Re: Hoeveel verdien je bij TNT?

21
Kelvin,

Ik weet niet hoe je telt ?

Ten eerste is het als startend ondernemer, en zeker als koeriersdienst zeer moeilijk of bijna onmogelijk om een bus te leasen als koeriersdienst zijnde. tevens zijn de verzekeringspremie's voor koeriersdiensten ontzettend hoog.

Een bus leasen moet je denken aan zo'n 1000 tot 1500 euro per maand.( gebaseerd op 60 000 km p/j) Dan heb je nog je eigen verzekeringen - premies etc etc. Van die 3000 euro die je schets moet je zoal 52 % belasting betalen.

Daarbij nog eens 169 pakjes, of stops op een dag ? 169 stops op een dag is namelijk onmogelijk in een dorp of stadje.....

ik wil niet te negatief doen, maar denk er goed over na, en weet waar je aan begint.

Re: Hoeveel verdien je bij TNT?

22
TIJD=TIJD vraag maar na bij je OC-contactpersoon! (Y)
Iedereen moet/hoort de tijd betaald te krijgen die je werkt.

Je kan wel wel + of min uren opbouwen als postbode (postbezorgers hebben dat niet) :ugeek:

Als je niet je uren uitbetaald krijgt, moet je de oranje kaart invullen en bij je teamcoach inleveren ,voor handtekening (eens/niet eens). :evil:
Als deze niet meewerkt moet je het naar het OC opsturen. :mrgreen:
Dan worden ze van bovenaf op het matje geroepen (Y)

Re: Hoeveel verdien je bij TNT?

23
Ik hoop dat iemand me dit kan uitleggen:

Ben vanaf dit jaar een parttime postbezorger en kreeg een contract met het minimumloon. Ik ben daar mee akkoord gegaan (ook al vond ik het vrij weinig) omdat de teamcoach zei dat dit het uurloon zou zijn dat iedereen zou krijgen van mijn leeftijd. Nu kom ik er achter dat er een paar collega's zijn die 2 euro meer verdienen per uur en net zo oud zijn als ik ben. Ik verbaas me er over, hoe kan dit?
Ik snap het even niet.

Re: Hoeveel verdien je bij TNT?

24
@Withern

Is het niet zo dat zij er al langer werken? Tegen mij hebben ze bij een sollicitatie gezegd (staat ook op de site) dat je begint met het minimumloon en daarna de eerste 6 jaar ieder jaar loonsverhoging krijgt. Misschien heeft het er niets mee te maken hoor maar zou kunnen.

Re: Hoeveel verdien je bij TNT?

25
Het ligt er ook aan of zij een contract voor zaterdagbezorging hebben of voor door de week bezorgen. Een zaterdagbesteller krijgt meer per uur. En dat kan wel tot 2 Euro oplopen. Ik kreeg als doordeweek bezorger 8 Euro bruto, maar een collega die notabene 10 jonger was en alleen op zaterdag bezorgde, kreeg iets van 9,67 bruto per uur. Als zij dan af en toe doordeweek invallen, krijgen ze toch dat hogere uurloon.

Re: Hoeveel verdien je bij TNT?

26
Rub3n schreef:Als jij gewoon doorloopt en je tijd staat tot 16:00 bijvoorbeeld. En ze weigeren door te betalen, dan neem je de rest van je post lekker mee terug.
Da's makkelijk gezegd....als ik dat doe, dan ben ik mijn baantje kwijt. :cry:
En de verkeerde wordt er de dupe van nl: de klant!

Re: Hoeveel verdien je bij TNT?

27
Bedankt voor de antwoorden, slagvaardige en henriette.
Ik heb even gevraagd en mijn collega heeft inderdaad een zaterdag-contract. Van de andere collega's weet ik het nog niet. In de CAO heb ik gezien dat wat ik verdien zowat klopt. Het blijft niet veel, maar ik kan er niet zoveel aan doen.
Het blijft een beetje vreemd in mijn optiek dat er zulke verschillen in uurloon zitten, ik ben een beetje gedemotiveerd.

Re: Hoeveel verdien je bij TNT?

28
Ach, stel je gerust met de gedachte dat ook de zaterdagmedewerkers voor TNT al te duur zijn. Ik zit gelukkig net goed met een contract voor onbepaalde tijd, maar de rest mag na het derde of vierde contract vertrekken. Heb ook al iets voorbij horen komen over een stop voor nieuwe zaterdagmedewerkers.

Re: Hoeveel verdien je bij TNT?

30
Alle postbodes die een contract hadden van meer dan 25 uur kregen/krijgen al de schop. Het valt me op dat de postbezorgers nu een contract mogen hebben van maximaal 25 uur. Dat was voorheen altijd 15 uur en absoluut niet meer. Dus de (veel goedkopere) postbezorgers gaan dan dus nu alle postbodes vervangen... Hoe zit het eigenlijk met de postbodes+ ? Moeten die ook allemaal het veld ruimen? (sorry dat ik mij zo uitdruk, maar ik vind het ontzetten grof van TNT om zijn postbodes zo bij het oudvuil te zetten!!)
cron