Re: Nieuwe basistijden per 5 januari

11
Als je klikt op *Meer of minder tijd opgeven* staan er nu twee regels, is dat bij jou ook zo Dubbelloops? De regel met de kortste tijd blijkt de tijd te zijn van het depot naar het eerste afgiftepunt en het klopt dus dat die is inbegrepen in de totaaltijd.

Hoewel ik de basistijden vooraf als het absolute minimum inschatte, alleen in het allergunstigste geval te halen, heb ik nog niet hoeven plussen. Ik denk ook dat het een uitzonderlijk rustige week was. Ik had zelfs iets kunnen minnen, maar heb het gecompenseerd met de vergeten PET-minuten (voor extra taken). Willen ze dat niet, dan moeten ze het maar boeken, ik heb geen zin om daar telkens achteraan te moeten. En dan nog drie minuten bezig zijn om twee minuten te minnen, gekke henkie ;-) Dat (depotcheck e.d.) kan trouwens ook nog iets zijn om je minuren te compenseren. Maar je zult vast niet de enige zijn die niet meer aan zijn uren komt.

Re: Nieuwe basistijden per 5 januari

12
Ja, bij mij staan daar ook twee regels (op zaterdag drie vanwege de HAH). Apart is dat ook dat eerste kleine stukje tijd minder is geworden. Ene wijk van 9 naar 6 minuten, andere van 6 naar 4. Kennelijk moet ik nu maar wat harder fietsen naar mijn wijk :D .
Heb vandaag de teamleider gesproken, die aangaf dat ik in ieder geval op dinsdag en donderdag extra tijd mag schrijven omdat ik dan altijd terug moet naar het depot om mijn tweede wijk op te halen. Dat schijnt dus niet al automatisch in de basistijd te zitten. Op woensdag en vrijdag geldt dat niet, dan kan ik het in één keer meenemen, op zaterdag ook want dan heb ik maar 1 wijk. Deze structurele extra tijd zorgt er in ieder geval voor dat ik geen minuren ga maken.

Re: Nieuwe basistijden per 5 januari

17
slagvaardige schreef:Wij mogen dan weer geen extra tijd schrijven voor herladen. Ook niet als we van ene depot naar andere depot moeten. Zelfs niet als deze op 20 minuten fietsen afstand ligt en meer dan 4 km.

Maar.. bij ons doet de TC niet moeilijk als je meer tijd nodig hebt voor je wijk.
Maar je TC kan toch helemaal niet zien dat je meer tijd nodig had vanwege bijladen of extra fietstijd? De optie "fietstijd" staat er immers niet bij in Mijn Werk? Je kan toch maar een beperkt aantal redenen aangeven waarom je extra tijd nodig hebt?
1) basistijd niet goed
2) kwaliteit bundels (= veel sorteerfouten)
3) calamiteiten
4) nieuwbouw
5) inwerktijd
6) zeer veel volume

Als ik extra tijd kwijt ben doordat ik bijv. meerdere wijken loop waardoor ik meermaals terug moet naar het depot kies ik altijd maar voor optie 3.

Re: Nieuwe basistijden per 5 januari

18
@newman

zolang je je gewerkte tijd maar krijgt uitbetaald. is het niet linksom dan rechtsom.
maar is herladen bij jou dan een calamiteit?
dat hoort dan toch eerder bij punt 6. extra volume :?:

net als bij slagvaardige.. van het ene naar het andere depot fietsen , meer dan 4 km , 20 minuten fietsen..
daar moet ze toch gewoon extra tijd voor krijgen. het is toch op verzoek dat slagvaardige ook naar een ander depot
gaat. dat zou je nou een calamiteit mogen noemen in combinatie met extra volume 3/+6.
"gelukkig"' hebben jullie nog een oranjekaart :idea:

ik bereid me vast voor slagvaardige :D

Re: Nieuwe basistijden per 5 januari

19
Carla41 schreef:@newman

zolang je je gewerkte tijd maar krijgt uitbetaald. is het niet linksom dan rechtsom.
maar is herladen bij jou dan een calamiteit?
dat hoort dan toch eerder bij punt 6. extra volume :?:
Punt 6 is "zeer veel volume". Maar er zijn ook wijken waarbij je ook bij normale hoeveelheden zeker 1x moet bijladen. Of je moet terugrijden naar het depot omdat je nog een tweede wijk hebt. Dan is er geen sprake van "zeer veel volume".

Dus ik gebruik meestal nummer 3, als een soort "geen van bovenstaande" optie, omdat deze ook het vaagst is.

Ik zou ook kunnen kiezen voor "1" (basistijd niet goed), omdat het terugfietsen ook in de basistijd hoort te zitten. Weliswaar is dat er bij ons overal afgehaald onder het motto "vrijwillig niet terug naar het depot", maar ik heb mij nergens opgegeven als vrijwilliger en ook nergens een handtekening onder gezet.
cron