Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

61
Vandaag was ik wezen honden uitlaten van vrienden. Daar kwam ook een andere vriendin van het stel op bezoek. Wij praatten over van alles en kwamen toevallig op postbezorgen. Die vriendin vertelde dat ze vroeger voor PostNL bezorgde en toen ze 65 werd, mocht ze niet meer bezorgen. Zij vertelde dat ze postbezorgen niet kon missen. Ik zei dan ga je toch naar Sandd? Zij zei meteen daarna dat ze daar aan het solliciteren is en momenteel geen wijk vrij is voor haar. Ze blijft toch doorsolliciteren tot er een wijk vrijkomt.

Ik was verbaasd dat PostNL dit systeem hanteert... :shock:
ex Sandd Postbezorgster

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

63
Ik ga binnenkort naar Sandd. Ik heb het wel gezien met die basistijden van PostNL waar geen ene reet van klopt. Ik weet niet of het bij Sandd beter is maar mag ik in elk geval wel zelf sorteren en die kut huis aan huis ben Ik dan ook vanaf dus dat vind ik ik al weer twee pluspunten die me wel bevallen. Ik hoop wel dat de basistijden bij Sandd een beetje realistisch zijn anders ga ik er niet aan beginnen.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

64
De Hah vervalt vanaf 1 januari op de dinsdag en op de zaterdag zou je kunnen overwegen te stoppen. Of je kunt het even combineren. Dus 'smorgens voor Sandd en dan als je klaar bent met je wijk naar het depot van Postnl. Dan doen er bij ons steeds meer.

Je zou ook kunnen overwegen later te beginnen.

Hoe laat zijn de aanlevertijden bij jullie op het depot? Bij ons varieert het heel erg per depot. Wij zijn de geluksvogels die de post op een na snelst hebben, nl tussen elf uur en half twaalf. De uitlooptijd is kwart over twaalf. Maar het is maar eenmaal gebeurd in een jaar tijd. Op daldagen kunnen we al om kwart voor elf/elf uur beginnen.

Andere depots krijgen hun post pas na een uur. Maar meestal tuasen half een en een uur.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

65
Bij Sandd kun je in ieder geval zelf je tijd indelen. Zolang je maar op dinsdag en vrijdag tussen 8 uur in de ochtend en zes uur in de avond bezorgt.

Ga je onder OVO of onder contract werken? Ik heb zelf via een onderaannemer van Sandd onder OVO gewerkt. Het werk was heerlijk en de wijk super! Maar de verdiensten waren bar en bar slecht. Nog slechter dan rechtstreeks voor Sandd.

Dus misschien kun je eerst even voor allebei de bedrijven werken en zien wat het beste bevalt en dan de beslissing nemen?

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

66
postbezorger schreef:Ik ga binnenkort naar Sandd. Ik heb het wel gezien met die basistijden van PostNL waar geen ene reet van klopt. Ik weet niet of het bij Sandd beter is maar mag ik in elk geval wel zelf sorteren en die kut huis aan huis ben Ik dan ook vanaf dus dat vind ik ik al weer twee pluspunten die me wel bevallen. Ik hoop wel dat de basistijden bij Sandd een beetje realistisch zijn anders ga ik er niet aan beginnen.
Bij Sandd hanteren ze ook basistijden, net als bij PostNL. Bij PostNL kun je bij calamiteiten of wanneer je de looptijd echt niet realistisch vindt nog uitloop claimen via Mijn Werk, bij Sandd kan dat niet. Daar is in de CAO zelfs opgenomen dat je NOOIT recht hebt op meer geld dan hun (volkomen ondoorzichtige) normeringssysteem voorschrijft.

Aangezien Sandd lagere tarieven heeft dan PostNL moeten ze nog goedkoper werken, dus ik kan me niet indenken dat je bij Sandd gegeven een vergelijkbare wijk en hoeveelheid poststukken MEER zou verdienen dan bij PostNL. Vooral bij de speciale grote orders (IKEA, PCL-agenda) loop je bijna voor niets (zie ook artikel op de BVPP-site).

Grootste voordeel bij Sandd is dat je vroeger kunt beginnen, en dat je zelf de post sorteert, dus geen ergernissen over het gepruts van een of andere laaggeletterde voorbereider. Als je echter hoopt op betere verdiensten ben ik bang dat je van een koude kermis thuiskomt.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

68
@postbezorger
Bij Sandd heb je op dit moment 1 vaste wijk
en dat 2 x per week. . zet dat af tegen de uren die je nu werkt.
ik zou, overwegen als in januari door de week de h.a.h. geheel verdwijnt bij postnl.. het te combineren .

@slagvaardige
het kan verkeren he, ik ben blij voor je dat je het zo naar je zin hebt bij Postnl en meer uren kan ma
ken!

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

69
@postbezorger
Ik snap je frustratie; de basistijden en het altijd afhankelijk zijn van andermans sorteerkunsten en aanlevertijden. Hier is het nog altijd zomer qua normtijden (ook al is het postvolume inmiddels verdubbeld). Tijd geleden had ik het ook helemaal gehad met PostNL en heb ik de knuppel in het hoenderhok gegooid, echter mijn TC gooide hem terug :-) en er is een oplossing gekomen waar ik - voorlopig - mee kan leven.
Ik heb geen ervaring met Sandd en hun basistijden, wel met een onderaannemer waar ik (op ongeveer dezelfde wijken) nog niet aan een half PostNL-uurloon kwam, dus ik denk niet dat dát daar echt beter zal zijn. Wel de omstandigheden; vrijheid, eigen baas zijn. Daarom val ik nog af en toe in bij Sandd (Postservice), naast mijn vaste werk bij PostNL. En als de één mij minder bevalt ga ik wat meer werken bij de ander ;)
cron