pakketten

1
Even een vraag over de distributie van pakketten.
Ik heb 2 weken geleden op een website een bestelling gedaan.
En vandaag zag ik toen ik inlogde dat het pakket eindelijk verzonden is.
Als ik dit lees is het pakket dan op transport?
Is het dan nog mogelijk om het pakket op verzoek van de afzender uit de distributie te halen bij Post.nl?
Hebben ze daar een systeem voor?
Want ik kreeg vandaag 2 weken nadat de bestelling geplaatst is een brief dat ik ze moest bellen want anders zou mijn bestelling geannuleerd worden.
Het is een website van een grote winkelketen met een website die zo krakkemikkig in elkaar zit dat je bestelling vertraging kan oplopen.
Bij goede websites kan je geen fouten maken met het invullen want dan kan je niet verder en moet je het opnieuw invullen.
Nu hebben we de wet op de privacy overtreden zonder dat de website daarvoor waarschuwde.
Mijn man wil die spam emails niet en ik wel dus voegde hij mijn email adres toe en dat mocht dus niet.

Re: pakketten

2
Je zou eens even op Google moeten kijken of er veel klachten zijn over die webwinkel. Dat zou zo maar eens kunnen.

Wat betreft verzending en annullering. Als het niet (meer) via de website te annuleren is, dan kan het pakket niet meer volgens mijn ervaring uit het proces gehaald worden en zul je het pakket volgens de regels van de webwinkel terug moeten sturen of op moeten laten halen, zodra je het pakket ontvangen hebt.

Re: pakketten

3
Nee, status "verzonden" op een webwinkel betekend.
"het staat klaar voor verzending"
Als het al verzonden is kan de verzender alleen de aanbieding tegenhouden, NIET terug halen.
Voor het tegenhouden heeft het dan wel een Track/Trace nodig, die zou jij dus ook moeten hebben ;)

Verder Googlen hoef je niet 8-)

Jij krijgt een BRIEF dat je een bedrijf moet BELLEN over een bestelling ?

Kan een heel lang(durig) topic worden deze :(
Hoop voor je dat je niet veel geld kwijt bent.

Re: pakketten

4
Bedankt voor jullie reacties.
De website die waardeloos is is van H&M.
Toen ik nog geen eigen laptop en email adres had bestelde we op naam van mijn man.
Dit ging altijd goed totdat hij op een beveiligde pagina na inloggen met pincode zijn account ging aanpassen.
Hij heeft alleen het email adres gewijzigd zodat ik al die reclame spam van H&M krijg in mijn mailbox.
Omdat we altijd keurig betalen via acceptgiro en hij als netjes betalende klant bekend stond lieten we de rest van het account op zijn naam staan.
Die bestelling dateert van 17 februari en de bestelling zou tussen 18 en 22 februari verzonden worden.
Nu weet ik uit ervaring dat het pakket uit Zweden moet komen en dan kan het toch wat langer duren.
Nu kreeg ik gisteren op 28 februari een briefje van H&M .
Op het briefhoofd stond 16 februari.
Dus die brief is 12 dagen onderweg geweest.
Nu denken jullie dat dit de schuld is van Post.nl maar het briefje kwam uit het buitenland.
Wil je die snel bezorgd hebben moet er een luchtpost sticker op.
Omdat mijn man nog niet thuis belde ik even.
Ik vroeg om uitleg en vertelde dat ik al de gegevens bij de hand had, maar ze wilden mij niet te woord staan omdat ze alleen mijn man aan de telefoon wilden.
Na 11 dagen wachten op het pakket en dan zo behandelt worden is voor mij de reden om nooit meer bij hun te bestellen.
Als ze zo bang zijn voor fraude met account gegevens stuur je de klant geen stom briefje dat 12 dagen onderweg is.
Even een belletje of mailtje is wel zo fatsoenlijk.
Ook kan je de website aanpassen dat je meteen gewaarschuwd wordt tijdens het invullen.
Je kan dan niet verder met invullen na lezen van de uitleg of waarschuwing.
De banken en reisbureaus hebben dit want ze zitten niet te wachten op foutief ingevulde gegevens.
Komt het pakket alsnog dan houd ik hem want de Home spullen zijn niet in de winkel te koop.
Ik heb ook een klacht ingediend bij de Consu Wijzer.
cron