Re: Geo-Route.

61
brievenbus schreef:
Jette schreef:Voor alle depots in de stad/plaats of alleen de depots in de wijk?

Mijn TC zou het een uitkomst vinden, maar de VM doet moeilijk over het budget. :evil:
Maar zo te lezen...krijg je gewoon een uurtje extra postbezorgerssalaris uitbetaald.
Budget, minimumloon waar heeft hij het over :( .
Wat is het uurloon van de tc als hij het moet doen, en dan nog het heen en weer rijden met de auto of komt jullie tc op de fiets :lol:
Het is zeker een uitkomst en we houden meteen zo in de gaten dat alle wijken weggelopen worden dus kunnen dan
ook signaleren als er wat blijft staan(gebeurt soms door onduidelijkheden in de planning).
Voorheen was het bij ons echt een bende en moest je over de containers en overgebleven hah heen springen.
En als het netjes is dan doet goed voorbeeld goed volgen, zodat we nu zelfs ook het plastic apart scheiden en iedereen heeft er nu plezier in en van.
Ieder depot heeft 1 depothouder en ieder krijgt 1 uur extra. Het maakt bij ons ook niet uit of er 3 of 10 pbz vanuit 1 depot bezorgen.
Moet weer extra geld voor vrijgemaakt worden en daar doet ie moeilijk over!
Zijn argumentatie....zolang de postbodes er zijn, is het hun taak om alles in en om de depots in goede banen te leiden.

62
Jette schreef:
brievenbus schreef:
Jette schreef:Voor alle depots in de stad/plaats of alleen de depots in de wijk?

Mijn TC zou het een uitkomst vinden, maar de VM doet moeilijk over het budget. :evil:
Maar zo te lezen...krijg je gewoon een uurtje extra postbezorgerssalaris uitbetaald.
Budget, minimumloon waar heeft hij het over :( .
Wat is het uurloon van de tc als hij het moet doen, en dan nog het heen en weer rijden met de auto of komt jullie tc op de fiets :lol:
Het is zeker een uitkomst en we houden meteen zo in de gaten dat alle wijken weggelopen worden dus kunnen dan
ook signaleren als er wat blijft staan(gebeurt soms door onduidelijkheden in de planning).
Voorheen was het bij ons echt een bende en moest je over de containers en overgebleven hah heen springen.
En als het netjes is dan doet goed voorbeeld goed volgen, zodat we nu zelfs ook het plastic apart scheiden en iedereen heeft er nu plezier in en van.
Ieder depot heeft 1 depothouder en ieder krijgt 1 uur extra. Het maakt bij ons ook niet uit of er 3 of 10 pbz vanuit 1 depot bezorgen.
Moet weer extra geld voor vrijgemaakt worden en daar doet ie moeilijk over!
Zijn argumentatie....zolang de postbodes er zijn, is het hun taak om alles in en om de depots in goede banen te leiden.

Oké, hij heeft dan wel een punt.
Weet jij in ieder geval hoe het bij ons werkt als straks jullie VBG sluit en er geen pb/ pb+ meer is.

63
Toen ik nog voor TNT (nu Postnl) werkte bracht de chauffeur de post in containers. Wij als bezorgers hielpen hem allemaal om de zakken van de container op de juiste plek te zetten in het depot. Aan de muur hingen de wijk postcodes. Daar zetten we de zakken onder. Elke week was een van de bezorgers aan de beurt om de boel aan kant te brengen na afloop van de dag (of 's morgens bij aankomst) Dat hield in; vegen, alles netjes op het bureau zetten, kijken of er genoeg stickers en pennen waren en of de zakken netjes opgevouwen op de containers lagen. Of er geen elastiekjes rondslingerden. De week daarop was weer iemand anders aan de beurt.

De postbode+ bracht ook wel eens de post en meestal kwam hij dan ook iets vertellen en nam een agenda mee om in te zetten wat de bezorgers te vertellen hadden.

Dit werkte prima zo. Geen idee of bij dat depot nog steeds dezelfde mensen werken. Ik neem aan dat het nog wel ongeveer hetzelfde zo gaat. De TC spraken we eigenlijk nooit.

65
slagvaardige schreef:Toen ik nog voor TNT (nu Postnl) werkte bracht de chauffeur de post in containers. Wij als bezorgers hielpen hem allemaal om de zakken van de container op de juiste plek te zetten in het depot. Aan de muur hingen de wijk postcodes. Daar zetten we de zakken onder. Elke week was een van de bezorgers aan de beurt om de boel aan kant te brengen na afloop van de dag (of 's morgens bij aankomst) Dat hield in; vegen, alles netjes op het bureau zetten, kijken of er genoeg stickers en pennen waren en of de zakken netjes opgevouwen op de containers lagen. Of er geen elastiekjes rondslingerden. De week daarop was weer iemand anders aan de beurt.

De postbode+ bracht ook wel eens de post en meestal kwam hij dan ook iets vertellen en nam een agenda mee om in te zetten wat de bezorgers te vertellen hadden.

Dit werkte prima zo. Geen idee of bij dat depot nog steeds dezelfde mensen werken. Ik neem aan dat het nog wel ongeveer hetzelfde zo gaat. De TC spraken we eigenlijk nooit.
Onze TC moet jouw bericht maar niet lezen, wat een voorbeeldig team.
Maar bij ons werkt er niemand een hele week, de meeste werken 3 dagen en die dagen kunnen per week verschillen.
Dus lastig om iemand voor een hele week aan te wijzen.
Ook is pbz voor het bezorgen en niet voor depotzaken.
De TC maakt ook zijn eigen kantoor niet schoon zelfs niet zijn eigen bureau.

Wij zien onze TC ook niet zo vaak maar mailen wel elke dag.

66
Jette schreef:Mijn wijk is zit erg efficiënt in elkaar en hij loopt fantastisch....tijd met hah 2.15.
De uitdraai van de geo bekeken en ik wordt daar niet vrolijk van.
De hele wijk is doorelkaar gegooid en heb er een straat bij gekregen...afgiftepunten 391.

Ik loop nu 1 straat in een rondje...allemaal rijtjeshuizen...alle post en evt hah in één keer meenemen en lopen maar.
Straks wordt de straat opgesplitst en moet ik halverwege onderbreken om naar een andere straat te gaan.
Daarna weer terug naar de eerste straat om de rest van de post te bezorgen.
De logica ontgaat me daar volledig van.

Ik heb er 25 huizen bij gekregen...allemaal rijtjeshuizen, dus qua tijd zal ik dan ongeveer 10 minuten meer kwijt zijn.
Mijn geotijd is echter met hah 2.47...32 minuten meer dan nu.
Besparing....hoezo besparing??
Was even vergeten, dat ik mijn nabrengadres kwijt ben en nu moet herladen vanuit het depot.
Dat kost natuurlijk wel extra tijd!

67
Jette schreef:
Jette schreef:Mijn wijk is zit erg efficiënt in elkaar en hij loopt fantastisch....tijd met hah 2.15.
De uitdraai van de geo bekeken en ik wordt daar niet vrolijk van.
De hele wijk is doorelkaar gegooid en heb er een straat bij gekregen...afgiftepunten 391.

Ik loop nu 1 straat in een rondje...allemaal rijtjeshuizen...alle post en evt hah in één keer meenemen en lopen maar.
Straks wordt de straat opgesplitst en moet ik halverwege onderbreken om naar een andere straat te gaan.
Daarna weer terug naar de eerste straat om de rest van de post te bezorgen.
De logica ontgaat me daar volledig van.

Ik heb er 25 huizen bij gekregen...allemaal rijtjeshuizen, dus qua tijd zal ik dan ongeveer 10 minuten meer kwijt zijn.
Mijn geotijd is echter met hah 2.47...32 minuten meer dan nu.
Besparing....hoezo besparing??
Was even vergeten, dat ik mijn nabrengadres kwijt ben en nu moet herladen vanuit het depot.
Dat kost natuurlijk wel extra tijd!
+ 32 min - 10 min(25 extra huizen)=nog maar 22 min.
herladen depot ? min.
Ben benieuwd wat er dan nog over blijft.
Dus blijft alles bij hetzelfde alleen je krijgt er de frustratie gratis en voor niks bij van de onlogisch gezette bestelloop.
Maar je gaat er in ieder geval niet op achteruit.

68
Ik vind het best wel frustrerend, dat een wijk, die heel logisch in elkaar zit helemaal wordt omgegooid door zo'n stom computerprogramma...nou weet ik weer waarom ik die krengen af en toe verschrikkelijk haat! :evil:
Ik heb ongeveer 22 minuten om te herladen...fietsen van en naar het depot (5 minuten heen/5 minuten terug + herladen).
Onder normale omstandigheden, moet ik dan uitkomen met de normtijd.
Maar we gaan de winter tegemoet, met gladde wegen red ik het dus niet!

70
Jette schreef:En niet te vergeten, dinsdag en zaterdag moet ik vaker herladen ivm de hoeveelheid HAH!
Grr, grrr! :(

Schrale troost...we krijgen wel een aanzienlijk grotere stuurtas! (Y)
Is dat boffen! Kun je meer meenemen: is goedkoper voor PostNL maar kost je wel een nieuwe fiets als je een gewone hebt en dat is dan dus voor eigen rekening :shock: !
Ik heb gelukkig zo'n postfiets met bakkersrek, kun je 3 fietstassen meenemen en er zit een veer op dat je stuur niet steeds omklapt als je hem neerzet :lol: .