Re: Geo-Route.

741
willemien schreef:
slagvaardige schreef:@Willemien als je de Georoute dan precies volgt dan doe je er veel langer over. Volg je hem niet en zet je alle post zelf in de route die eigenlijk het handigst is, dan doe je er ook langer over. Al met al lijkt mij die Georoute niets. :shock:
Een groot deel is gelukkig al verbeterd en het zelf omgooien tijdens het lopen gaat ook steeds sneller. Heb het idee dat ik tegenwoordig aardig in de buurt kom van de tijden die voor de wijken staan (ook als ik een wijk voor het eerst loop). Maar helemaal zeker weten doe ik het niet want wij weten nog steeds de normtijden voor de wijken niet. We worden nog steeds uitbetaald naar de tijden die we op de bezorgrapporten invullen.
Met het omgooien ben ik maar gestopt want de volgende stap is uit 3 bundels bezorgen...nog meer omgooien :?:
En het nu streven naar de normtijd...hetzelfde verhaal.
Je loopt je suf en als je de normtijd eindelijk gehaald hebt dan komt de bezorging uit 3 bundels eraan.
Ik bezorg nu gewoon volgens de geo en dat is meer dan de normtijd, maar collega's op dezelfde wijk doen er net
zolang over dus eerst de normtijd aangepast zien te krijgen dan is dat probleem alvast weer uit de wereld.
Vervolgens gaan we dan weer vol goede moed :mrgreen: verder met de volgende stap.

742
@Newman

vroeger was alles beslist niet beter, maar als ervaringsdeskundige... weet jij voor je zelf
of de geo route een verbetering/verslechtering inhoud.
veel postbezorgers, ook hier op het forum bezorgen slechts enkele maanden post.

.als argumenten opraken Newman, gaan mensen soms om zich heen slaan.
ieder weldenkend mens, herkent dat zo.

Gelukkig hebben de postbezorgsters van Postnl ook nog een Man met respect voor vrouwen in hun midden. ;)

743
jan272 schreef:(..)Maar ja, logica is des mannen en veel postbezorgers zijn vrouwen dus dat botst al gauw. (..)
Onder mijn Clientèle en vakgenoten ken ik veel logische en intelligente vrouwen. 8-)

Ik ken ook genoeg mannen die dénken dat te zijn. :mrgreen:

Beetje uit den tijd denkerij Newman. ;)

744
Newman schreef:(..) en zelfs de implementeurs van GeoRoute moesten op mijn vraag wat nu nog de toegevoegde waarde van GeoRoute was, het antwoord schuldig blijven.(..)
Logisch. 8-)

Maar er is weer genoeg gegraaid en de (EURO)verdiensten, voor sommigen, was groot! :lol:

746
Tobo2011 schreef:Onder mijn Clientèle en vakgenoten ken ik veel logische en intelligente vrouwen. 8-)
De bekende uitzonderingen op de bekende regel. Komt wel meer voor bij ICT dames.

Begrijp me niet verkeerd. Vrouwen hebben een wezenlijke invloed op goede beslissingen, alleen hun kijk is zelden volgens de lijnen van de koele en kille logica en meer langs de ronde curves van de nuance.
Ik ken ook genoeg mannen die dénken dat te zijn. :mrgreen:
Je hebt het nu over managers neem ik aan.

747
willemien schreef:@slagvaardige
Wij mogen schrijven vanaf het moment dat we inladen tot en met het moment dat we klaar zijn met de afschrijfpost (retouren ed) verwerken en het invullen van het bezorgrapport.
Dat was leuk gisteren. De KPMG miljonair die ons wilde uitleggen wat een restbundel was (hij had het van buiten geleerd, onze universiturk) zei: "En daarna gaan jullie steeds dichter bij de tijd komen die er voor staat". Een golf van verontwaardiging ging door het vertrek, waarop de VBG manager opstond en zei: "Qua betaling verandert er hier NIKS".

748
@jan272

nou dat geeft weer hoop Jan, kan natuurlijk ook stoere taal zijn van de VBG manager... die is qua salaris toch
ook afhankelijk van de leiding bij postnl.

qua betaling verandert er hier niets.! Zo lang de Meer uren maar betaald blijven worden! ;)
maar die golf van verontwaardiging geeft toch wel aan dat er reden is
om je zorgen te maken over de toekomst bij postnl...?

de golf van verontwaardiging geeft gelukkig ook aan, dat jullie eensgezind kunnen aangeven.. tot hier en niet verder ;)

en dan kan ieder weer over tot de orde van de dag, namelijk postbezorgen wat toch een lekker baantje is

749
"Qua betaling verandert er hier NIKS"
Tja, dat klopt wel, hier hebben we na de invoering van geo-route, meer afgiftepunten, een verlies van steunpunten, en meer werktijd. De betaling is inderdaad onveranderd. Zoals het was dus. Meer werken voor hetzelfde geld. Wat met behulp van een aantal boekhoudkundige trucs en mooie verhaaltjes wordt gepresenteerd als een verbetering.

Kort door de bocht? Misschien geldt dit niet voor een ieder, maar wel voor een behoorlijk aantal pbz'ers hier.
___
PostNL-bezorger sinds 1 november '11

750
@frank

en... mischien verbaasd het.. van een postbezorger van de concurrentie..
ik vind het toch jammer om te lezen, Frank.
je begon , vol goede moed, onbevooroordeeld, recht je rug en bewaak je grenzen!
en geniet , toch van het postbezorgen! ;)