Laatste tijdelijke contract loopt af

1
Hoi,

Aan het eind van februari loopt mijn derde tijdelijke contract als postbezorger bij PostNL af. Ik heb al eens bij mijn teamleider gepolst hoe mijn kansen op een contract voor onbepaalde tijd liggen. Volgens hem kon het zowel goed als slecht voor me uitpakken (dus weet ik nog niks). Zijn er hier mensen die ook rond deze tijd in deze situatie zitten? Of die net een vast contract hebben gekregen of er juist zijn uitgeknikkerd? Of die een collega hebben/hadden waar dat het geval was? Ben benieuwd naar jullie verhalen...

Aan mij zal het in ieder geval niet liggen, ik ben een beste... ;) ;)

Re: Laatste tijdelijke contract loopt af

4
Bij ons zijn er twee bezorgers (wel allebei ouder dan 65) die na drie jaarcontracten er een half jaar uit moeten. Eentje is half september weggegaan voor een half jaar. Hij komt terug en een gaat ergens in januari 2016 voor een half jaar weg. Hij weet nog niet of hij terugkeert.

Ik kreeg per half oktober een vaste aanstelling na eenmaal een jaarcontract gehad te hebben.

Misschien in mijn geval vanwege de leeftijd? Geen idee. Want de twee collega's hebben topwerk geleverd. Ik ook hoor haha. Maar ik ben nog lang geen 65.

Misschien ligt het aan het gebied/regio? En zou je er in het ongunstigste geval ee half jaar uit moeten?

Re: Laatste tijdelijke contract loopt af

5
Fijn om te horen (lezen) dat er in ieder geval nog mensen vast aangenomen worden... Op mijn depot ben ik de enige in deze situatie. Ik ben 43, heb 10 contracturen en zou heeeeel graag blijven werken bij PostNL. Het werk doet me goed, ik vind het leuk en het salaris is ook welkom... Zou ook even niet weten wat ik anders moet gaan doen. Een half jaar er tussen uit....ik hoop het niet! Ben ik vast ook mijn eigen wijkjes kwijt.

Re: Laatste tijdelijke contract loopt af

6
Mijn laatste contract bij PostNL liep af eind augustus 2015. Ik moet 6 maanden wachten en dan kijken of ik terug kan komen.
Omdat me te lang ging duren heb ik me aangemeld bij een uitzendburo en wat gebeurt er ?
Kon ik gaan werken op het depot als sorteerder en zelfs 1 keer als postbezorger. Allemaal wel op 0-uren basis natuurlijk.
Inmiddels werk ik bij Sandd en ga ik in februari proberen ook weer bij PostNL te komen. Als 65+ er heb ik tijd genoeg en hoop er ook nog wat bij te kunnen verdienen.

Re: Laatste tijdelijke contract loopt af

7
@postbiker

kan je voor het forum de reden geven dat je geen vast contract kan krijgen.?
heeft het mischien te maken met dat je al 65 jaar bent ( dus nog onder het oude pensioenrecht valt?)
want dan lijkt me dat niet zo raar .

Äls iedereen die pensioengerechtigd is zou blijven werken komt er minder plek vrij voor mensen die nog
niet aan hun pensioenleeftijd toe zijn.
het is toch mooi dat je kan blijven werken al is het dan met tijdelijke contracten. :D

Re: Laatste tijdelijke contract loopt af

8
Ik had al 2 tijdelijke contracten bij PostNL achter de rug, en ik was toen 68. Verlenging had betekent dat ik een vaste aanstelling zou moeten krijgen, en dat zat er niet in.
Er wordt idd heel verschillend gereageerd als mensen merken dat je nog gaat werken na je 65 ste.
Maar ik kan slecht tegen thuiszitten ( ik doe veel aan buitensport) en een beetje extra inkomsten zijn ook altijd welkom.

Re: Laatste tijdelijke contract loopt af

9
Ook hier is half september het contract van een 65 plusser niet verlengd en hij moe(s)t er minimaal een half jaar uit.
Vanwege het feit dat de normtijden in januari naar beneden gaan kunnen contract-uren ook niet meer worden uitgebreid. De contract-uren die we hebben kunnen we wel houden.

TC's moeten geloof ik hun lijstje met mensen met contracten die aflopen naar een van hun leidinggevenden sturen en krijgen dan van hogerhand te horen welke contracten er wel of niet verlengd kunnen worden.

Je kunt ook altijd kijken op de vacaturesite voor postbezorgers. Als er vacatures bij jou in de buurt zijn, is de kans groter dat je een contract voor onbepaalde tijd kunt krijgen.

Re: Laatste tijdelijke contract loopt af

10
@postbiker

Ik gun je ook van harte werk postbiker! als het op deze manier kan is het toch ook prima.
kan me goed voorstellen dat je nog wat wil bijverdienen.

@subow ik geloof niet dat postnl nog vaste contracten geeft voor postbezorgers die nu 65 jaar of ouder zijn.
maar als postbiker straks weer een nieuw jaarcontract kan krijgen zou dat mooi zijn.
we kunnen niet in de toekomst kijken maar niet iedereen vanaf 70 is nog zo fit om dit fysieke beroep
uit te oefenen.
cron