Re: Postvest

11
bucky666 schreef:
slagvaardige schreef: Gelukkig hebben we een TC die meestal de meertijden goedkeurt.
Ook leuk.. Moet je gaan zitten bedelen om wat extra geld.

Dan ben ik wat dat betreft blij dat ik bij Sandd werk. Daar heb ik een coordinator die ik gelukkig nooit hoef te zien of te spreken.
Hoeft bij PostNL ook niet hoor, gewoon je looptijd doorgeven via de App. Als daar geen gekke dingen mee zijn wordt het 'vanzelf' goedgekeurd.

Hadden ze dat bij Sandd ook maar, 'gewerkte tijd = betaalde tijd'. Sowieso is de betaalde tijd (bij PS) al om voor ik de eerste straat uit ben, als ik er door hun fout ook nog 's veel langer over doe betalen ze geen cent extra.

Maar voordeel: in een postvest zullen ze je niet krijgen (veel te duur) ;-)

Re: Postvest

12
bucky666 schreef:
slagvaardige schreef: Gelukkig hebben we een TC die meestal de meertijden goedkeurt.
Ook leuk.. Moet je gaan zitten bedelen om wat extra geld.

Dan ben ik wat dat betreft blij dat ik bij Sandd werk. Daar heb ik een coördinator die ik gelukkig nooit hoef te zien of te spreken.
Bij PostNL kan je tenminste meertijd claimen als je er langer over hebt gedaan, bij Sandd is dit bij CAO verboden. :roll:

Re: Postvest

13
Nou, we zijn weer wat verder. Vanaf afgelopen dinsdag werken we in Almere/Huizen/Blaricum/Laren met de combibundel. Het is nog een pilot, overigens. In Almere hebben ze ook gelijk nieuwe wijkindelingen ingevoerd. Ik werk in Huizen.

- Het was deze eerste dagen een puinhoop qua sortering. Heel veel fouten, zowel binnen je wijk als post vanuit andere wijken in je bundels. Laten we hopen dat dat komt doordat voorbereiding nog even moet wennen aan het sorteren op codeerregel.
- Ik vind het postvest prettig. Ik kan tot nu toe alles er goed in kwijt (we hadden gisteren ook HaH) en het zit comfortabel. Wel warm, maar zonder postvest heb ik het ook warm.
- Het samenvoegen van de twee bundels gaat me eigenlijk ook makkelijk af. Moeten er wel minder fouten in zitten. Nu had ik bijvoorbeeld dat de machinepost van 2-50 gesorteerd zit en dan de handmatige post van 50-2.
- Veel van mijn directe collega's zien veel bezwaren aan het postvest. Overigens in de meeste gevallen zonder dat ze het uitgeprobeerd hebben.
- Ergens half juni schijnen we een evaluatieformulier in te mogen vullen.
- De extra tijd die het tijdens het werken kost valt mij mee, ongeveer 5-10 minuten per wijk. Van anderen hoor ik wel dat het ze veel meer tijd kost. Wordt overigens gewoon geplust en uitbetaald.

Re: Postvest

14
@dubbelloops.

het samenvoegen van machine post en losse post op straat lijkt mij meer iets dat in de voorbereiding moet blijven.
want hoe kan je nu goed doorlopen als je al wandelend post moet samenvoegen?
als je dit pas bij de brievenbus/huis gaat doen, zullen je tijden omhoog vliegen.

Re: Postvest

15
Dat samenvoegen gaat best al lopend. Voorheen keek ik ook al lopend naar de bundel op mijn arm om daar al de post voor het volgende huis van te pakken. Nu kijk ik niet naar mijn arm maar naar het postvest. De adressen op beide bundels zijn (in de meeste gevallen) gewoon zichtbaar, omdat de bundel met kleine post hoger staat.

Re: Postvest

16
Dubbelloops schreef:Nou, we zijn weer wat verder. Vanaf afgelopen dinsdag werken we in Almere/Huizen/Blaricum/Laren met de combibundel. Het is nog een pilot, overigens. In Almere hebben ze ook gelijk nieuwe wijkindelingen ingevoerd. Ik werk in Huizen.

- Het was deze eerste dagen een puinhoop qua sortering. Heel veel fouten, zowel binnen je wijk als post vanuit andere wijken in je bundels. Laten we hopen dat dat komt doordat voorbereiding nog even moet wennen aan het sorteren op codeerregel.
- Ik vind het postvest prettig. Ik kan tot nu toe alles er goed in kwijt (we hadden gisteren ook HaH) en het zit comfortabel. Wel warm, maar zonder postvest heb ik het ook warm.
- Het samenvoegen van de twee bundels gaat me eigenlijk ook makkelijk af. Moeten er wel minder fouten in zitten. Nu had ik bijvoorbeeld dat de machinepost van 2-50 gesorteerd zit en dan de handmatige post van 50-2.
- Veel van mijn directe collega's zien veel bezwaren aan het postvest. Overigens in de meeste gevallen zonder dat ze het uitgeprobeerd hebben.
- Ergens half juni schijnen we een evaluatieformulier in te mogen vullen.
- De extra tijd die het tijdens het werken kost valt mij mee, ongeveer 5-10 minuten per wijk. Van anderen hoor ik wel dat het ze veel meer tijd kost. Wordt overigens gewoon geplust en uitbetaald.
Ik hoor dat het in Huizen ook niet goed gaat. Volgens mij hebben ze wel een uitdaging.

Re: Postvest

18
Het is inderdaad wel iets meer opletten waar je loopt, vooral als je de wijk niet kent. Maar ben nog niet gestruikeld hoor. Fietsen gaat wel, zeker met een leeg vest. Ik merk dat ik op piekdagen telkens een leeg vest heb, maar op daldagen wordt er doorgebundeld en zit er dus wel post in als ik naar de volgende straat fiets. Het was even wennen, vooral met opstappen. Ik heb een omafiets, daarvan zit het stuur relatief dicht bij je lijf.


Enneh, horen dat het in Huizen niet goed gaat.... tja. Er zijn meer foutsorteringen dan anders. Je kunt je wijk in sommige gevallen niet meer lopen zoals je gewend was. Je doet in het begin wat langer over je wijk, wat overigens gewoon uitbetaald wordt. Maar zonder nu iemand tegen het hoofd te willen stoten vind ik wel dat veel van mijn collega's bij voorbaat negatief zijn, en hun kont tegen de krib gooien zonder het postvest goed uit te proberen. Er heerst hier sowieso een flinke klaagcultuur (te warm, te koud, te laat, te veel, te weinig, te nat, te zwaar, teveel pakjes...) Ik snap best dat mensen niet zitten te wachten op een combibundel (ik ook niet) maar als het dan toch zo is, zoek ik naar een positieve insteek. Dan doe ik mijn werk met meer plezier dan wanneer ik loop te griepen.

Re: Postvest

19
@slagvaardige

al met het postvest gewerkt?
als het postvest definitief wordt goedgekeurd, wordt de combibundel ook landelijk doorgevoerd.
dan gaat het in de voorbereiding snel minder worden met uren maken :(

Re: Postvest

20
Nee nog niet. Hier horen we dat het nog steeds om een "proef" gaat.

Maar het zou bij ons voor de Kerstperiode in moeten gaan. Of net erna. Niet zo'n handige tijd dus.

Voor binnen is het niet gunstig.
cron