Re: Vakkentas en postbuidel

281
Jette schreef:@fairmade.

Ik ben reuze nieuwsgierig hoe het bezorgen uit 3 bundels gaat met name op de piekdagen.
Bij ons gaat die geweldige actie in november in en ik zie er erg tegenop!
Ik kom de dinsdagen thuis met pijnlijke handen en al helemaal als we veel HAH hebben.
Qua tijd kom ik die dag niet uit, maar dat compenseer ik wel weer op de daldagen, dus over de hele week bekeken kom ik wel uit met de normtijd.
In het begin zie je door de bomen het bos niet en komt het allemaal heel rommelig over. Ik begin er nu langzamerhand aan te wennen. Ga er maar vanuit, dat het een stuk langzamer gaat! Je moet constant nadenken, waar je vroeger op de automatische piloot ging. Het vergt de nodige concentratie, zeker ook omdat er zoveel sorteerfouten worden gemaakt. Je kunt er eigenlijk niet meer op vertrouwen dat je wijk goed gezet is.
Ik heb ook zelden dezelfde voorbereider, ja soms voor 1 week. Begin je net aan zijn manier van zetten te wennen, krijg je weer een ander. Op piekdagen heb je altijd te maken met twee verschillende voorbereiders, omdat de twee poststromen (24U en niet 24U) op andere tijdstippen gezet worden.

De dinsdagen zijn inderdaad heel zwaar, maar op de donderdagen krijgen wij nu ook al regelmatig 'gewone' HAH en die wordt dus ook aardig belast. Op piekdagen kom ik altijd tijd te kort, op vrijdag red ik het meestal net, als er tenminste geen 2 bundels zijn.

Re: Vakkentas en postbuidel

283
Het probleem is: er veranderen teveel dingen tegelijk. De postbodes hebben jarenlang alles vertraagd en afgewend. En nou het een beetje aan de late kant begint te worden, zitten die zelfde postbodes op het hoogste paard om te roepen dat alles aan die verrekte oerstomme postbezorgers ligt. En de media laten zich weer als spreekbuis gebruiken.
Ik durf hard te roepen dat het gemiddelde opleidingsnivo van de postbezorgers ver boven dat van de hoogst opgeleide postbode ligt.
Geo, autobedrijf, CVL, meerdere bundels, etc. Voer het 1 voor 1 in, landelijk op hetzelfde moment. Geen problemen. Maar op de huidige manier.... dat gaat niet. Waarvan acte.

Re: Vakkentas en postbuidel

284
citaat Jan:"als de postbezorgers met hun opleidingsniveau dat ver boven dat van de hoogstopgeleide postbode ligt...
het niet voor elkaar krijgen... ja dan ligt het natuurlijk aan de domme postbode."

Deze redenering is de wereld op zijn kop jan.
wat doen al die oh zo slimme postbezorgers dan bij postnl..
die kunnen dan toch veel intelligenter werk gaan doen?

Er is niets mis met de postbodes En de postbezorgers wat mij betreft !
de leiding van postnl had de reorganisatie veel langzamer moeten doorvoeren.

en niet als een kip zonder kop.
maar pas op... deze opmerking komt van een sanddbezorgster...

wat ik echt niet van jou begrijp is het trappen naar je collega postbodes.

dus ... .vlieg er maar weer in Jan :lol:

Re: Vakkentas en postbuidel

286
@jan272

wat hierboven door mij geschreven staat ,mag wel met een knipoog worden gelezen .
ik wil er aan toevoegen dat ik voor alle postmedewerkers
bij postnl wens dat de zaken die nu zo zwaar fout gaan
op den duur opgelost kunnen worden.

zodat de postbezorgers met rechte rug hun werk kunnen blijven doen.
want 1 ding is wel duidelijk; de wil om goed werk af te leveren,
daar zal het bij jou niet aan schorten en bij veel van je collega,s ook niet.Carla41

Re: Vakkentas en postbuidel

288
@Jette
nee hoor jette mijn reactie naar jan was mischien wat scherp aangezet
daarom vond ik een aanvulling op zijn plaats.

familie van een postbode? nee, niet dat ik weet.

beetje boring werd het toch... als er niet "gesard'' werd.. (jouw woorden jette).
nou ik houd het bij plagen. :lol:

Re: Vakkentas en postbuidel

289
Carla41 schreef:@Jette
nee hoor jette mijn reactie naar jan was mischien wat scherp aangezet
daarom vond ik een aanvulling op zijn plaats.

familie van een postbode? nee, niet dat ik weet.

beetje boring werd het toch... als er niet "gesard'' werd.. (jouw woorden jette).
nou ik houd het bij plagen. :lol:
Haha, idd sarren is op z'n tijd leuk...maar voorlopig ff weer serious!
cron