Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

71
Ik zal uitlegen waarom ik weg ga bij PostNL. Ik heb een wijk overgenomen van iemand maar dat was een buitengebied en een scooterwijk. Nu heeft een of ander licht bedacht dat je dat ook op de fiets kan doen. Maar de basistijden worden niet aangepast of wat dan ook. Het Gaat mij er niet om dat ik dat niet wil fietsen. Maar een scooter rijd 50 km/u en met de fiets haal ik ergens tussen de 15 en 20km per uur. Ik heb een zware transport fiets dus dat zijn nou eenmaal geen fietsen om hard mee te gaan en al helemaal niet met 3 of 4 tassen post.

Ik heb ook in anderen wijken gewerkt waar ik sowieso op woensdag en vrijdag precies op tijd zat of eronder. Nu in deze wijk fiets ik me de touwtering en doe echt mijn best maar ik doe er steevast wen kwartier langer over. Ik heb al vaak aan mijn baas gevraagd geef nou eens die normeringen door dan want er klopt geen reet van die tijden. Hij loopt me nu al 4 maanden aan het lijntje te houden dus ik heb het wel gehad. Ik heb al andere wijken gevraagd ook maar daar wordt ook maar beetje geheimzinnig omheen gedraaid.

Dus het feit dat ik in andere wijken wel de tijd haalde of er dichtbij zat en in deze wijk niet dat gaf voor mij de bevestiging dat de basistijd niet goed is en ik heb al heel vaak de normeringen geeist. Gewoon van hoe hard moet ik gemiddeld fietsen en hoeveel tijd per adres. Maar er wordt gewoon omheen gedraaid en ik krijg geen feiten en cijfers te zien van de normeringen. Ik wordt nu al maanden aan het lijntje gehouden en heb al gezegt tegen ze als die tijden niet worden aangepast dan ga ik weg. Ik heb ze al meer kans gegeven dan ze verdienen maar voor mij is de maat vol nu.

Het gaat mij niet om hoeveel ik verdien. Ik zit in de bijstand en dit is het enige werk wat ik kan krijgen. Maar het heeft me tot nu toe erg veel geld gekost (fiets kopen, onderhoud en reparaties, printer kopen voor loonstrookje want die wil de gemeente zien) dus ik wordt aan alle kanten genaaid want het kost mij meer geld om te werken dan dat ik thuis zou zitten op de bank en me hand op houden.

Maar nu wil ik naar Sandd. Het boeit me niet hoeveel ik precies verdien. Maar ik wil gewoon eerlijke afspraken over de normering wat er van mij verwacht wordt. Bijvoorbeeld hoeveel post per uur, hoe lang heb je de tijd per adres om te bezorgen, hoe hard moet je "gemiddeld" fietsen etc...

Ik weet dat bij van Straaten post de normering ligt op 275 postukken sorteren in een uur en scooter rijden met "gemiddeld" 21 km/u en per adres heb je 24 seconden de tijd om post te bezorgen. kijk daar kan ik wat mee. Of ik het haal of niet is niet zo belangrijk maar dat is in elk geval meetbaar en aantoonbaar (met fietscomputer, gps, hoeveelheid poststukken etc...). Als je het dan om welke reden dan ook niet haalt dan heb je een basis om te kijken waar dat dan aan ligt en is het bespreekbaar. Kij als je een keer je dag niet hebt en je heb er geen zin in en het duurt te lang imdat je loopt te treuzelen dan zal je mij niet horen om meer tijd. Maar als je je benen uit je lijf fiets of loopt enje haalt de basistijd niet dan moet dit volgens mij worden angepast naar iets wat realistisch is.

Het gaat mij erom dat ik iets zwart op wit heb waar ik wat mee kan want alleen maar klagen dat ik de basistijden niet haal zonder enige onderbouwing op welke normering die tijden op gebaseerd zijn daar kan ik niets mee.

Maar als ze bij Sandd ook vaag over de tijden gaan doen dan ga k er niet eens aan beginnen. De tijden die ze voor PostNL hanteren voor de wijk die ik bij sandd mag lopen weet ik welke dat zijn dus ik kan ongeveer inschatten wat realistich is.

Ik zit deels in de bijstand en wil graag werken maar aangezien ik ook sollicitatie plichten heb, wat ook tijd kost, kan ik het me niet langer veroorloven om gratis uurtjes weg te gaan geven aan de postnl omdat dit ten kostte van andere dingen gaat.

Nogmaals ik houd er geen reet aan over het kost me alleen maar meer geld dan het oplevert. Maar ik vind het leuk om te doen en het houd mijn conditie enigzins op peil. Maar wanneer mensen met onrealistische basistijden aankomen dan trek ik daar toch echt de grens. En alles wat ik gratis voor de post werk gaat ten kosten van sollicitatie tijd voor een echte baan. (vroeger verdiende ik 4500 euro per maand op mijn 32e, ik ben dus niet een of andere koekenbakker die verder niks kan zeg maar).

Maar ik wil Sandd best een kans geven je hebt altijd nog een proeftijd waarin je snel weer kan stoppen als het niet bevalt.

P.S. de wijk die ik op de fiets doe in landelijk buitengebied daarvan zeggen sommige van mijn collegas dat ik gek ben dat ik dat doe en dat ze waarschijnlijk niemand vinden die dat ook op de fiets wil doen. Dus om maar aan te geven dat ik heus niet lui ben of wat dan ook.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

72
@postbezorger

ok ik begrijp je frustratie.
je teamcoach had gewoon je basistijd moeten verhogen omdat die niet klopt.
en op een gegeven moment is de grens bereikt.

en je hebt inderdaad een proeftijd om het uit te proberen.
wat we hier willen zeggen is.. als je rechtstreeks gaat werken voor sandd
moet het minimumloon worden gehaald.

ga je werken voor een onderaannemer dan is,dat volgens de forum berichten nagenoeg niet haalbaar.
en daar wil een ieder je voor waarschuwen.

ga je werken voor van straaten? dan werk je meer dan de 2 dagen die bij sandd mogelijk zijn.
en inderdaad via een gps is goed bij te houden wat je werkelijk kwijt bent.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

73
Bij van straaten as ik bijna aangenomen. Maar ik was afgewezen vanwege geen scooter ervaring (wat gewoon een bullshit argumernt is want dat heb je binnen een dag onder de knie volgens mij want die post die hun rond brengen daar komt het op neer dat je meer aan het rijden ben bezorgen) plus ze hadden een vacature van 20 tot 30 uur beloofd en uiteindelijk bleek het maar om een paar uur in de week te gaan.Ik had er graag willen werken maar de hele gang van zaken rond de selectie procedure was bijzonder vreemd en dat vonden de mensen van het UWV/gemeente ook die er bij zaten. Er zijn van te voren dingen gezegd die ze niet waar konden maken en mijn reintegratie coach was echt geschokt over de gang van zaken.

Maar nu maar een contract proberen te regelen via Sandd. Ik heb niets tegen PostNL an sich maar als mijn team coach me maar aan het lijntje houd met het ene na het andere kutsmoesje dan is het voor mij gedaan. Ik heb al eens eerder met een burnout thuis gezeten en dat gaat me niet weer gebeuren. Burnouts krijg je niet van te hard werken of te hard fietsen maar gewoon van teveel gezeik aan je kop.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

74
Maar je kunt toch meertijd bijboeken als de basistijd in je wijk niet gehaald wordt? Een kwartier wordt altijd wel toegestaan. Ik heb een paar weken een wijk gedaan van een collega die met vakantie was maar van zij basistijd klopt geen hout.

Er was een hele wijk aan nieuwbouw bijgekomen en dat werd niet meegerekend. Elke dag een half uur extra deed je er wel over. Ik heb een mail gestuurd en gemeld waarom ik meertijd boek em het werd gehonoreerd. Okee er werd gemorreld en de basistijd bleef staan want dat kon niet gewijzogd worden of zo... Maar ik kreeg wel de extra tijd elke keer.

Die krijg ik ook als ik die eens voor mijn eigen wijk nodig heb. Gisteren moest ik een trombosekaart ergens naartoe brengen omdat die per ongeluk in mijn wijk was terechtgekomen. TC gebeld em omdat het belangrijk was dat de kaart dezelfde dag bezorgd werd ben ik op de fiets gestapt, nagebracht (20 min fietsen) bijgeboekt als calamiteit en zag net dat het gwhonoreerd werd.

Heb je een kwartier extra nodig dan boek je het bij en wordt het goed- of afgekeurd. Wordt het continue afgekeurd dan stuur je een oranje kaart in.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

76
Ja maar de basistijd is structureel fout en ze gaan het ook niet wijzigen heb ik al te horen gekregen en volgend jaar gaat er nog meer af. Dus ik heb gewoon geen zin meer in gezeur. Ook als ik straks vakantie op zou nemen dan val ik ook in een gat want dan krijg je gewoon de basistijd uitbetaald en niet wat je normaal in werkelijkheid zou werken.

Ik heb al vaak gevraagd laat iemand anders mij dan maar zien dat hij /zij dat wel in de tijd kan halen op de fiets, maar dat wordt dan allemaal een beetje vaag gehouden. ofwel er gaat niets gebeuren nu niet en in de toekomst ook niet.

Ik zit in de bijstand maar wil best werken maar het kost mij tot nu alleen maar geld om daar aan de slag te gaan want ik moest een fiets kopen en die fiets die heeft het nodige te verduren als je post loopt dus ook reparatiekosten ook nog en intussen krijg ik wel op me flikker van de gemeente als ik niet genoeg solliciteer (terwijl ik dus al part time werk heb wat mij enkel geld kost en niet oplevert). Wat of ik nou 1 uur werk of 20 het maakt niet uit mijn inkomen blijft op bijstands niveau, enkel hoe meer ik werk hoe meer slijtage ik heb en hoe meer hgeld het me kost en hoe minder tijd ik over houd voor sollicitatie naar een echte baan..

Ik wordt echt werkelijk aan alle kanten genaaid voor mijn gevoel. Maar nu ga ik het dan maar bij Sandd proberen. Dan mag ik gewoon mijn eigen wijk doen wat ik desnoods allemaal kan lopen, maar op de fiets zal denk iets sneller zijn vanwege dat je niet bij elk huis hoeft te zijn bij Sandd.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

79
Hoeveel dagen werk je bij PostNL Postbezorger en welke dagen? Als je op woe, don. en zaterdag bij PostNL werkt kun je er een wijk van Sandd bij doen want dan werk je op di en vr. Maar je kunt ook bij PostNL hogerop gaan als je geen normtijd er bij kan krijgen. Ik vind dat ze die er gewoon bij moeten geven als ze van je verlangen dat je het op de fiets gaat doen. Het scheelt toch heel wat 15 of 20 km per uur of 50. Bovendien is zo'n buitenwijk wat winderiger omdat het vaak een open vlakte is met weilanden. Dat lukt beter met een scooter. Ik zie hier PostNL ook wel eens in de buitenwijk op een scooter (beladen met 3 posttassen) bezorgen. Fijn dat je bij Sandd aangenomen bent. Heb je mazzel dat er een wijk vrij is of vrij komt.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

80
Nee ik blijf dus niet bij PostNL. Ik ga daar weg. In Januari gaat er naar verluid wel een nieuw project van start bij Sandd waarbij ik 16 tot 24 uur zou kunnen werken,maaar ik heb er nog geen details over gehoord. Ook vind ik het wel fijn om mijn eigen sortering te doen en de wijk te lopen zoals mij het uitkomt. Dat ik geen huis aan huis meer heb vind ik ook wel een fijne bijkomstigheid. twee soorten post door mekaar dat vind ik lastig. Als je het kan lopen en je doet het in de schouddertas dan gaat het nog wel maar als je een wijk met veel fietsen en op en afstap werk of op de scooter hebt dan is het echt onhandig om die h-a-h er ook nog bij te hebben. en ik krijg er 20 minuten extra tijd voor voor 423 AGP h-a-h. Is echt best weinig tijd
cron