Re: Geo-Route.

852
Jette schreef:Hoe gaan jullie daarmee om dan?
Verkeerd gezette post, met als gevolg uitloop!
We bezorgen gewoon en zetten de gewerkte tijd op bezorgrapport.
Vermelden de reden van uitloop, niet alleen slechte voorbereiding maar oa ook wat er verkeerd was.
Niemand ooit een probleem gehad rond de uitbetaling.

En de voorbereiders, daar maak ik me niet meer druk om.
Elke dag een ander, de vroegere vb's en pb's zijn op een paar na vertrokken dus nu ....net wat ze kunnen krijgen.
En die nemen het vaak niet zo nauw, die zijn straks weer weg als de VBG sluit.
En straks met het CVL.... dat heb je kunnen vernemen van fairmade.
Dus qua voorbereiding: niet druk over maken, is zonde van je energie, het wordt er voorlopig toch niet beter op.
Maar als jij nu de voorbereiding ingaat, kom ik wel bij jullie bezorgen ;)

853
Dank voor jullie reacties. (Y)
Helaas hebben wij geen bezorgrapporten meer...we moeten alles doorgeven per mail.
Gewerkte tijd en verstoringen.
De verstoringen, dat wordt bij ons helaas nog niet goed opgepakt.
Maar ik ga me niet meer zo lopen opfokken, verspilde energie.
Ach, het was de befaamde druppel...

En daarom wil ik dus een paar uur per week in de voorbereiding...kan ik mijn eigen beeld vormen van het voorbereiden en waarom bepaalde dingen zo gebeuren.....en vooral hoe het niet moet.

Iedereen een leuke bezorgdag toegewenst.

855
Jette schreef:Dank voor jullie reacties. (Y)
Helaas hebben wij geen bezorgrapporten meer...we moeten alles doorgeven per mail.

En daarom wil ik dus een paar uur per week in de voorbereiding...kan ik mijn eigen beeld vormen van het voorbereiden en waarom bepaalde dingen zo gebeuren.....en vooral hoe het niet moet.

Postbezorgers mogen niet voorbereiden. Anders ben je namelijk gewoon een ouderwetse postbode en kun je afdwingen dat ze jou het bijbehorende salaris betalen. Je kunt wel aan de slag als voorbereider (ongeveer zelfde salaris als pbz, maar iets riantere vergoedingen, want Grote PostNL CAO ipv Pbz CAO) maar dan mag je dus niet meer lopen.

857
Newman schreef:
Jette schreef:Dank voor jullie reacties. (Y)

Postbezorgers mogen niet voorbereiden. Anders ben je namelijk gewoon een ouderwetse postbode en kun je afdwingen dat ze jou het bijbehorende salaris betalen. Je kunt wel aan de slag als voorbereider (ongeveer zelfde salaris als pbz, maar iets riantere vergoedingen, want Grote PostNL CAO ipv Pbz CAO) maar dan mag je dus niet meer lopen.
In de "oude" situatie heb je gelijk.
Maar bij sluiting VBG en overgang naar CVL mag het volgens mij weer wel, want dan zijn er geen postbodes meer.
Dan mag je volgens mij wel een paar dagen bezorgen en een paar dagen voorbereiden.

858
a) we zouden toch niet meer complete berichten quoten, tot drie diep soms
b) het is normaal dat in speciale omstandigheden pbz's mee zetten.
c) als het druk is zitten er zelfs uitzenkrachten
d) veel kennis hier lijkt wel verouderd
e) maar dat wisten we al van andere topics

860
Mijn postbode plus stelde het zelf voor....voorbereiden icm bezorgen.
Waarom zou het ook niet mogen....ze zitten te springen om voorbereiders en bezorgers.
Dus als een pbz het wil combineren...why not.