Scenario tijden

1
Hee.

Ik bezurg in het zuiden (we worden hier belevert door VBL Tilburg) en wij kreige iedere merge over dun SMS un kode op en dan moete we die op ut depo in un leist opzuuke en dan wete we welke tijd we vundaag kunnen schreive. Die code hiet de scenariocode en de tijd de scenariotijd.

Waar in het laand buiten Brabant word dees ook zo toegepast bij PostNL?
En houwe de TC's zich daar heel strikt aan?

Re: Scenario tijden

2
Ik bezorg midden, wij werken niet op die manier.
Wij hebben standaard normtijden en nu gekorte looptijden ivm zomer.
Scenariotijden per dag, normtijden, zomerdaltijden met overal verschillende gekorte looptijden, oploswijken etc.
Een grote warboel in postnl land
Er geldt echter maar 1 regel en dat is gewerkte tijd is betaalde tijd.
Houd je leidinggevende zich daar niet aan heb je altijd nog de oranje kaart.

Re: Scenario tijden

3
Standaard norm teiden. da klinkt toch ongeveer utzelfde als wa se bij ons sennariotijd noemen. Dus bij jullie is de standaard normtied voor iedere dinsdag 1 tijd. Een sort geo-tjid. En nou 's zomers is dat een andere tijd als 's winters.

Ik vraag het omda het hier een puinhoop is. Ene TC hout er zijn eige heel strak aan, andere tc betaalt gewoon wa ge gewerkt het. En ik wil wellus wete hoe het in de rest vant laand gebeurt. VBG lijding is een stel monzjolen. Dus daar hedde ok niks aan. TC buiten komt iedere 2 week als ie het nie vergit (wettie mistal wel doe).

Re: Scenario tijden

4
Zelf niet scenario tijden te maken , wel met zomerkorting .

Maar aangezien de volume's niet tot nihil dalen bij ons , vragen we de normale tijd ( zonder korting ) omdat we die nodig hebben . De TC's geven deze gewoon .

Geo caching is zover als ik weet van de baan ivm dat sommige route's problemen gaven bij ons .

Tip : Mail je TC en zet in de CC de planner of collega TC , zodat deze de mail ook krijgt . Dan moet hij/zij wel iets doen .

Re: Scenario tijden

5
hier, in Rotterdam, moeten wij onze gewerkte tijd opschrijven. is die reëel dan krijgen wij deze uitbetaald. Dit vanwege minder volume in de zomer.
De eerste weken merkte ik er weinig van, dat er minder post is. Nu pas ga ik het met merken.

Re: Scenario tijden

6
De regel kan wel zijn "gewerkte tijd is betaalde tijd", maar hoe daarmee omgegaan wordt is verschillend per TC. Ik geef altijd mijn gewerkte tijd door en deze is deze weken in de regel korter dan de verkorte scenariotijden of wat voor naam ze ook voor het beestje bedacht hebben.
Bij mijn eigen TC heb ik nog nooooit minder betaald gekregen dan ik gemiddeld in een week gelopen heb! Eventuele uitloop met goede reden erbij, nooit moeilijk over gedaan. Maar degene die mijn TC vervangt rekent alleen de gewerkte tijd als deze korter uitvalt dan de zelfbedachte norm. De krent ;) Vind je 't gek dat mensen dan gaan sjoemelen met de tijd...
Ach, het gaat om zo weinig tijd dat ik er gelukkig geen boterham minder om eet.

Re: Scenario tijden

7
joske schreef:Hee.

Ik bezurg in het zuiden (we worden hier belevert door VBL Tilburg) en wij kreige iedere merge over dun SMS un kode op en dan moete we die op ut depo in un leist opzuuke en dan wete we welke tijd we vundaag kunnen schreive. Die code hiet de scenariocode en de tijd de scenariotijd.

Waar in het laand buiten Brabant word dees ook zo toegepast bij PostNL?
En houwe de TC's zich daar heel strikt aan?
Ken je niet in gewaun Neidahlans sreve? Ik gaat hier tog auk niet in plat Haags laupe te poste? Lep zuahdeig!

Re: Scenario tijden

9
Ach, het is ook ene brabander en hij schrijft deels zoals ie praat. Als een fries het doet is het cultuur... :lol:

Maar als ik even doorga op zijn original post: welke dwangmiddelen gebruikt PostNL in welke regio en hoe worden die lokaal genoemd?

Dat is toch wel belangrijk.

Re: Scenario tijden

10
brabo schreef: welke dwangmiddelen gebruikt PostNL in welke regio en hoe worden die lokaal genoemd?
Dat is toch wel belangrijk.
Hier in Gelderland krijgen we een chip in ons oor. Als je niet hard genoeg doorloopt dient de TC je een schokje toe: doorlopen pbz 45829! Stimulans en aandacht, noemen ze dat.
;)
cron