Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

51
@sunbow

sorry Sunbow maar 4 dagen bezig met 1 wijk? zegt ook wel iets over die bezorger hoor.
als je bedenkt dat we bij Sandd altijd maar 2 slagen hebben, dus maximaal voor 2 dagen werk .
en dan moet je echt meerdere wijken hebben. maar dan kom je nog niet aan 4 DAGEN .

waarom denk je dat veel sandd-ers er graag een derde dag bij willen? omdat ze dat gemakkelijk kunnen :mrgreen:

Mischien is het handiger om eventueel zelf bij Sandd na te gaan a) via wie de post nu wordt verspreid in jouw regio.
Op dit moment vervallen veel contracten met onderaannemers , is te lezen op het forum, dus wie weet
is de informatie van je postnl collega gedateerd.

b) wat de hoogte van een vergoeding NU is (= afhankelijk van de grootte van de wijk en de hoeveelheid post natuurlijk).
er zijn ook mensen op dit forum die via een onderaannemer werken.. zoals slagvaardige bijvb..
ook die (Postservice) zijn tegenwoordig VERPLICHT het minimumloon uit te betalen.

doet de 1 ( Sandd ) het via sorteer, stops, wijk- en herlaadvergoeding.. doet een onderaannemer alle
bedragen bij elkaar... maar toch zal ook deze op het minimumloon uit moeten komen.
en krijgen ovo-ers tegenwoordig ook vakantiegeld uitbetaald. = ook verplicht.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

52
Carla41 schreef:@sunbow
sorry Sunbow maar 4 dagen bezig met 1 wijk? zegt ook wel iets over die bezorger hoor.
als je bedenkt dat we bij Sandd altijd maar 2 slagen hebben, dus maximaal voor 2 dagen werk .
en dan moet je echt meerdere wijken hebben. maar dan kom je nog niet aan 4 DAGEN .
Waaruit maak je op dat die bezorger 4 dagen bezig is met 1 wijk?
In het artikel van Sunbow staat niet vermeld om hoeveel wijken het gaat.

Je kunt toch meer dan twee dagen werk hebben aan twee slagen, want je moet elke slag zowel sorteren als bezorgen?
Zou een bezorger zou het niet zo kunnen indelen dat hij twee dagen reserveert voor het sorteren van z'n twee slagen (zeg, maandag en donderdag), en twee dagen voor het bezorgen ervan (dinsdag en vrijdag)?

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

53
ike schreef:
Carla41 schreef:@sunbow
sorry Sunbow maar 4 dagen bezig met 1 wijk? zegt ook wel iets over die bezorger hoor.
als je bedenkt dat we bij Sandd altijd maar 2 slagen hebben, dus maximaal voor 2 dagen werk .
en dan moet je echt meerdere wijken hebben. maar dan kom je nog niet aan 4 DAGEN .
Waaruit maak je op dat die bezorger 4 dagen bezig is met 1 wijk?
In het artikel van Sunbow staat niet vermeld om hoeveel wijken het gaat.

Je kunt toch meer dan twee dagen werk hebben aan twee slagen, want je moet elke slag zowel sorteren als bezorgen?
Zou een bezorger zou het niet zo kunnen indelen dat hij twee dagen reserveert voor het sorteren van z'n twee slagen (zeg, maandag en donderdag), en twee dagen voor het bezorgen ervan (dinsdag en vrijdag)?
Bovendien is niet duidelijk wat 4 dagen in de week inhoudt. Het zal geen 32 uur betekenen, toch? Het is nuttiger als verneldt wordt hoeveel uur iemand werkt per week.

Overigens neem ik wel aan dat je via zo'n onderaannemer (nog) minder verdient dan wanneer je rechtstreeks voor Sandd werkt, want die man (of vrouw) wil er natuurlijk ook wat aan verdienen.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

54
Dat klopt en ik krijg niet eens vergoeding voor het sorteren mwer sinds afgelopen mei. Ook heb ik geen recht op vakantiegeldvhoor. Als ik ziek ben verdien ik niets. Ik hoef overigens niet voor vervanging te zorgen bij ziekte of vakantie.

Het is dat ik het alleen hoef te doen voor de extra's en omdat ik het leuk vind, maar anders had ik beter elders kunnen werken.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

55
@slagvaardige

heb je wel eens gevraagd waar de vergoeding van sorteren nu is gebleven?
daar zullen ze toch "een antwoord"op moeten kunnen geven.
hogere wijkvergoeding? andere herlaadvergoeding? ik zie het krantenbericht al:

Bij Postservice Moet de bezorger Voor Niets Sorteren.

als je onder het minimumloon verdient kan je dat aanhangig maken slagvaardige.
mischien via de vakbond? kan me voorstellen dat je in je eentje bij postservice weinig begint.

maar geen vakantiegeld/ doorbetaling bij ziekte , dat weet je want je bent niet in loondienst.
dat is nu eenmaal niet het geval bij ovo contracten.

al weet ik dat je graag in loondienst zou willen. Postservice heeft ws nog ontheffing van die verplichting?

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

56
@newman

Je hebt wel een punt newman.
maar of dat nu van de vergoeding van de bezorger af moet?

een onderaannemer heeft ook zijn kosten.
zal toch wel betaald worden voor zijn werk neem ik aan.

mischien is dit een van de redenen dat enkele onderaannemers ermee stoppen.
ook omdat de eis van mensen in loondienst moeten nemen er ook voor hen aankomt.
en als ze dat niet willen/ kunnen betalen.. tja dan haken ze af.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

58
@ike

het ging om de combinatie ike van:
soms was hij 4 dagen in de week bezig voor nog geen 100 euro per maand.
dat zou niemand willen ike..

en de suggestie werd niet gewekt door sunbow dat dat elke dag slechts een uurtje zou zijn.

vandaar dat ik adviseer, ga niet af op verhalen /vermoedens , neem contact op met een vestiging bij je in de buurt..
en vraag ze op de man af wat het schuift.

maar ik begrijp de achterliggende reacties wel.. vandaar de actualiteit van dit topic onderwerp :D

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

59
Sorry voor de onduidelijkheid, het waren vast geen 4 dagen van 32 uur, hij zat van 's avonds 18:00 tot middernacht te sorteren en was de dag erop zo'n 2 uur aan het lopen/fietsen. In dit dorp zit een 7 km lange dijk (toen deze postNL collega overstapte naar Selekt kreeg hij dan ook een vergoeding voor de wijk + vergoeding voor het sorteren; SANDD/Onderaannemer heeft het vergoedingssysteem van Selektmail niet overgenomen). Ik weet niet hoeveel SANDD-wijken dit zijn; bij postNL ging/gaat dit om 5 wijken; bij Selektmail was dit dorp in 3 wijken verdeeld.

Bij postNL heb ik een contract van 15 uur per week (uurloon van 9,31 per uur) Voor mensen met kleine contracten onder de 5 uur kan een overstap misschien wel interessant zijn. Zeker voor jongeren onder de 23 zou het werken voor SANDD wel eens meer kunnen opleveren (postNL betaalt het minimumjeugdloon).

De onderaannemer van SANDD was Intrapost, vanaf 2012 is dit Herling&Strijdhorst. Bij laatstgenoemde hoeven mijn concullega's inderdaad zelf geen vervanging meer te regelen bij ziekte, maar wordt dit door Herling&Strijdhorst verzorgd.

Vrijdag sprak ik toevallig andere SANDD-concullega's: ook zij kregen 3,5 cent per brief (maar zij hebben die lange dijk niet in hun wijken zitten).

Komen we weer bij een oude conclusie: wil je veel vrijheid en maken de verdiensten je niet zo veel uit: SANDD
Wil je een goed uurloon, veel zekerheid maar wat minder vrijheid: postNL

En wie weet wordt het ooit mogelijk om voor beiden te gaan werken...

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

60
@sunbow

we worden het niet eens sunbow.. het is inderdaad een oude conclusie die aan alle kanten rammelt :D
vooral dat ... "goed uurloon" en "veel zekerheid bij Postnl " wat houdt dat nu in? .:

dat je op zekers langer loopt dan er voor normtijden staat :?
dat er voortdurend gemorreld wordt aan deze normtijden. en je in conclaaf moet met je meerdere
om dit desnoods via een oranje kaart aan te vechten

doe je dit niet, dan blijft er van dat "goede uurloon"weinig over..

dat de post steeds later op de dag bezorgd kan worden, waardoor je werkdag aardig gebroken is..
dat de post op woe/vrijdag niet echt meer de moeite loont....

dat je langzamerhand meer een veredelde folderbezorger wordt met enkele stapeltjes "ëchte " post..

ooit.. . ook dat is een oude conclusie:
het komt al voor dat wordt gedoogd dat postnl bezorgers ook voor sandd bezorgen

nu alleen jij en ik nog (Y) .

bij sandd weet je aardig wat je dinsdag/vrijdags te wachten staat. een aardige hoeveelheid post.
cron