Geo-Route.

1
Bij ons gaat de geo-route per 14 november in.
Op onze site staan inmiddels alle geo-uitdraaien al.
Binnenkort gaan we met z'n allen en de TC om de tafel om dit te bespreken.
Wie werken er inmiddels al via de Geo-Route en wat zijn de ervaringen?

Re: Geo-Route.

2
@Jette, wij werken nog niet met Geo-route. Ik ben wel heel benieuwd naar ervaringen van hen die er al wel mee werken.Toen ik jou berichtje las dacht ik wat weet ik toch weer weinig. Ik bedoel wat ben (word) ik weer slecht geinformeerd.
De routes staan op jullie site, bedoel je area site?

Re: Geo-Route.

3
Jette schreef:Bij ons gaat de geo-route per 14 november in.
Op onze site staan inmiddels alle geo-uitdraaien al.
Binnenkort gaan we met z'n allen en de TC om de tafel om dit te bespreken.
Wie werken er inmiddels al via de Geo-Route en wat zijn de ervaringen?
We werken er nog niet mee, maar de routes zijn wel af. Laat ik kort zijn: alle wijken zijn compleet omgegooid, en bestaan vaak niet meer uit logische blokken, maar uit een ogenschijnlijk willekeurig samengeraapt aantal straten. Omdat iedere wijk max. 400 afgiftepunten moet tellen zijn de loopwijken veelal groter geworden, maar zijn wijken met flats ineens piepklein geworden. En alle chauffeurswijken zijn afgeschaft, dus ook de buitengebieden moeten straks door postbezorgers op de fiets worden gedaan. Maar omdat je dan heel lang bezig bent (en een wijk niet langer dan 2,5 uur mag zijn, inclusief terugfietsen naar het depot) hebben die buitenwijken soms maar 50 afgiftepunten. En omdat een wijk niet langer door meerdere postcodegebieden mag lopen moet je soms heel ver rijden voor dat ene afgelegen adres wat vroeger altijd door een chauffeur werd gedaan maar qua postcode bij jouw wijk hoort. Kortom: dat hele programma slaat nergens op, de wijken zijn niet logischer geworden, en al helemaal niet efficiënter! En als je bedenkt dat de nieuwe looproutes niet gemaakt zijn door postbodes maar door een team peperdure consultants van KPMG sla je helemaal steil achterover bij de gedachte aan zoveel geldverspilling. :roll:

Re: Geo-Route.

5
Er is al een regio waar de Geo-Route weer is afgeblazen. Ze zijn er mee begonnen, maar veel wijken waren zo onlogisch ingedeeld dat ze er maar mee gestopt zijn. Dus er is nog hoop en als het echt een puinhoop is, misschien helpt het dan om met z'n allen te gaan klagen. Zover ik het weet is het bij ons nog niet van toepassing (of ze willen er niet aan beginnen).

Re: Geo-Route.

6
Tineke schreef:Er is al een regio waar de Geo-Route weer is afgeblazen. Ze zijn er mee begonnen, maar veel wijken waren zo onlogisch ingedeeld dat ze er maar mee gestopt zijn. Dus er is nog hoop en als het echt een puinhoop is, misschien helpt het dan om met z'n allen te gaan klagen. Zover ik het weet is het bij ons nog niet van toepassing (of ze willen er niet aan beginnen).
Er is een pilot geweest in 2007, die inderdaad om voornoemde reden is afgeblazen. Maar het management van TNT wil zoiets natuurlijk koste wat het kost doordrukken, dus ondanks de mislukte pilot gaat het toch door. Het enige wat ze nu wel hebben gedaan is de nieuwe loopindeling ter consultatie voorleggen aan een aantal ervaren bestellers, die er dan binnen nauw afgebakende kaders nog wat aan kunnen veranderen. Denk hierbij aan Georoute die je 8x een zeer drukke weg laat oversteken, door slootjes laat waden of dwars door muren laat rijden.

Bij de Belgische post (tegenwoordig BPost geheten) zijn ze inmiddels weer de andere kant op gegaan. De brommers worden weer vervangen door fietsen, want op fietsen kun je meer kg's post meezeulen. Dus hoef je minder vaak te herladen. Lijkt me geen pretje om in heuvelachtig terrein je bestelling op de fiets te doen, dat is vragen om knieklachten. Hoewel zo'n brommer natuurlijk ook nadelen heeft, want in de winter vries je kapot op zo'n ding.

Re: Geo-Route.

7
Geertjan schreef:@Jette, wij werken nog niet met Geo-route. Ik ben wel heel benieuwd naar ervaringen van hen die er al wel mee werken.Toen ik jou berichtje las dacht ik wat weet ik toch weer weinig. Ik bedoel wat ben (word) ik weer slecht geinformeerd.
De routes staan op jullie site, bedoel je area site?
Wij hebben een eigen site (postbezorgerssite), waar alles op staat...werkroosters, gerealiseerde roosters, prognose mbt post en hah, het laatste nieuws en dergelijke.
Onze TC heeft de site opgezet...wij zijn hier erg content mee! (Y)
Laatst gewijzigd door Jette op 17 sep 2011, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Geo-Route.

8
Wow Jette! Dus zo kan het dus ook!! In welke plaats bezorg je eigenlijk? Als ik nog eens ga verhuizen en daar de post wil gaan bezorgen,dan meld ik mij meteen bij jullie aan. ;)

Zo'n site is best een tip voor andere depots vind ik. Niet alle TC's zullen er op zitten te wachten, maar er zullen best TC's zijn die er wel in geinteresseerd zijn. Ik zou dat zeker wel zijn.

In ieder geval ben ik blij dat het bij jullie allemaal goed geregeld is. Werkt een stuk motiverender.

(Y)

Re: Geo-Route.

9
In Friesland is de geo een flop geworden...er waren straten waar 4 verschillende postbezorgers van PostNL kwamen.
Met een goede routeplanner en een pc kom je al een heel end...kan de peperdure geo de mottenballen in.
Had men dat geld beter kunnen besteden aan salarisverhoging voor de postbezorgers.

Voor mij verandert er niet zoveel...heb er 1 straat bijgekregen, die logischerwijs gewoon bij mijn wijk hoort.
De loopvolgorde is wel verandert, moet dat nog uitvogelen!

@ slagvaardige

Ik bezorg in Assen.

Re: Geo-Route.

10
Jette schreef:In Friesland is de geo een flop geworden...er waren straten waar 4 verschillende postbezorgers van PostNL kwamen.
Met een goede routeplanner en een pc kom je al een heel end...kan de peperdure geo de mottenballen in.
Had men dat geld beter kunnen besteden aan salarisverhoging voor de postbezorgers.

Voor mij verandert er niet zoveel...heb er 1 straat bijgekregen, die logischerwijs gewoon bij mijn wijk hoort.
De loopvolgorde is wel verandert, moet dat nog uitvogelen!

@ slagvaardige

Ik bezorg in Assen.
Georoute zelf scheen niet zo duur te zijn geweest, het is een tamelijk oud (verouderd?) programma. Dat verklaart in ieder geval waarom veel nieuwbouw er nog niet eens in stond, en een straat die al jaren geleden onder de verbrede A4 is verdwenen, wel!
cron