Zaterdag (en ik heb geen zin meer)

1
Voelen jullie ook als ik? Na 8-10 manden* komt een periode dat ik echt geen zin meer heb op zaterdag met post te werken. Mijn avond baan is als schoonmaker maandag t/m vrijdag. 5 dagen, weekend vrij, netjes. Dan heb ik deze baan op PostNL... en als ik op zaterdag drie wijken lopen dan heb ik geen zin meer. Ik kom thuis zo moe dat ik gewoon op de bank slaap voor een-paar uurtjes. Dan ik loop mijn hond naar buiten en ik heb geen zin buiten te gaan.
Een baan maandag t/m vrijdag, de andere baan dinsdag t/m zaterdag. Dat betekend dat ik heb geen echte weekend voor mezelf.
Ik heb geen gedachten om een van mijn banen op te zeggen, omdat op beiden banen heb ik een vast contract al jaren lang. En het tijd is moeilijk om iets anders zoeken (andere baan). :(

* Met na 8-10 manden, bedoel ik een periode elke jaar. Dan komt de zomervakantie en gaat beter.

Re: Zaterdag (en ik heb geen zin meer)

2
Is het misschien mogelijk (als het financieel kan) om de zaterdag te laten vallen? Of anders dat eens om de week te doen? Ik heb collega's die een keer in de twee weken op zaterdag lopen.

Of als het niet kan een keer een zaterdag vrij te nemen. Kan mij best voorstellen dat het je zwaar valt want je werkt wel heel veel. (Petje af trouwens)

Of misschien een keer vrij nemen van je schoonmaakwerk? Al is het maar een avond. Heb je ook even rust. Iedereen heeft dat nodig op zijn tijd. Anders gaat het gegarandeerd fout.

Vandaag moet ik er ook uit. Het is hier wit en het heeft geijzeld. Zie er best een beetje tegenop zeg ik maar eerlijk. Maar ik heb maar een wijk. Jij hebt er drie??

Vraag gewoon een keer vrij. Er zijn altijd wel collega's of studenten die een keer voor jou willen lopen. Als het niet op zaterdag kan dan vast wel een keer op een daldag, zoals op woensdag of vrijdag?

Re: Zaterdag (en ik heb geen zin meer)

3
@Luminous

Komende week is het super rustig bij de post. luminous.
Hier op de vestiging smeken ze de postbezorgers/ voorbereiders om a.u.b. vrije dagen op te nemen
ivm weinig post.

Neem eens een lang weekend vrij.. vrijdagavond schoonmaak en zaterdags post..
dan heb je er maandags weer zin in. (Y)
of 1 x per maand vrijdagavond laten vallen en de volgende maand de zaterdag..

kan je niet vragen of je op zaterdag een wijk minder mag lopen.. drie lijkt me toch wel veel voor de zaterdag.
met h.a.h.

@slagvaardige

echt laten vallen lijkt me in deze tijd gevaarlijk. je krijgt die uren niet snel terug.. nu de post nog meer terug loopt.
succes met lopen vandaag! vanmorgen vroeg was het lekker glijden maar nu met de zon ziet het er goed uit!

Re: Zaterdag (en ik heb geen zin meer)

5
Je hebt het weer ook niet echt meegehad de laatste tijd. Ik heb ook een tijd drie wijken gelopen op zaterdag, toen bestond het weekend voornamelijk uit bijkomen. In die tijd kon ik ook nooit vrij krijgen, logisch: moesten ze voor mij twee of drie vervangers zoeken. Nu is dat wel wat makkelijker. Dus wat anderen ook al zeggen: neem af en toe een zaterdag vrij, heb je ook nog wat aan je weekend.
cron