Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

2
Carla41 schreef:Nu het werken voor Postnl .. al later midden op de dag start ,waardoor je moeilijk ergens anders ook kan werken
zijn er al postnl bezorgers op dit forum die de overstap overwegen?
Later op de dag? Daar is mij niets van bekend. Bij mijn depot kun je al sinds jaar en dag om 10.30 beginnen. En overstappen naar Sandd? Misschien alleen interessant voor mensen met hele kleine contracten (6 uur per week, of zo), maar voor mensen met grotere contracten lijkt het me financieel tamelijk ongunstig. Van 5 (of 6) werkdagen, naar 2......

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

3
@newman
Natuurlijk ben jij de uitzondering op de regel. (Y)

Bij Sandd werk ik nu al 12- 14 uur per week.. dus zo klein is een contract niet meer :D

Ga naar de Postnl site en neem een willekeurige postnl vacature op dit moment:
postbezorger PostNL
Locatie: Valkenswaard, postcode 5555
Dagen Verplicht: dinsdag
donderdag
zaterdag
Momenten van de dag: overdag
Uren per dag: 2 - 2 uur per dag
Uren per week: 6 - 6 uur per week

en zo zie ik er tientallen!

ik neem aan dat er dus al honderden postbezorgers op zo'n uren contract werken bij postnl.
Mijn vraag was slechts.. zijn er al postbezorgers die....

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

4
Carla41 schreef:@newman
Natuurlijk ben jij de uitzondering op de regel. (Y)

Bij Sandd werk ik nu al 12- 14 uur per week.. dus zo klein is een contract niet meer :D

Ga naar de Postnl site en neem een willekeurige postnl vacature op dit moment:
postbezorger PostNL
Locatie: Valkenswaard, postcode 5555
Dagen Verplicht: dinsdag
donderdag
zaterdag
Momenten van de dag: overdag
Uren per dag: 2 - 2 uur per dag
Uren per week: 6 - 6 uur per week

en zo zie ik er tientallen!

ik neem aan dat er dus al honderden postbezorgers op zo'n uren contract werken bij postnl.
Mijn vraag was slechts.. zijn er al postbezorgers die....
Het is waar dat er tegenwoordig vrij kleine contracten worden uitgedeeld, maar dat is van de laatste tijd. Tot een jaar geleden werden er nog contracten uitgedeeld tot 25 uur. Ik ben dus zeker geen uitzondering.

Overigens leuk dat je bij Sandd 12-14 uur kan werken, maar dat is niet hetzelfde als een contract van 12-14 uur. Want dan heb je namelijk recht op 14 uur werk per week, en krijg je ook 14 uur per week doorbetaald bij verlof of ziekte.

Of er mensen zijn die de overstap overwegen? In mijn omgeving in elk geval niet, ik heb eigenlijk alleen het omgekeerde meegemaakt, dus mensen die van Sandd naar PostNL kwamen. Wel iemand die van ons naar Business Post ging, maar dat was een verhaal apart.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

5
@Newman
Voor de duidelijkheid,

Vorige week las ik nog op een Postnl forum het volgende bericht:
donderdag 19 september 2013 @ 11:11:17 #50
" Bah, een aantal depots waar ik vaak kom gaan later beleverd worden. Van de depots waar ik kom waren dit net degenen die het vroegst beleverd werden..
.
Vaak loop ik toch 2 wijken en dan vind ik dit dus niet echt leuk, dan wil ik op tijd kunnen beginnen :{
Gaat nu half 12 a kwart voor 12 worden ipv 11 uur " aldus je postnl collega.

Als 11 uur in de morgen door de schrijver al als vroeg beleverd wordt gezien...?
dan kan je toch niet meer spreken van in de ochtend ga ik bezorgen als je rond 12 uur de weg op kan.
en wordt het met twee wijken op piekdagen best wel even stressen.

Bij Sandd heb ik om 12 uur mn eerste wijk er al lang opzitten. :P

vandaar mijn vraag.. zijn er al postnl bezorgers op dit forum die een stap overwegen?

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

6
Nee, ik niet. Ook al moet ik het nog ervaren hoe het is als alle post van mijn depot om 13 uur geleverd gaat worden; k vind vijf dagen in de week werken belangrijker dan vroeg starten. Op dit moment. Maar als ik ooit weer ga schnabbelen in de muziek is het een ander verhaal, dan wil ik niet in de stress zitten (nou ja: lopen) of ik wel op tijd klaar ben. (En dan het stinkshirtje vergeten uit te doen, haha. ;) )
En nog iets wat meeweegt: het sorteren zie ik niet zitten.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

7
Carla41 schreef:@Newman
Voor de duidelijkheid,

Vorige week las ik nog op een Postnl forum het volgende bericht:
donderdag 19 september 2013 @ 11:11:17 #50
" Bah, een aantal depots waar ik vaak kom gaan later beleverd worden. Van de depots waar ik kom waren dit net degenen die het vroegst beleverd werden..
.
Vaak loop ik toch 2 wijken en dan vind ik dit dus niet echt leuk, dan wil ik op tijd kunnen beginnen :{
Gaat nu half 12 a kwart voor 12 worden ipv 11 uur " aldus je postnl collega.

Als 11 uur in de morgen door de schrijver al als vroeg beleverd wordt gezien...?
dan kan je toch niet meer spreken van in de ochtend ga ik bezorgen als je rond 12 uur de weg op kan.
en wordt het met twee wijken op piekdagen best wel even stressen.

Bij Sandd heb ik om 12 uur mn eerste wijk er al lang opzitten. :P

vandaar mijn vraag.. zijn er al postnl bezorgers op dit forum die een stap overwegen?
Beste Carla: Wat jouw vraag is is nou wel duidelijk, dat hoef je niet iedere post te herhalen. En ik heb jouw vraag ook al beantwoord. Jammer alleen dat je op mijn vraag geen antwoord geeft.

Overigens is het ook niet correct dat wanneer jij op een forum (Fok! toevallig?) een opmerking leest van een mijn collega's dat zijn depots later beleverd gaan worden hier gelijk maar uit te concluderen dat dit overal aan de orde is. ("Nu het werken voor Postnl .. al later midden op de dag start"). Sterker nog: Bij mij in de regio worden tegenwoordig de wijken op woensdag en vrijdag juist eerder aangeleverd. De wijken die normaal gesproken bij de tweede rit zaten, zitten op die dag ook bij de eerste rit.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

9
Newman schreef:
Carla41 schreef:@Newman
Sterker nog: Bij mij in de regio worden tegenwoordig de wijken op woensdag en vrijdag juist eerder aangeleverd. De wijken die normaal gesproken bij de tweede rit zaten, zitten op die dag ook bij de eerste rit.
Ja dat is waar, nu meestal wel, soms zelfs op een piekdag. Dat zal ook ophouden als de post nog maar 1x per dag aangeleverd gaat worden. Maar inderdaad, dat is niet overal het geval.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

10
Maximaal aantal uren was bij ons bezorgers, 15 uur.

Ik heb destijds de overstap gemaakt van Postnl naar Sandd o.a. vanwege onze (bij ons depot) beroerde aanlevertijden. Maar nu de 2 lieden weg zijn die het niet zo goed deden, schijnt het een heel stuk verbeterd te zijn. Dat hoorde ik een week of twee geleden van een van mijn ex-collega's. Alle wijken (ook hun middagwijken, die ze vroeger vaak pas na 3 uur konden gaan lopen) komen 's morgens in een keer aan. Meestal tegen een uur of elf/half 12.

Mensen die twee wijken hebben kunnen dus achter elkaar bezorgen en dan zijn ze vaak tegen een uur of 3/half 4 klaar.

Ik kreeg de vraag of ik de overstap van Sandd weer naar Postnl wilde maken. :lol: Dus precies omgekeerd. Nou ja, nu die 2 lieden weg zijn en de werkomstandigheden verbeterd zijn.. wie weet. Ik werk graag 4 of 5 dagen ipv 2. En dan wel het liefst in de postbranche.

Voorlopig zit ik nog wel even goed bij Postservice. Maar misschien in de toekomst, maak ik de switch weer. :lol:
Laatst gewijzigd door slagvaardige op 26 sep 2013, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
cron