Lang leve de Kerstfolders

1
Morgen maar liefst 9 tassen HAH te bezorgen in mijn twee wijken. Op een normale dinsdag zijn het er 2. Dat wordt lekker heen en weer fietsen naar het depot! Samen met de ws 4 tassen post (plus nog twee van mijn Sanddwijk) wordt het een sportief dagje :D

Re: Lang leve de Kerstfolders

4
Toen ik vorig jaar nog bij PostNL werkte had ik regelmatig 5 of 6 tassen voor 1 wijk (dus met gewone post en hah).
Wat ik dan altijd deed was 2 tassen in de zijtassen van de fiets daar dan kan dan meestal nog wat bij dus daar verdeelde ik dan 1 tas huis aan huis in omdat je dat toch moest pakken. Als ik dan nog 2 hah tassen over had dan probeerde ik die twee tassen samen te voegen tot 1 tas. Lukt meestal niet helemaal, maar die hah tas kon op de achterse bagagedrager onder de snelbinder. Dan op de voorste babage drager kon nog een tas post eventueel aangevuld met hah. Met een beetje proppen maakte ik zo van 6 tassen 4 tassen. Soms nog een beetje in de schoudertas als het echt niet meer paste en die schoudertas hing ik dan over mijn stuur en voorste bagagedrager.

Ik zat ver van het depot, toch wel 10 minuten fietsen. Dus als het even kan dan in een keer alles mee.
Maar met kerst had ik totaal 7 tassen en met pasen 8 tassen dus moest ik echt terug naar het depot.

Dus toen heb ik gewoon eerst alle post gedaan en daarna alle hah, dus de wijk twee keer gelopen.
Probleem met veel hah folders is dat je voor weinig adressen kan meenemen en geen meters kan maken. stel je loopt normaal 4 bundels post weg en je hebt 1 of 1,5 bundel hah nodig voor dat stuk, dan is het met kerst dat je 4 of 5 bundels hah nodig hebt voor dat zelfde stuk anders kom je niet uit.

Dus dat werd of te veel naar de fiets terug lopen of heel zwaar sjouwen met risicos dat er wat tussenuit valt (helemaal met die kerstkaarten die overal tussenuitvallen/waaien/glijden dus kan je kerstkaarten gaan rapen met 6 bundels op je arm....). dus ik heb gewoon post apart gedaan terug naar het depot daarna post apart gelopen. Ik deed er met pasen 4 uur over op een wijk waar ik normaal 2.u 20 minuten over deed. Maar dat kwam dus ook omdat ik al 20 minuten kwijt was aan op en neer naar het depot rijden.

Ik werk nu bij Sandd en die doen gelukkig niet aan reclame folders. Ik wil best reclame rondbrengen daar gaat het niet om maar gewone post en reclame door elkaar heen vind ik gewoon onhandig. Met een schoudertas in een loopwijk gaat het nog wel maar als je in buitengebieden zit met veel fiesten weinig lopen dan is dat echt een drama.

Re: Lang leve de Kerstfolders

5
Ik zal eens kijken hoe we het gaan doen. Desnoods de een de ene helft van de straat en de ander de andere helft. Ligt eraan of het een slimmert is of niet. (Mijn collega had er vorige week een om in te werken :roll: Die hoefde niet meer terug te komen.) Of de een de post en ik de hah.
Moet je sowieso toch bij de flats.

Ben ik blij dat een wijk voor de helft uit flats bestaat en de andere wijk heeft ook een straat met flats.

Depot is niet ver van beide wijken. We kunnen allebei wat meenemen. Desnoods fietsen we maar een keer terug voor de rest.

Normaliter probeer ik wel beide wijken in een keer mee te nemen en dat lukt meestal wel op een piekdag met hah. Nu niet denk ik.

Re: Lang leve de Kerstfolders

7
Nou, dan zijn wij blij dat we alle post thuisbezorgd krijgen en geen h.a.h. hebben. Als het behoorlijk veel is doe ik een looprondje met de trolley en eventueel een fietsronde voordat ik aan de autoroute begin. Maar ik zorg er wel voor dat ik aan het eind van de ronde weer dicht bij huis ben. Makkelijk voor het bijladen. En die folders houden ze maar lekker bij Spotta en Axender. Bij Spotta had ik afgelopen weekend 32 pakketten folders. Puf. Ben dus gisteren maar alle klanten in de wijk afgeweest om prettige feestdagen te wensen. Leverde nog een aardig zakcentje op (terwijl diverse mensen niet thuis waren of simpelweg hetzelfde wensten). Folders bij de post? Als het kan even niet.

Re: Lang leve de Kerstfolders

8
Gelukkig was het hier lekker weer vandaag. Heb twee uur voor Sandd gelopen (dat is normaal) en 4,5 uur voor PostNL (dat is niet normaal) Mijn benen voelen aan zoals toen ik aan het trainen was voor de Vierdaagse van Nijmegen ;)
Ik hoop maar dat er geen piekdagen van de twee bedrijven gaan samenvallen ;)


Ik vind het dan wel weer leuk om de cijfertjes uit te rekenen:
PostNL folderpakket 235 gram x 402 = Ongeveer 94 kilo
PostNL post (geschat) ongeveer 30 kilo
Sandd post ongeveer 28 kilo
Samen ongeveer 152 kilo.

Ik weeg zelf 53 kilo :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Dubbelloops op 08 dec 2015, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
cron