60 zakken Post !

1
Postbode houdt 13.000 poststukken achter

EELDE -
In het huis van een 25-jarige vrouw in Eelde heeft de politie ruim 13.000 niet bezorgde poststukken gevonden. De vrouw, die werkte voor een postbezorgingbedrijf, had vanaf 2012 tot augustus 2015 de poststukken achtergehouden. De post had moeten worden bezorgd bij adressen in Eelde en Paterswolde, meldde de politie maandag.

Foto: ANP
De zaak kwam aan het rollen nadat een inwoner van Eelde aangifte had gedaan tegen het postbedrijf omdat hij belangrijke post niet had ontvangen. Het bedrijf kwam na een intern onderzoek uit bij de postbezorgster.
Uit voorlopig onderzoek is gebleken dat het werk de vrouw boven het hoofd was gegroeid en ze niet in staat was om de post correct te bezorgen. Ze bewaarde de stukken ongeopend in huis.
De post zat in zestig zakken en is in beslag genomen. Het postbedrijf gaat ervoor zorgen dat alle stukken alsnog worden bezorgd.

hoe is het mogelijk dat het pas na ruim 3 jaar werd opgelost. Je zou verwachten dat tientallen mensen aan de bel hadden getrokken in al die jaren.

Re: 60 zakken Post !

4
Ik las op de NOS app dat ze al eerder dit jaar ontslagen was omdat ze enkele tassen thuis had staan??!!??

Dan doe je als bedrijf toch meteen aangifte en stuurt de postale recherche erop af? Dan was het al eerder aan het licht gekomen.

Nee hier ZAKT mijn broek van af.

Re: 60 zakken Post !

5
Die werkte zeker voor PostNL want wij krijgen geen zakken bij Sandd) maar kratjes met post. Werkte ze soms via de sociale werkplaats dat ze het werk niet aankon? Normaliter kan iemand dat werk toch wel aan. Je hoeft toch in het algemeen maar 1 wijk te lopen? Zo groot zijn de wijken bij PostNL toch niet. Ik vind het vreemd dat ze na dat eerste ontslag (omdat ze toen ook al post achterhield) weer aangenomen was. Dat is slechte reclame voor PostNL.

Re: 60 zakken Post !

6
Trouwens om 60 zakken post op te slaan moet je toch behoorlijk veel ruimte hebben thuis. Ik zou niet weten waar ik ze moest laten. Maar ik zou uit principe al geen post achterhouden. Je bent postbode dus moet je ook je werk maar doen en als je daar geen zin in hebt moet je ander werk zoeken op een ander terrein.

Re: 60 zakken Post !

7
@postbode7

Aan de kleur van de zakken te zien oranje en grijs Postnl.
Op een piekdag kan je voor een flinke wijk zo nog steeds 3 - 4 tassen hebben postbode7 en zeker in 2012,2013,2014.
en dan een tas met pakjes.. dat maakt al 5. daarbij zou je nog h.a.h. kunnen hebben 3 tassen.
nou dan is je schuur na 10 keer vol.

Re: 60 zakken Post !

8
postbode7 schreef:Die werkte zeker voor PostNL want wij krijgen geen zakken bij Sandd) maar kratjes met post. Werkte ze soms via de sociale werkplaats dat ze het werk niet aankon? Normaliter kan iemand dat werk toch wel aan. Je hoeft toch in het algemeen maar 1 wijk te lopen? Zo groot zijn de wijken bij PostNL toch niet. Ik vind het vreemd dat ze na dat eerste ontslag (omdat ze toen ook al post achterhield) weer aangenomen was. Dat is slechte reclame voor PostNL.
Ze is na haar ontslag niet opnieuw aangenomen. Met "al eerder ontslagen" wordt bedoeld dat ze al ontslagen was VOORDAT deze 60 zakken post bij haar werden aangetroffen.

Re: 60 zakken Post !

10
Vreemd om die zakken post bij jezelf op te slaan, ik zou zeggen: weg ermee! Adresje opzoeken en door de gleuf laten zakken! Mij hebben ze ook wel eens verdacht van het achteroverslaan van post, ik merkte dat aan een overtrokken reactie toen ik zei dat ik te laat thuis zou zijn om de post in ontvangst te kunnen nemen. Ik zei dat ik wel iemand kon vragen omdat ze vonden dat ik het moest doen, maar als ik afhankelijk ben van de NS om überhaupt thuis te kunnen komen, dan heb ik toch wel wat medewerking nodig van diverse partijen, nietwaar? Ik zag de bui in de verte al hangen, maar ik was niet van plan om daarvoor mijn vakantie te verkorten! (Het was nadat mij wat was overkomen, ik had die week echt nodig om te herstellen, had last van concentratieproblemen en zat vaak bij de verkeerde deur met de post)
cron