Vakkentas en postbuidel

1
Zo zien die er dus uit, en zo loop je er mee. Merk op dat de filmpjes totaal onrealistisch zijn, zelfs op een gemiddelde maandag heb je meer post. Die stapels TV-gidsen en ander dik spul zijn nergens te bekennen. Desondanks lopen de bezorgers in de filmpjes erg langzaam, als ik zo ga lopen doe ik 2x zo lang over m'n wijk.

De bezorger in filmpje 2 heeft kennelijk ook nog nooit van een JA/NEE-sticker gehoord........

http://www.metafoormedia.nl/435/instructiefilm-2/

http://www.metafoormedia.nl/436/instructiefilm-3/

Re: Vakkentas en postbuidel

3
88CE schreef:Mooi, komt de manager maar even voor doen.
1, ik verdom het om een stuurtas te hebben
2, ik ga niet zelf uitzoeken wat 24/48 uur is
Kost me teveel tijd om de vakkentas op die manier te vullen en de logica ontgaat me er volledig van!
Ik kan nu een schoudertas vullen met een behoorlijke hoeveelheid HAH, de postbundels in de hand en vastgeklemt onder de oksel. Zo loop ik vlotjes behoorlijk wat post en HAH weg.

Met andere woorden...doe ik niet aan mee! :evil:

Als het droog is en ik kan niet alle bundels voor een straat in 1 keer meenemen, dan leg ik de bundel op straat bij het betreffende huisnummer...als ik daar dan aangekomen ben, kan ik de rest bezorgen, zonder dat ik naar de fiets hoef.

Re: Vakkentas en postbuidel

5
Jette schreef: Als het droog is en ik kan niet alle bundels voor een straat in 1 keer meenemen, dan leg ik de bundel op straat bij het betreffende huisnummer...als ik daar dan aangekomen ben, kan ik de rest bezorgen, zonder dat ik naar de fiets hoef.
mag niet, maar ik zet het zoals jij omschrijft neer met de laadtas met regen, blijft de zooi iig droog.

Re: Vakkentas en postbuidel

7
Newman schreef: Die stapels TV-gidsen en ander dik spul zijn nergens te bekennen.
Het filmpje laat alleen maar zien hoe wij de tas moeten gebruiken. Was het een film over de postbezorger geweest dan zagen we dit, een fiets beladen met twee volle fietstassen, een tas voorop en twee tassen voor op.

88CE schreef: ik ga niet zelf uitzoeken wat 24/48 uur is
Dat zal toch wel aangegeven staan. En trouwens wie van de geadresseerden maakt het iets of het nou 24 uurs post of niet 24 post is.
Jette schreef: Kost me teveel tijd om de vakkentas op die manier te vullen en de logica ontgaat me er volledig van!
Toen ik voor het eerst van dit onderscheid hoorde dacht ik ook post is post. Kunnen ze die niet -24 uurs post niet gewoon mee sorteren met de 24uurs post. Immers de 48 uurs en 72 uurs post word ook in een keer gesorteerd .
De vakken tas lijk mij nog het beste zitten.

Re: Vakkentas en postbuidel

8
@Geertjan
24uurs staat er idd op, maar ga nu niet van mij verlangen dat ik het sorteerwerk nog eens apart moet uitzoeken.
Daar zijn de piek/dal dagen voor.
"En trouwens wie van de geadresseerden maakt het iets of het nou 24 uurs post of niet 24 post is."
Denk eens aan je weekblad? of de verzender dat het op die en die dag in de bus valt ?
24 uur is dal, 24/48 is piek zo simpel is het.

72 uur is buitenland, daar heb jij geen ruk mee te maken.

Re: Vakkentas en postbuidel

9
Geertjan schreef:
Newman schreef: Die stapels TV-gidsen en ander dik spul zijn nergens te bekennen.
Het filmpje laat alleen maar zien hoe wij de tas moeten gebruiken. Was het een film over de postbezorger geweest dan zagen we dit, een fiets beladen met twee volle fietstassen, een tas voorop en twee tassen voor op.
Maar waarom laten ze dat dan niet zien? Het feit dat de personen in het filmpje de kleding van een postbezorger dragen en de post ook bij een depot ophalen (in gelabelde tassen) suggereert toch dat het postbezorgers zijn (of op zijn minst moeten voorstellen).

Als ze ons goed willen voordoen hoe wij hiermee moeten werken, dan moeten ze ook een realistisch filmpje maken wat de praktijk laat zien zoals íe is. Er wordt nu een volkomen onrealistisch beeld getoond. Is het een instructiefilmpje of een commercial voor postbuidels???

Re: Vakkentas en postbuidel

10
Jette schreef: Toen ik voor het eerst van dit onderscheid hoorde dacht ik ook post is post. Kunnen ze die niet -24 uurs post niet gewoon mee sorteren met de 24uurs post. Immers de 48 uurs en 72 uurs post word ook in een keer gesorteerd .
De vakken tas lijk mij nog het beste zitten.
Het idee is dat straks in de CVL's de post niet meer tegelijkertijd wordt gesorteerd. De 48 uurs post wordt 1 dag van tevoren gesorteerd, en de 24 uurs post, omdat deze later binnen komt, op de bezorgdag zelf. Zo had ik het tenminste begrepen.
cron