Ja, maar ze vergeten wel dat je wel de hele straat door moet.
Balen @Jette. Ik hoop dat de post toch nog redelijk op tijd komt en dat je niet zo laat klaar bent.
Re: Geo-Route.
682Jette schreef:Kreeg net een SMSje van PostNL,
Lol, ik krijg altijd ½12 een @mail dat de post van 11.00 niet gered word

Voortaan bel ik zelf het sorteercentrum hoe laat het gaat worden, vandaag dus 12.30

683Cortina schreef:Interessante berekening maar wat ontbreekt is de factor aanbod. Gedurende de zomermaanden is het aanbod aan poststukken een stuk lager en zullen de looptijden omlaag gaan. Het is dus de vraag of de "geotijden" een gemiddelde is over het hele jaar of alleen gelden voor een gedeelte van het jaar.Er zit wel degelijk een besparing in de nieuwe situatie.
Voorheen had je als vb 66 wijken,welke door dure/goedkope krachten gedaan werden.
Nu heb je 34/35 wijken(door uitbreiding loop ivm geo)
De dure krachten zijn grotendeels weg, alleen goedkope pbz lopen dit nog.
Even een rekenvoorbeeld.
de gem tijd van de 66 wijken was ongeveer 1.5uur pwijk(iets grotere en kl door elkaar)=99uur totaal
nu uitgaande van 35 wijken (gem loopduur van 2.5uur)= 87,5 uur
dw besparing zit hem juist in de personeelskosten per uur en de kosten per wijk.
Het totaal aantal afgifte punten blijven natuurlijk gelijk.
Eerder deze maand gaf ik het al aan,meer voor minder ten nadele van de pbz
Verder had je voorheen nog enige persoonlijke marge ,deze is nu helemaal teniet gedaan,
door het feit dat de geotijden uiterst strak staan.
Met de kerst van 2012 wordt het een complete chaos, dan loop je zo 3,5uur per wijk.
Waarschijnlijk is het laatste het geval. Afgelopen zomer was het postvolume zo laag, dat de VBG manager een maatregel invoerde waarbij iedere bezorger tien minuten moest inleveren op de dagen zonder Hah. Deze berekening van minuren heb ik tot op heden niet onder ogen gekregen. Misschien is er een collega die daar ervaring mee heeft?
Het aanbod heb ik even weggelaten
Dit is een variabel iets,zeker nu er meer van Vsp bij is gekomen.
Ook staan diverse wijken uitgelopen per gps op papier,(met 100% dekking)
dan lijkt het wel even anders dan een uurtje op een laptop

684Wat bedoel je met "uitgelopen per gps"? Is dat hetzelfde als de berekening met GEO-route?Het aanbod heb ik even weggelaten
Postbezorger bij Post NL sinds 1 juni 2011
685Ben toch maar een beetje op tijd naar het depot gegaan en wat schetst mijn verbazing?slagvaardige schreef:Ja, maar ze vergeten wel dat je wel de hele straat door moet.
Balen @Jette. Ik hoop dat de post toch nog redelijk op tijd komt en dat je niet zo laat klaar bent.
De chauffeur was er al en hij wist niets van de vertraging.
Had de postboy bij me en kon alles in1 keer meenemen, de post was goed gezet en ik was om half twee klaar!
Toch lekker gewerkt vandaag...het weer was fantastisch!

686Cortina schreef:Wat bedoel je met "uitgelopen per gps"? Is dat hetzelfde als de berekening met GEO-route?Het aanbod heb ik even weggelaten
volledig per huis, tuin,muur whatever in kaart gebracht per gps,
mooier kan het niet
btw volgens mij zit er een mol hier

687...en de rest.88CE schreef:Mooi uitgelegd jan.
Alleen mis ik nog tuintje in tuintje uit Qua KILOMETERS.

688Vandaag weer een behoorlijke hoeveelheid weggebracht. Voor de ochtendwijk 4 volle tassen en voor de middagwijk ook nog eens 4 volle tassen. Het lijkt op m'n beginperiode toen we nog meer post als hah wegbrachten. Ochtendwijk was niet m'n vaste wijk maar een wijk die ik vandaag voor het eerst wegbracht ivm met vakantie en ander verlof van pbz'ers.
689Ik had 3 tassen en kon alles in één keer meenemen...een normale hoeveelheid voor mijn wijk op de donderdag.willemien schreef:Vandaag weer een behoorlijke hoeveelheid weggebracht. Voor de ochtendwijk 4 volle tassen en voor de middagwijk ook nog eens 4 volle tassen. Het lijkt op m'n beginperiode toen we nog meer post als hah wegbrachten. Ochtendwijk was niet m'n vaste wijk maar een wijk die ik vandaag voor het eerst wegbracht ivm met vakantie en ander verlof van pbz'ers.
690Ik kon alles ook in een keer meenemen. Weet alleen niet of het de normale hoeveelheid tassen voor zowel ochtend- als middagwijk. Loop normaal op donderdag andere wijken.