Re: Laatste tijdelijke contract loopt af

21
@postbiker

en daarom is de optie ovo voor gepensioneerden toch een aanvaardbaar alternatief.
Want de kans dat iemand van 69 in de ziektewet raakt is vele malen groter dan iemand
van 45.
ik vind niet dat een werkgever dan voor die kosten moet opdraaien.
je wil zelf nog werken, prima maar dan zijn de risico's voor jou.

hebben ze een keer geen zin, ze mogen het uitbesteden aan ieder ander, mits 16 +.
ben je in loondienst dan is die mogelijkheid er niet.

wat natuurlijk wel moet, is dat je net als iemand in loondienst het minimumloon behoort te krijgen.
ik ken een bezorger van 75 die menig jongere er uitloopt.
ik ken ook bezorgers die de postbezorgen hier een praatje daar een praatje en alle tijd van de wereld,
prima maar ja die halen in de verste verte de normen niet. ook niet erg maar dan niet klagen..

Re: Laatste tijdelijke contract loopt af

22
[quote="Carla41"]
wat natuurlijk wel moet, is dat je net als iemand in loondienst het minimumloon behoort te krijgen.
ik ken een bezorger van 75 die menig jongere er uitloopt.


Zolang de 75 jarige goed loopt mag de werkgever profiteren van het laagst mogelijke loon, maar de werkgever hoeft geen risico's te lopen. Die zijn voor de werknemer. Wel de lusten maar niet de lasten, zeggen we dan Het is zo fijn dat er nog collegialiteit bestaat. Enig cynisme is moeilijk te veinzen.

Re: Laatste tijdelijke contract loopt af

24
Dat geeft niet.
Bovendien is een onderwerp dat zich niet beperkt tot bedrijven als Sandd en post.nl.
Het is een breed maatschappelijk vraagstuk hoe groepen in de samenleving naast elkaar leven. Ik vind het interessant hoe ieder een kiest welke problemen prioriteit krijgen.
Praktisch prioriteer ik het probleem van de oudere werknemer. Maar je kan evenzo goed beargumenteren dat de economische situatie van bedrijven prioriteit moet hebben. Ik kies in eerste instantie voor de oudere werknemer, overigens zonder daar moralistisch over te doen.

Re: Laatste tijdelijke contract loopt af

25
mijn prioriteit ligt niet bij het bedrijf, ik ben werknemer geen aandeelhouder .
maar bij mij houdt de oudere werknemer op bij het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd.
daarboven is het een keuze om te werken . of het nou is om een bij verdienste te hebben, niet achter de geraniums te willen zitten,
het lopen als een vorm van sport te zien.. het mag allemaal maar dan hoef je niet noodzakelijk te werken.

een oudere werknemer van bijvoorbeeld 55 jaar zal wel moeten want geniet nog niet van aow/pensioen.
en als aow gerechtigden eerder hun plaats zouden willen afstaan zullen er ook minder oudere werklozen zijn.

Re: Laatste tijdelijke contract loopt af

26
Carla41 schreef:mijn prioriteit ligt niet bij het bedrijf, ik ben werknemer geen aandeelhouder .
maar bij mij houdt de oudere werknemer op bij het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd.
daarboven is het een keuze om te werken . of het nou is om een bij verdienste te hebben, niet achter de geraniums te willen zitten,
het lopen als een vorm van sport te zien.. het mag allemaal maar dan hoef je niet noodzakelijk te werken.

een oudere werknemer van bijvoorbeeld 55 jaar zal wel moeten want geniet nog niet van aow/pensioen.
en als aow gerechtigden eerder hun plaats zouden willen afstaan zullen er ook minder oudere werklozen zijn.

Ik lees over de coulance die u heeft voor den ouderen mensch die nog werkt.
Wat zijn goede redenen om te ""mogen"" werken? Volgens mij hoeft iemand die graag werkt zich niet te verantwoorden. Laat iedereen doen waar hij/zij goed in is of zin in heeft. Ze bezorgen post, geen overlast.

Moet iemand van 55 jaar wel werken? Hoezo? Er zijn mensen van 55 die in principe helemaal niet hoeven te werken. Toch gaan ze door, omdat ze er helemaal niet aan denken om te stoppen. Ook zijn zijn er gepensioneerden die moeten werken, bijvoorbeeld omdat ze geld tekort komen. Misschien niet eens voor zichzelf, maar voor de kerk of een kleinkind of liefdadigheidsinstellingen. Dat lijkt me heel zinnig invulling en dan ben ik niet de persoon om daar aanmerkingen over te maken.
Nogmaals, ik kan niet in de portemonnee en in het leven kijken van een 71 jarige en vooral, ik wil me er niet mee bemoeien.
Het is een klein weetje, maar veel mensen zijn niet op de hoogte dat er in Nederland miljoenen mensen wonen die recht hebben op een deel van hun AOW. Ze ontvangen dus niet het gehele AOW.
Of iemand moet of wil werken is niet leeftijdsafhankelijk.

Re: Laatste tijdelijke contract loopt af

28
Het kan nog leuk worden. Als we met z'n allen besluiten geen oorlog te voeren, dan betekent het niet dat we saai worden. Maar als dat niet lukt, misschien worden we het eens over het aanbieden van vaste contracten (ook aan mensen dat vanwege hun leeftijd nu niet aangeboden krijgen) en andere goede arbeidsvoorwaarden. Daar kan den mensch toch niets op tegen hebben.

Re: Laatste tijdelijke contract loopt af

30
Carla41 schreef:....... bij mij houdt de oudere werknemer op bij het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd.

een oudere werknemer van bijvoorbeeld 55 jaar zal wel moeten want geniet nog niet van aow/pensioen.
en als aow gerechtigden eerder hun plaats zouden willen afstaan zullen er ook minder oudere werklozen zijn.
Dus jij heb je al aangemeld om tot aan de pensioen grens te willen werken en staat dan je plekkie af :mrgreen:
Niet iedereen kan zich een dergelijke luxe situatie permitteren.

Bouwjaar na 1955 moet minimaal doorwerken tot 67 jr ; misschien moet je tegen die tijd zelfs tot 68....69......70 (?)
Weg met het OVO gebeuren ; goed voor de baas ; teleurstellend voor in dit geval de opdrachtnemer.
Postbezorger Sandd
cron