Re: Geo-Route.

591
@88CE

ook bij sandd hebben we slagen dat we veel gewicht hebben.. dan bedoel ik.. 120 /160 kg .
tot nu toe... ik rijd al jaren op mijn eerste batavus. gewoon standaard fiets. ik kan alleen zeggen.. ik rijd liever
een keer meer dan te zwaar geladen.

ik neem max. 40 kilo mee. en verdeel dat dan hoofdzakelijk over de fietstassen en een licht gedeelte voorin
voor de balans. ;)

maar nico... fiets of karretje... een werkgever moet je toch niet zo gek zien te krijgen, dat je je zo vol gaat
laden dat je karretje breekt? en dan ga ik ervan uit dat jij niet op een barrel rijdt.. maar gewoon een degelijke
fiets. :?

592
@willemien

Niet fijn dat je ziek was vandaag! maar mischien werkt het nu wel is in jouw voordeel.
heeft je postbode plus zelf ervaren ( en zo te lezen was er vandaag veel post) dat jouw
nieuwe geo route niet logisch is... en mischien ook veels te veel post?

maar de georoute eruit halen zal wel niet meer lukken he willemien, want dan komen
ze weer met andere wijken in de knel.

kan je niet zelf de ideale route verzinnen aan de hand van de straten die je moet lopen?
zo doe ik dat bij sandd. ik krijg een wijk... kijk welke straten erbij horen en fiets hem
1/2 keer uit en zet dan de post in de voor mij ideale route... ;)

maar, zo was het natuurlijk bij jou ook. jij liep vroeger als postbode deze routes nadat
je had gesorteerd toch ook zelf uit. en veranderingen in je wijk paste je er gewoon in denk ik.

wat een onzin he .. die beleidsbepalers die de georoute zo handig vonden voor de post:oops:
Laatst gewijzigd door wis-User02 op 19 jan 2012, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

593
Ik ben ook meer van de gewone fiets (2 fietstassen en een stuurtas).
Op de zaterdag neem ik de postboy mee....dat is leuk voor 1 dag, maar gebruik liever de fiets. Alleen lopen vind ik saai.
Ik laad mijn fietstassen vol en mijn stuurtas and that's it!
Dan heb ik de fiets prima onder contrôle.
Ik ga nog liever een keer terug naar het depot, dan dat ik mijn fiets overlaad met alle gevolgen van dien.

Een collega had de fiets zo zwaar geladen, dat ze 'm op een gegeven moment niet meer kon houden en met fiets en al viel.
Gelukkig had ze zelf niets, maar de fiets kreeg ze niet meer overeind.
Ze moest haar man bellen voor het overeind zetten van de fiets.

594
Nee Pb21

Zo gek krijgt hij me niet, ik bedoel meer, liever 2 tassen op de fiets en dan 4 in de kar ipv een stuk of 3 - 4 op de fiets.
Ik merk wel dat die tassen steeds voller gepropt worden.
Vandaag 2368 poststukken kregen ze in 5 tassen geduwd, zelf sorteren mag niet meer toch kwam ik toen beter uit met op en neer fietsen en wijkverdeling.
Ik ben nog steeds enthousiast hoor daar niet van, ze kijken natuurlijk ook hoe ver ze kunnen gaan.

596
frankvanW schreef:Eerste drukke, erg drukke dag met de Geo. En redelijk zwaar. 5 volle oranje tassen, en geen steunpunt meer, dat valt mij zwaar tegen dat extra op en neer rijden naar de VBG.

Vervolgens veel fouten in de bundels waardoor je extra loopt, zelfs een halve straat die aansloot op de eerste tas, teruggevonden in de laatste tas? Is dat een geintje van de voorbereider of zo? Dus met die bundel weer je hele wijk terug enz.
Heb ruim 3 uur 15 over mijn nieuwe wijk gedaan, terwijl ik mijzelf reken als een snelle loper. mmm, misschien word ik toch wat kritischer over Geo.

@Ophalen:
Heb je het nog een beetje gered vandaag? Was leuk je even tegen te komen. Lijkt me zwaar met 2 wijken als ze weer 100% worden aangeboden zoals nu. PS. Jij hebt een aparte applicatie om je werktijden bij te houden? Ben benieuwd welke dat is. Mogelijk is het makkelijker dan het spreadsheetje wat ik bijhoudt. Stuur maar op svp.
Je begon nog wel zo vol goede moed aan de geo.
Mijn 1e bundel begint in een straat, daar loop ik 2 adressen en vervolgens de hele wijk door en als laatste bundel
weer terug naar de 1e straat om de overige huizen te bezorgen.
Geen foutje van de voorbereider maar precies het krankzinnige van geo.
Geen rondjes meer per straat maar 1 rondje hele wijk :o
En het ergste dat soort wijzigingen worden niet uitgevoerd!

599
willemien schreef:Ik moet zeggen wordt er steeds handiger en sneller in om al lopend m'n wijk zo aan te passen dat ie logisch loopt voor mij.
Ik begin daar maar niet aan.
Als je dat elke dag moet doen wordt je daar ook zo moedeloos van.
Bezorg het maar zoals ik het in mijn tas vind en dat is ook bijna elke keer anders.
Het vergt wel erg veel concentratie en kom nu vaak met hoofdpijn thuis.
Dus moet nog maar zien hoe dat straks met die buidel en bezorgen uit 3 bundels gaat.
Tc´s kunnen ook weinig doen, alles wordt van boven opgelegd.
Denk voor velen straks einde oefening PostNL, helaas!

600
willemien schreef:Ik moet zeggen wordt er steeds handiger en sneller in om al lopend m'n wijk zo aan te passen dat ie logisch loopt voor mij.
Georoute is gewoon een nieuwe loop. Meer niet. En met een nieuwe loop heb je eerst een weekje nodig om hem door te krijgen en daarna kan je hem aanpassen aan jouw wensen. Ik loop de bundels in MIJN volgorde. En per bundel bepaal ik zelf in welke volgorde ik hem loop. Meestal is dat gewoon de volgorde in de bundel maar soms ook niet.
Je neemt mee wat je mee kunt nemen en de rest haal je apart op. We staan per uur dus zelfs het op en neer fietsen zijn boterhammen. Toen wij een nieuw depot kregen, dat erg decentraal lag, zei de VBG manager: "die paar uur die jullie kosten aan op en neer fietsen vallen in het niet bij de besparingen die we hebben". Ze willen dus gewoon dat we meer verdienen. Nou, dan doe je ze dat plezier toch?