome petjes op moeten werken? En handschoentjes aan als ze vleeswaren verpakken.
Is dit een serieuze reactie?

Die hoogwerkers, petjes en handschoentjes dienen de veiligheid van personeel en klanten. Het postvest en de vakkentas schaden de veiligheid en gezondheid van de postbezorger, en dienen enkel de winst. Dat maakt nogal een verschil!
We zullen wel eens zien of en waar het schip strandt. Veel kans dat we er langer over gaan doen en dus meer pecunia verzamelen.
Waar het schip strandt is wel duidelijk. Ongelukken doordat men niet ziet waar men loopt, rug- en nekklachten, extra onbetaalde overuren. Nog meer verloop, en problemen om aan nieuw personeel te komen. En uiteindelijk een overschakeling op langdurig werklozen die met behoud van uitkering gedwongen (nagenoeg) gratis te werk worden gesteld, uitbesteding aan onderbetaalde subcontractors, enz.

Wat doe ik eigenlijk op dit forum?
Het begint hier op het forum 'Red de Postbode' te lijken.
Wat een negativiteit en zwartgalligheid. Bah! :evil:

Re: Vakkentas en postbuidel

57
Doro schreef:Maak een nieuw topic aan voor alle mopperaars en noem het: Jobtobben/baanbalen.
Daar kunnen alle mopperaars terecht.
Ik geef Jette helemaal gelijk.
Cool, Doro...ben blij met je reactie...ga ik doen!

Dergelijke feedback pakken wij direct op!
Zie topic....JOBTOBBEN/BAANBALEN!

Re: Vakkentas en postbuidel

58
Jette schreef:
Het begint hier op het forum 'Red de Postbode' te lijken.
Wat een negativiteit en zwartgalligheid. Bah! :evil:
Laten we eerlijk zijn. Postbezorgen is niet alleen maar leuk, er zijn ook minder prettige kanten, en om die maar weg te stoppen in een apart topic vind ik niet terecht. Als je alleen maar positieve verhalen wil lezen dan kun je beter naar IntranetMail Thuis gaan. Of is het hier het PostNL propagandaforum?

Bovendien vergeet je even, Jette, dat jij zelf ook behoorlijk wat gemopperd hebt in het Geo Route topic.

De vergelijking met "Red de Postbode" vind ik niet kloppen. Die site is verworden tot een plek waar mensen elkaar voor rotte vis en verraders uitmaken en er regelmatig op de man (of vrouw) wordt gespeeld. Dat is hier toch niet aan de orde :?:

Re: Vakkentas en postbuidel

59
Begrijp ik het goed dat het op deze site de bedoeling is dat wat er ook gebeurt en waar het over gaat, de zaak van de positieve kant bekeken dient te worden? Is men tegen het postvest, wegwezen naar het mopperforum! Heeft men bezwaren tegen GEO-route, wegwezen naar het mopperforum! Is de CAO niet goed genoeg, wegwezen naar het mopperforum.

Wellicht is het beter een forum te maken voor die onvolwassen figuren die onaangename feiten en ontwikkelingen niet onder ogen wensen te zien. Die alles liever door een roze bril bekijken, en kwaad worden zodra hun sprookjeswereld verstoord wordt.

Dat men op Red de Postbode vaak zo negatief is komt niet omdat men graag negatief doet (een enkeling daargelaten), maar omdat men zelf heeft ervaren op wat voor misselijke manier PostNL met de postbodes omgaat.

Ik zal het hier nog even aankijken: maar als een grote meerderheid de werkelijke wereld liever buiten de deur wil houden, heb ik hier inderdaad niets te zoeken.
cron