Re: Vakkentas en postbuidel

174
fairmade schreef:
Anna^ schreef:Werken met de vakkentas en stuurtas valt erg tegen en heeft absoluut niets met innovatie te maken, alleen met bezuiniging. De hoeveelheid 24 uurspost is op dit moment nog zodanig dat het eigenlijk veel te veel is om in de stuurtas te doen. Het stuur trilt vreselijk, ondanks dat ik een stevige fiets heb. Dan begint het bezorgen met de vakkentas. Je loopt echt het hele traject scheef, omdat je de post uit de tas moet vissen en je niet weet hoeveel brieven je hebt (zoals in het promotiefilmpje). Daarnaast kun je de adressen niet lezen omdat het elastiek waar de post achter zit, precies over de adresbalk heen valt. Dus moet je de enveloppen scheef zetten en hopen dat ze tijdens het lopen niet weer naar beneden zakken. In de lengte neerzetten kan natuurlijk ook, maar dan zie je alleen de huisnummers van de adrescode en A-4 enveloppen zitten dan op de kop in je tas, zodat je ze helemaal niet meer kunt lezen. Vooruitgang? Nee, absoluut niet. Eerder een flinke stap terug in de tijd.
Ik heb dus exact dezelfde ervaring! Ik stop mijn 24 U post, niet in de stuurtas, dat is me veel te zwaar. Wel in een fietstas achter, maar die tas blijft dus de hele route 'bezet', zodat je veel vaker terug moet om nieuwe 48 U te halen. Hah onder de snelbinder op het achterrek.
Zoals bekend, ben ik van de vakkentas op dinsdag en donderdag overgegaan op de buidel, die ook de nodige beperkingen heeft, maar mij uiteindelijk beter bevalt. Je moet wat hè?
Ik wilde de buidel dus ook uitproberen en ook de vakkentas houden, maar ze hebben alleen nog maar vakkentassen liggen. Waarschijnlijk gaan ze ervan uit dat de meesten níet met een buidel willen lopen en moet je de buidel nu speciaal aanvragen.

Re: Vakkentas en postbuidel

175
Tot mijn grote verbazing las ik net dat het debat morgen niet doorgaat!
Debat 15 februari uitgesteld
Op 14 februari heeft een meerderheid in de Tweede Kamer besloten om de tweede termijn van het debat over de postmarkt te verzetten.

De SP is het niet eens met het verzetten van dit debat. Sharon Gesthuizen wil dan ook dat het debat alsnog zo snel mogelijk zal plaatsvinden. Wanneer de nieuwe datum bekend is, zullen wij deze uiteraard op deze website plaatsen.
Zie: http://www.reddepostbode.nl/

Ik weet niet of er mensen van plan waren te gaan. Misschien wel niet, maar voor de zekerheid meld ik het maar even om te voorkomen dat er mensen voor niets naar Den Haag afreizen.

Re: Vakkentas en postbuidel

176
Weet ik het net op tijd, ik had al vrij gevraagd alleen er was nog geen vervanger voor handen.
Ik zou het morgenochtend vroeg te horen krijgen.
Je hebt daar toch geen inspraak, alleen de aanwezigheid van belangstellenden maakt nog enige indruk.

Re: Vakkentas en postbuidel

177
88CE schreef:Weet ik het net op tijd, ik had al vrij gevraagd alleen er was nog geen vervanger voor handen.
Ik zou het morgenochtend vroeg te horen krijgen.
Je hebt daar toch geen inspraak, alleen de aanwezigheid van belangstellenden maakt nog enige indruk.
Het verzetten van een debat over de post is wel eerder voorgekomen, maar dit is wel heel kort dag! Ook een aantal postbodes had al vrij genomen, naar nu blijkt voor niets. We mogen hopen dat iedereen die van plan was te gaan van tevoren nog even op zijn computer kijkt.

Als je zo'n debat nog nooit in het echt hebt gezien is het wel interessant, maar het is ook een hele zit. En als je wat in de politiek thuis bent, zal je ook niet zo heel veel verrassends horen. De verschillende politieke partijen brengen hun bekende standpunten naar voren.

Politieke partijen zijn wel gevoelig voor de mate waarin iets in de samenleving leeft, maar dat heeft ook weer zijn grenzen.

Re: Vakkentas en postbuidel

179
postbode21 schreef:@Bart

wat zou de reden zijn dat het zo kort van te voren wordt uitgesteld?
zou dhr. Bleker er nog niet uit zijn of hij de maandag wil laten vallen als postdag.. ;)
De rechtse partijen (behalve de PVV) willen van de "dure" postbode af, en hebben bij de debatten ook liever geen postbodes op de publieke tribune. Omdat de postbodes er bij PostNL dit jaar vestiging voor vestiging uit worden gewerkt, hoeft men nu de zaak alleen nog wat te rekken...

Dat is mijn inschatting. Maar zulke politieke spelletjes zijn natuurlijk moeilijk te bewijzen.

Re: Vakkentas en postbuidel

180
Ik ga meer om in te schatten wat dat voor de CAO postbezorgers in gaat houden.
(zie ander topic)
Een postbode heeft op dit moment veel zo niet alles te verliezen, elke winst die hun er uit kunnen slepen kan in mijn ogen meegenomen worden in de CAO postbezorger.
cron