Al 3 jaar dezelfde eentonige wijk!

1
Hallo iedereen,

Ik weet op dit moment niet zo goed wat ik moet doen. Volgende maand werk ik 3 jaar als zaterdagbezorger bij PostNL.
Ik doe het als bijbaan omdat ik nog studeer (ben 19 jaar). Toen ik begon met werken kreeg ik een vaste wijk toegewezen. Het is een wijk met bijna alleen maar flats en vier rijtjes met huizen. In het begin moest ik erg wennen aan het werk want vond het best zwaar. Was ook nog maar een meid van 16 toen ik begon! Na iets minder dan een jaar kreeg ik er voor de oneven weken een tweede wijk bij. Die doe ik nu nog steeds. Het komt er dus op neer dat ik nu drie jaar in de eerste wijk zit en twee jaar in de tweede wijk. De tweede wijk is prima, vooral rijtjeshuizen dus loopt lekker weg. De eerste wijk is een ander verhaal. Zoals ik net vertelde, bestaat deze wijk uit vooral uit simpele flats waar je zo met je fiets langs kan rijden. Er staat 1:40 voor die wijk maar ik hem heb in een uur gedaan. Lekker zou je misschien zeggen, maar voor mij zit hier helemaal geen uitdaging meer aan. Misschien mag ik niet klagen, maar het is zo eentonig! Elke week een beetje langs fietsen en dat was het dan. Weinig contact met mensen omdat er veel allochtonen wonen (heb niets tegen allochtonen overigens!) Maar de meeste kunnen slecht Nederlands en meestal gewoon weinig mogelijkheden tot contact. Ik doe regelmatig een andere wijk voor een collega en merk dat ik dit veel leuker vind. Ik baal gewoon van mijn wijk en heb het na drie jaar absoluut gezien daar. Al weet ik dat ik een soort luxepositie zit omdat ik 40 minuten zomaar krijg uitbetaald. Vind ik ergens ook weer niet eerlijk. Maar kan ik dat aankaarten bij mijn leidinggevende of komt dit raar over? En hoe ga ik dat brengen? Het is een hele aardige man hoor, maar ik ben niet zo'n type wat snel gaat klagen bij iemand. Ik heb overigens een vast contract dus ontslagen kan ik waarschijnlijk niet zomaar worden als ik zoiets zeg. Wie heeft tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Re: Al 3 jaar dezelfde eentonige wijk!

3
Hoi Eef, dat is niet klagen maar gewoon je belangstelling voor een andere wijk aangeven (bij teamcoach of admi), voor het geval er eentje vrijkomt of iemand wil ruilen. Desnoods vanuit een depot in de buurt, als dat er is, krijg je er gratis wat extra lichaamsbeweging bij ;) Voor jouw wijk, met zo'n ruime normtijd, vinden ze vast snel weer iemand anders :-) En als je in gewetensnood komt door die 40 gratis minuten: je kunt altijd 'minnen' op MijnWerk hè (behalve als je zaterdagwerker bent, geloof ik). Succes!
cron