Re: Geo-Route.

785
Vandaag hadden we de geo vuurdoop. Eitenlijk gisteren al maar dat was een maandagloop dus dat is altijd vertekend.

Ik zou om ACHT UUR al op het VBG zijn om te helpen. Waarmee, wist niemand, ik ook niet. Uiteindelijk heb ik de eeerste twee uur lege containers naar buitren gereden en de laatste twee uur een deel daarvan weer naar binnen gereden. Morgen staat deze jongen dus niet weer om zeven uur op.

Om 1 uur begon ik aan mijn eerste geo ronde. De eerste paar straten vielen niet tegen, maar dat zijn feitelijk buitenwijken in de stad. Daarna begon het:

Bundels die midden in een brievenbussenblok ophielden
Onnodige wandelstukjes
Compleet gestoorde volgorde van bundels
Opgesplitste loopblokken
Bundels die beginnen op het tweede huis van een blok en waarbij de laatste brief het eerste huis is
Enzovoort, enzovoort

Ik was om 5 uur al klaar.

Ofschoon ik bij mijn standpunt blijf dat de samenstelling van de geo route die ik heb heel logisch is, moet ik NewMan gelijk geven dat de invulling op huisnummer level naatje pet is. Ik heb de naam des heres diverse malen misbruikt. Minimaal 7 fouten gemaakt, waarvan ik er maar drie heb kunnen herstellen.
Een wijkje van 1,5 uur in drie uur gelopen.

Daarna even 4 zakken naar mijn collega gebracht die twee wijken heeft en meteen de laagbouw voor hem gedaan. Compleet gestoorde volgorde binnen bundels en tussen bundels onderling. Er lopen in die wijk nu drie bezorgers die ieder een stukje van de taart doen.

Newman, je had gelijk op dit punt. Ik weet zeker dat het niet aan de soiftware ligt. Het is de database, de mapping, die door minkukels uitgevoerd is.

Re: Geo-Route.

787
@jan272

alle foute indelingen noteren en bij het eerstvolgende geo overleg indienen Jan :!:
en sterkte de komende dagen , het zal niet 1,2,3, zijn opgelost.

die oude postbodes... liepen de routes nog zo gek niet toch?
ik heb respect voor je dat je zo ruiterlijk je ongelijk bekend.

mischien kan je de minkukels er persoonlijk op aanspreken...
als jij voor ze staat zal dat vast gewicht in de schaal leggen.
dan zijn ze bepaald niet jarig denk ik.? :evil:

Re: Geo-Route.

788
postbode21 schreef: die oude postbodes... liepen de routes nog zo gek niet toch?
Dat bedoel ik, heeft laten we zeggen 95% dan een eeuw verkeerd gelopen ?
De man/vrouw op straat weet best wel de snelste (en veiligste) bezorgroute.

Re: Geo-Route.

789
Geo-route is/wordt niet ingevoerd omdat het de snelste (en veiligste) bezorgroute zou zijn, maar omdat het goedkoper is. (Op het grotere geheel zeer goedkoper zelfs). Dit is ook met zoveel woorden gewoon gezegd door onze vestigingsmanager bij de invoering ervan.
___
PostNL-bezorger sinds 1 november '11

Re: Geo-Route.

790
jan272 schreef:Vandaag hadden we de geo vuurdoop.


Een wijkje van 1,5 uur in drie uur gelopen.
En dan straks ook nog de 24 U en N 24U in aparte bundels......

Je mag van geluk spreken dat het bij jullie gefaseerd ingevoerd wordt en niet -zoals bij ons- allemaal tegelijk......
cron