Re: Geo-Route.

71
@Jette @brievenbus

Nog grotere stuurtas... moet je daar wel blij van worden dan?
het moet toch ook allemaal nog te handelen zijn onderweg!
je kan geen poortjes ( op smalle bruggen) meer nemen lijkt me.

je bent toch geen pakezel... verkeersveiligheid moet toch bovenop staan... ;)

72
postbode21 schreef:@Jette @brievenbus

Kratten...moet je daar zo blij van worden??
Zijn nog groter.

De nieuwe stuurtasssen zijn dieper, breder en langer en hij is bevestigd op een postrek.
Qua wendbaarheid lijkt het mij prima te doen, want de tas valt binnen het stuur.

73
Jette schreef:
postbode21 schreef:@Jette @brievenbus

Kratten...moet je daar zo blij van worden??
Zijn nog groter.

De nieuwe stuurtasssen zijn dieper, breder en langer en hij is bevestigd op een postrek.
Qua wendbaarheid lijkt het mij prima te doen, want de tas valt binnen het stuur.
Wij hebben nog niets gehoord over de nieuwe stuurtassen.
Heb je ze al gezien?
Zit die tas vast aan het postrek of met van die beugels als de zijtassen?
Krijg je ook het postrek van PostNL + montagekosten?
Past er ook ook een binnentas in?
En is het misschien niet zo"n gewone zij -fietstas?
Een heleboel :!: :!: :!: :!: :!: maar ben heel benieuwd.

75
Ik heb destijds het postrek en de krat zelf moeten betalen @Brievenbus. Alleen de reparatie aan mijn fiets werd door TNT vergoed. Maar een postrek en krat zijn niet zo duur. Ik geloof dat mijn postrek iets van Euro 14,95 kostte en de krat, iets van een Euro of 5.

Een postrek met krat erop zijn wel fijn. Ze geven extra steun tegen een muur. En ik kon er mooi het huis aan huis in kwijt. Of eventueel een extra zak met post.

Ik heb aan het stuur een veer aan laten brengen, zodat het stuur niet om kan klappen. Werd overigens ook niet vergoed door TNT hoor. Heb ik zelf bekostigd. Maar dat was ook niet zo duur.

76
Hier in Waalwijk kreeg iedere postbezorger de kans een transportrek te laten monteren met die nieuwe stuurtas erbij. (hoef je niet zelf te betalen!!)
De stuurtas is groter dan de oude, maar niet groter dan je stuur, en je kunt er,denk ik, meer hah of post in kwijt dan in
die oude tassen. En inderdaad, tegen een muur of struik aan steunt het heel goed! Zelf had ik via Blokker een transportfiets incl. rek en krat aangeschaft, maar heb nu ook die stuurtas en ben er best tevreden over, ook als je een flesje water bij je hebt, dat blijft bijv. ook koeler dan in het krat....
En de binnentassen zijn allemaal vernieuwd in oranje en hoger, zodat je meer post mee kunt nemen. De fietstassen zijn niet
veranderd.
Gelukkig heb ik de grote wijk die ik eerst liep kunnen inruilen voor een kleinere wijk, dichter bij huis, en dat bevalt me, vooral lichamelijk een stuk beter - kan de bezorging nu wel volhouden, en dat is dan weer positief!

77
Ik heb nu 2 keer de post bezorgd met de nieuwe stuurtas en ik moet eerlijk zeggen...het is wennen.
Het postrek is bevestigd op de stuurbuis (frame), dus hij draait niet mee met het stuur.

Voordeel is wel, dat je de fiets op de standaard kunt zetten, zonder dat ie omvalt.... balans is beter.
De stuurtas is groter en dat vind ik erg handig!

Een binnenzak heb ik er nog niet in gehad, zo te zien gaat dat ook niet passen... wel extra bundels post en hah.

De vorige stuurtas was bevestigd aan het stuur en dat zorgde nog wel eens voor valpartijen van de fiets.

78
Bij ons gaat de geo-route in op 14 november.
Na de bekendmaking van de wijken zijn ervaren postbestellers in de gelegenheid gesteld om aanpassingen te doen.
Dus dat moet dan nu goed gaan. Waar ik van baal is dat er een buitengebied in mijn wijk komt. Ik zal dus op mijn fietsie de polder in moeten. Lekker met wind en regen. Een paar keer een drukke weg oversteken. En laten we maar hopen dat het niet al te veel gaat sneeuwen van de winter. Brrrrr

79
Bij ons ook op 14 november...de voorlopige roosters van week 46 en 47 zijn gisteren op de site geplaatst.
Het afvuren kan beginnen!
Voor mij niet, want ik heb veel mazzel met mijn wijk...een echte loopwijk, vlakbij het depot.