gestolen post

1
Ik dacht na 14 jaar bij de post gewerkt te hebben alles wel een keer meegemaakt te hebben maar nee hoor het kan nog gekker. Afgelopen week was ik bezig met m'n postronde toen m'n fiets ineens weg was inclusief de post. (fiets stond niet op slot, dom maar het ging al 14 jaar goed) De politie geïnformeerd en die zijn meteen gaan zoeken, een aantal straten verderop werd m'n fiets teruggevonden netjes geparkeerd tegen een tuinhekje. Maar de oranje binnentassen met de post, m'n schoudertas, het rode boekje en het bezorgrapport waren gewoon weg. Ik vraag me nu af of meer mensen dit hebben meegemaakt? De andere variant van post teruggevonden en fiets weg was me wel bekend.

Re: gestolen post

3
Ik denk dat de daders de post willen doorzoeken.
Er kan altijd iets van waarde bij zitten.
Bol.com of verjaardagskaarten met geld.
Brieven met gegevens die je kan gebruiken voor identiteit fraude.
Misschien konden de daders je fiets niet meer kwijt in de auto?
Niet leuk om mee te maken.
Er zijn wel fiets kabelsloten in de handel met een oorverdovend alarm dat afgaat als de fiets verplaatst wordt of als ze de kabel willen forceren maar dat is niet handig tijdens het bezorgen.

Re: gestolen post

4
Ik denk dat dàt de nachtmerrie van elke hardwerkende postbezorger is... ik bedoel, ik zet mijn fiets meestal ook niet op slot... :oops: alleen als ik figuren zie lopen die ik niet vertrouw....... en dan de fiets terug maar al je post weg.... Vanuit Waalwijk wens ik je heel veel succes met de afwikkeling hiervan en hopelijk komt je post toch weer boven water!!

Re: gestolen post

5
@willemien

Dat is brutaal! Daar kan je je niet tegen wapenen. Wel fijn dat de politie kwam helpen zoeken.
ik hoop dat je er geen trammelant over krijgt.
Gelukkig heb je je fiets nog. :P

Fiets op slot zetten doe ik alleen als ik langere tijd een flatgebouw inga.

Re: gestolen post

7
willemien schreef:Ik heb van de vbg manager begrepen dat dit voor mij verder geen gevolgen heeft. Er is een melding van gemaakt en eventueel wordt het verder onderzocht door de desbetreffende afdeling.
Dan heb je mazzel. Mij is ook zoiets overkomen jaren terug, en toen werd mij grove nalatigheid verweten en met ontslag gedreigd. Ik ben zelfs een half uur doorgezaagd door de postale recherche die wilde weten of ik de post niet stiekum zelf achterover had gedrukt. :evil:

Re: gestolen post

9
Geertjan schreef:Je fiets heb je weer terug, dat is mooi. Jammer van de post.
Dat bedenk ik me nu ineens, de fiets kan op slot worden gezet, de post kan zo worden mee genomen.
Nieuw idee voor PostNL: fietstassen met slotjes erop! :P
cron